{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Mathias P
Mathias P
Tilmeldt:
6. sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Bil klargøres til syn {{forumTopicSubject}}

Hej.

Var ikke lige sikker på hvor jeg skulle ligge den her post under så hvis den ligger forkert beklager jeg.

Jeg vil høre om det muligt at gå i retten mod sin mekaniker i tilfælde af han opkræver 80 timers arbejdskraft?

Uddybning:
Min bil skulle klargøres til syn så jeg fik et prisoverslag, der lød på 10.000 ca, og det der skulle laves var dette:

Bremser for
Bremserør
Udstødning
Meget, meget lidt rust
Oliefilter.

Det er nu 15 dage (12 dage uden weekend) siden han fik min bil og jeg har ringet én gang om ugen og han sagde begge gange at jeg ville få den indenfor 2 dage. Igår ringede de så til mig og sagde det eneste de mangler er oliefilter og at jeg ville få bilen i dag. Hvilket ikke er sket.

Jeg har snakket med andre mekanikere om hvor lang tid sådan noget skulle tage og de har alle sagt at jeg har fundet mig det de kalder en snyder.

Kan jeg gå i retten hvis han opkræver mig for 12 dages arbejdskraft hvilket ligger i nærheden af 40.000 kroner? Med det der skulle laves snakker vi ca. 50.000 kroner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil klargøres til syn
  • #1   26. feb 2014 hvad med at vente til regningen komme, med at bekymrer dig. tænk nu hvis de har ventet på dele i 10 af dagene ...

  • #2   26. feb 2014 Hvis han opkræver mere end 4% over pris tilbudet, så kan du slæbe ham i retten...

    Men vent nu at se hvad regningen lyder på, det er jo ikke sikker at han har brugt så mange timer på den, men kun arbejdet på den når der ikke var andet og på den måde har holdt din pris nede...

    Så ingen grund til at male fanden på vægen, inden du ved noget konkret....


  • #3   26. feb 2014 Nej han kan ikke opkræve mere end aftalt.
    Og han burde også overholde aftalen med hensyn til antal dage.

    Men du behøver ikke at bekymre dig om en større regning.


  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #4   26. feb 2014 Kan godt se hvordan det lyder.
    Venter selvfølgelig med at gøre noget til jeg ved hvad det kommer til at koste.
    Jeg ville bare vide hvad jeg kan sige til ham i tilfælde af det bliver så slemt.
    Men ved at han ikke har ventet på delene for han ringede til mig da han havde alle delene og det er 15 dage siden nu.

    Men rart at vide det med de 4%. Mange tak!


  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #6   26. feb 2014 Nej en Carisma i vestjylland.

  • #7   26. feb 2014 Hvor kommer det 4% lige fra?

  • #8   26. feb 2014 Shit man. Tag det dog roligt. Bare fordi de har haft den i så mange dage betyder da ikke du betaler for 8 timer reparationer om dagen. Så tag det lige roligt og vent til regningen kommer ikke.


  • #9   26. feb 2014 #7

    Det er vedtaget ved lov, et prisoverslag med ikke overskrides med mere end 4% uden kunden bliver informeret og acceptere den højre pris.


  • #10   26. feb 2014 80 timer de må da være vandvittige det er mere end 2uger arbejde hvor man ikke laver andet end at ordne din bil.. på den tid, ku de have taget 8 gamle olie tønder, og lavet rust på dem, og lave en ny bil, af stumperne.. kan sku godt forstå du er utilfreds.. mvh hc.. og under alle omstændighedder, sku de kontakte dig, da de kunne se , at det ville overskride de aftalte 10.000 kr..

  • #11   26. feb 2014 H.c værkstedet har jo ikke sagt noget som helst om antal timer. Det er TS der maler fanden på væggen fordi de har haft bilen i 15 dage og tror så han kommer til at betale for alle dage.

  • #12   26. feb 2014 Ved hvilken lov siger den 4%, det kender jeg ikke til.
    Vil gerne lige kigge nærmere.


  • #13   26. feb 2014 he he .. nå sådan, mvh hc

  • Mathias P
    Mathias P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #14   26. feb 2014 Lasse P - Hvis du læser ordenligt kan du se at jeg skrev mekanikeren har sagt 2 gange at den ville færdig indefor 2 dage, igår ringede de og sagde at den var færdig i dag. Så jo de har faktisk snakket meget om hvornår den er færdig.
    Og som sagt tidligere vil jeg bare være sikker på hvad jeg kan gøre i TILFÆLDE af det bliver så slemt.


  • #15   26. feb 2014 FDM har udarbejdet en reparationsaftale, som du kan bruge ved værkstedsbesøg. Den kan du bruge til at lave en skriftlig aftale om din bilreparation. I FDM Reparationsaftale kan du:
    specificere hvad du ønsker repareret eller udført. På det grundlag kan værkstedet give dig en pris på det ønskede arbejde
    bede om at værkstedet ringer med en pris, før de går i gang
    aftale at værkstedet skal kontakte dig, hvis den aftalte pris overskrides med en aftalt procentsats, normalt 4%, eller kronebeløb
    aftale om du skal betale kontant ved afhentning eller om der skal fremsendes en faktura
    bede om at udskiftede dele ønskes gemt/forevist efter reparation
    at fakturaen skal angive reparationens omfang, arbejdsløn og anvendte reservedele
    at faktura gennemgåes ved afhentning af bilen


  • #16   26. feb 2014 http://www.fdm.dk/vedligeholdelse/reparationsaftale

    Hmm der står ikke noget med de 4% i den originale tekst?


  • #17   26. feb 2014 Det er hvad der står i teksten vi fik på værkføre kursuset...

  • #18   26. feb 2014 Mathias P At de siger bilen er klar om 2 dage, betyder stadig ikke du kommer til at betale for alle dage når den bliver forsinket vel. Slap nu af indtil du får den regning. Du betaler jo ikke for antal dage de har haft den i, men for den tid de har brugt på at lave de ting. Om de så kun har brugt 4 timer på 100 dage så betaler du kun for de 4 timer og ikke 8 timer pr dagx100

  • #19   26. feb 2014 Har en patrol der har stået på værksted i 2 uger, først sku de finde fejlen, så sku de bestille en reservedel, så sku de skifte den del, så fandt de ud af de manglede en del mere, så fik de den del hjem og så ku jeg hente min bil

    I foregået modtog jeg en faktura hvor der står 2,25 timers arbejdsløn
    Så slap du nu heeeeeeelt af


Kommentér på:
Bil klargøres til syn

Annonce