{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.107 visninger | Oprettet:

Tinglyst gæld - OK a.m.b.a?? {{forumTopicSubject}}

Har kigget på en bil. Sælger kontakter mig og fortæller han har fundet ud af der gæld i bilen, hvillet han ikk vidste.

Har så tjekkwt nr pladen på nettet. Der står der ca 10.000 gæld hos OK a.m.b.a . Google det, og det ok tankstationen. Hvordan kan man have gæld der?

Gælden er fra 05. Så tænker det måske er betalt ud dog ikke slettet i papirerne..

hvordan forholder jeg mig, hvad skal sælger gøre og hvad kan jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tinglyst gæld - OK a.m.b.a??
  • #1   6. jul 2014 Snak med din bank, kan være et gammelt pantebrev der skal slettes. Har prøvet det samme

• #2   6. jul 2014 ja muligvis hvis manden/damen har fået diesel på fyret eller tank kort og ikke har betalt så laver de udlæg i bilen da den har værdi

• #3   6. jul 2014 Kan jeg som køber ringe til min bank og så kan de oplyse vmig om det?

• #4   6. jul 2014 tror det er en muligt eller tage kontakt til ok og oplyse navnet på han der hæfter for gæld samt stelnr på bilen og hør om den er slettet

• #5   6. jul 2014 mit eneste råd er at du skal holde dig fra den så længe der er gæld i.. specielt når det er noget sælger "ikke kender til" han skal få orden i hans sager og så kan i handle, det er den eneste rigtige måde at gå frem her..!

• #6   6. jul 2014 Ricko: At du ikke er den skarpeste i skuffen, behøver jo ikke betyde at "sælger" ikke har rent mel i skuffen vel....

Hvor mange har den samme bil i 9år?? ikke ret mange,så chancen for at pantet er noget gammelt noget, som ingen ar været opmærksom på, før nu, er jo rimeligt åbenlyst.

Og så længe vi snakker sølle 10000kr, så kan man jo også bare lave en aftale om at de betales til panthaver direkte og fratrækkes købsprisen...

Der er masser af muligheder hvis man har lidt omløb i hovedet..

• #7   6. jul 2014 Morten D: hvad skulle du svine mig for? er vi ikke voksne nok til at snakke pænt til hinanden herinde?

• #8   6. jul 2014 Ricko: Du starter da med at svine en uskyldig sælger til, der oveni købet selv har gjort Trådstarter opmærksom på at der var en gammel gæld han ikke kendte til. (førhen ganske normalt, da ingen tog tingbogs oplysninger)

Så sælger har da intet skjult, du derimod farer frem og insinuere at sælgeren er en svindler..

Herregud, der er 95% chance for at OK bare har glemt at slette panten (sker alt for ofte) og er den reel, så er det jo bare at betale direkte til OK, og så må sælger give et nedslag på beløbet..

Men din fremgangsmåde, tyder på en ikke alt for kløgtigt person, der hellere vil skabe problemer end finde løsninger..

• #9   6. jul 2014 Morten D: jeg kan ikke se hvorfor problemet skal lægges over på køber, det er sælgers bil, altså hans ansvar at sikre der er styr på ting i denne stil, jeg har ikke sagt han svindler, jeg har indikeret at muligheden er der ja.. og det må du jo kunne give mig ret i at den er?

jeg kan ikke se hvad problemet skulle være i at lade ejeren af bilen få styr på papirerne omkring bilen før han sælger?

i mine øjne er det da også langt den nemmeste løsning frem for at køber skal sidde og makke i en sag han egentligt ingen indsigt har i..

• #10   6. jul 2014 Ricko...

NÆÆ!!!!... min far er større end din far!!!....

Nå men når det er til ok amba så er det er udlæg for "et eller andet" det vil sige at en person ikke har betalt nogle penge til dem og de har taget udlæg i bilen, dette slettes når gælden er betalt.

De eneste man kan kontakte er OK selv, evt. deres inkasso afdeling. når gælden er fra 2005 burde den være væk nu men det er ikke sikkert..

• #11   6. jul 2014 Der står endvidere følgende:

TILLÆGSTEKST:

Anmærkning fra TLS
      Kan være pantsat som tilbehør efter de før 1/6 1993 gældende regler.

Anmærkning fra TLS
      Anm: Ejendomsforbehold stort Dkk 111.250 lyst den 29.12.2005 (415128)

"

• #12   6. jul 2014 Hvad er nummerpladen på bilen?

• #13   6. jul 2014 Aj34372

• #14   6. jul 2014 det er en ali bakir (eller hvad han nu hedder) som skylder ok de penge, som de har taget udlæg i bilen for, formentlig da han ejede bilen.

Ham du er ved at handle med, hvad hedder han?.

Den med ejendomsforbehold kan også være et problem, desværre står der bare ikke meget info om den, men det er normalt noget et finanserings selskab laver når de låner penge ud til bilen.

• #15   6. jul 2014 Skal jeg ringe til OK og høre dem ad?

Kan jeg ringe til min bank og få dem til at tjekke om det er betalt?

• #16   6. jul 2014 du skal ringe til OK

• #17   6. jul 2014 Hvad så med det der anmærkning fra tls ??

• #18   6. jul 2014 Den er du nok nødtil at få din bank til at undersøge. den du skal få dem til at undersøge er den med ejendomsforbehold.

• #19   6. jul 2014 Okay tak for hjælpen.

Kommentér på:
Tinglyst gæld - OK a.m.b.a??

Annonce