{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slut seddel
  • #1   3. feb 2014 Jeg ville ikke gøre det, da det som udgangspunkt er til engros salg.

• #2   3. feb 2014 Det skal du sgu have. Eller ihvertfald bare et stykke papir hvor der står at i har handlet, så han ikke kan melde den stjålet og så hænger du på den smiley

• #3   3. feb 2014 Gad vide om man får slut seddel på den hvis den bliver solgt som engro

• #4   3. feb 2014 Eller hvis jeg kunne få ham til at,skrive et stykke papir på han har solgt den til mig

• #5   3. feb 2014 det er vel fordi han vil slippe for at skulle give garanti på bilen.

• #6   3. feb 2014 Den koster så os kun 10000 jo det ikke det,store

• #7   3. feb 2014 Du får da en slutseddel uanset hvordan den er solgt, alt er bare krydset over og betalt kontant. Ordet slutseddel betyder jo ikke der er garanti på den, det er bare et stykke papir hvor der står hvilken aftale man har.

• #8   3. feb 2014 Grunden til de sælger den som engros er for de ikke vil gi garenti på den da de biler i de fleste tilfælde har fejl og/eller mangler. Men køber man en bil hos en forhandler vil du nok få en eller anden form for kvitering.
    Vil de ikke udskrive en form for papir vælger du selv hvor vidt du vil købe den eller ej.
    Jeg vil råde dig til og lade vær hvis du ikke kan få kvitering da det er tegn på forhandleren ikke er oppe i klassen og af lav kvalitet.

• #9   3. feb 2014 Det er,Thomson biler i Silkeborg i

• #10   3. feb 2014 Men ring til dem imorgen.
    Os her på bilgalleri kan sige så meget, men forhandleren med den bil du vil købe er de eneste der kan sige om de vil skrive kvitering eller ej smiley

• #11   3. feb 2014 Tror nok du får en form for kvittering, tvivler på at en forhandler ville sælge den og derefter melde den stjålet.

Du skal bare være klar over at der ingen former for garanti eller reklamation når der er tale om engrossalg.

• #12   4. feb 2014 Der over et år til syn på bilen det mest mærkelige er den er registreret som en 1,8 turbo men der blevet skiftet motor til en 1,9 TDi og synet 3 gange med,den motor selvom der står 1,8 turbo på registrering attesten

• #13   4. feb 2014 jeg har købt engros biler før - det fint nok men der er jo som andre siger ingen garanti smiley
    men har skam alle dage fået en kvittering på bilen er købt. - det må være minimum vil jeg mene..

• #14   4. feb 2014 Selvom de sælger den uden garanti, kan de ikke fraskrive sig retten til at skulle give garanti. Det har været oppe flere gange smiley

• #15   4. feb 2014 Enten køber du den gennem CVR-nummer, eller også må du leve med ikke at få nogen slutseddel og/eller kvittering. Det er de eneste måder, hvorpå forhandleren fuldstændigt kan undgå at yde reklamationsret.

Find et CVR-nummer, du kan låne (de fleste kan vel låne dig et for en plovmand) eller find en anden bil. Det er den korrekte måde.

• #16   4. feb 2014 Hvis det kun er 10.000 så BYD 9999 kr hvis den bliver solgt for under 10000 er der noget med der ikke er garanti på så billige biler det læste jeg hvertifald på nettet engang smiley

• #17   4. feb 2014 De 10.000 kr. er grænsen for, hvornår man kan sende en sag i Ankenævnet for biler. Der skal fortsat ydes reklamationsret.

Man får sandsynligvis ikke forhandleren til at "overgive" sig, hvilket jeg godt forstår. Jeg skulle ikke nyde noget af at yde reklamationsret på sådan en bil.

Til trådstarter: Find en tilfældig person, der har et CVR-nummer, du kan låne. Nu bor jeg ikke lige i Silkeborg, men i Herning - ellers kunne du have lånt mit.

• #18   4. feb 2014 Han skal bare nævne at bilen er solgt med div fejl og mangler så hænger han ikk på garanti el reklamation husk hvis du låner et cvr er det ham der sælger til dig og han dækker så hvis man blir firkantet

• #19   4. feb 2014 Det er underordnet hvilket cvr nummer bilen udfaktureres til og hvor i landet firmaet ligger. Det korte af det lange er at på en engros bil hænger man som forhandler på reklamationsret medmindre bilen er solgt til cvr.
    Privat forbrugeren er meget bedre stillet iht. Købeloven end virksomheder.

Så lån et cvr nummer og betal bilen med dankort, så får du jo en kvitt. For betalingen.

• #20   4. feb 2014 Nu er det jo ikke så svært at sørge for at reklamationsretten ikke er meget værd.
    Hvis forhandleren skriver en slutseddel hvor der står.

Solgt 1 stk bil, som egner sig bedst som skrotbil, da den er godt brugt og fejler så mange ting at det ikke er rimeligt at nævne det.
    Sælges uden nogen former for garanti, og køber er gjort bekendt med alle de fejl og mangler som jeg kender til.
    Køber er indforstået med alle fejl og mangler, og bilen er købt som beset og afprøvet.

Står der noget i den retning, ja så har man jo selvfølgelig reklamationsret, men hvad skal man bruge den til.

• #21   4. feb 2014 Man kan stadigt bruge reklamationsret på lige fod med hvis det ikke stod der, det du skriver. Hvis ikke hver enkelt fejl er eksplicit nævnt, hæfter forhandleren som udgangspunkt for den. Og eftersom der ikke umiddelbart er fejl og mangler på den i virkeligheden (går jeg ud fra), er det desuden ulovligt.

Jeg forstår som sagt udmærket, hvorfor forhandleren ikke vil sælge til andet end CVR. Men problemet er ikke større, end at man bare låner et CVR-nummer af en. Det er den eneste måde at gøre det på, som sikrer forhandleren fuldstændigt.

• #22   4. feb 2014 Hva er ulovligt bay

• #23   4. feb 2014 Spørg din chef om du må låne hans.CVR nummer. Jeg må låne min chefs uden problemer..

• #24   4. feb 2014 Det er ulovligt at skrive ting på slutsedlen, som ikke passer - sådan groft sagt. Derfor er det mest rigtigt at bruge et CVR-nummer.

• #25   4. feb 2014 Bay

I det jeg skrev står der jo ikke noget som ikke passer.

Og at anbefale at bruge et CVR nummer er jo faktisk mere forkert.
    Så er det et firma som har købt bilen, og så står dette firma jo bare for reklamationsretten, når den sælges videre til den faktiske køber.

• #26   4. feb 2014 Jo, der er det forkerte i det, at det ikke vil undertrykke reklamationsretten. Den vil fortsat gælde, hvis man gør, som du skriver.

Og nej, hvis man bruger et tilfældigt CVR-nummer til at købe det med, hæfter denne virksomhed ikke, med mindre det er en bilforhandler eller en virksomhed, som er beslægtet hermed. Hvis jeg fx bruger mit CVR-nummer (jeg handler ikke med biler), vil der ikke være nogen reklamationsret.

Find svaret i Købelovens definition af et forbrugerkøb, hvis du ikke tror på, hvad jeg siger smiley

Kommentér på:
slut seddel

Annonce