{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.173 visninger | Oprettet:

Dennis F
Dennis F
Tilmeldt:
1. aug 2014
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6

Krav fra mekaniker. {{forumTopicSubject}}

Har afleveret min bil hos en mekaniker, da den ikke kunne starte samt skulle have en status over hvad der skulle laves.
Der går så et par dage og jeg ringer for at høre hvad der skal ske før den kan køre igen. Skal lige siges at aftalen med mekanikeren er at han Intet skal lave uden jeg bliver orienteret om evt omkostninger!.
Jeg får beskeden om at man er igang med at søge efter fejlen, og at jeg vil få besked 3-4 dage efter. På 4 dagen ringer jeg selv, og får beskeden om at der simpelthen ikke er det der ikke skal skiftes. Det er en skade til 42.000kr i reservedele og med arbejdsløn vil det komme til at koste lidt over 60.000kr. Mekanikeren gør udtryk for at det simpelthen er så surt, da han mener det ville være bedst hvis motoren kunne laves, da han så havde mulighed for at få nogle penge hjem og jeg fik en bil at køre i. Beløbet er så stort at jeg vælger ikke at lave den, men finder en mekaniker et andet sted der kan lave den billigere.
Problemet er så nu at jeg skal hente bilen fra mekanikeren, han har tilbudt mig 5000kr for det der er tilbage da han godt kan bruge reservedelene.
Han har så sendt mig en mail med en regning på knap 7000kr for de timer de har brugt på at finde fejlen.
Jeg vil mene at de penge slet ik berettiget at de skal betales, da jeg skal advares om det beløb, inden det løber op.
Hvad skal jeg stille op i denne situation?
Kan det virkelig være sandt at han kan kræve et så stort beløb, og burde man ikke advare om det løber op.?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krav fra mekaniker.
  • #1   1. aug 2014 Hvem havde du regnet md skulle betale for 4 dages fejlfinding...

    Idet han siger de vil ringe igen om 3-4 dage, burde en klokke ringe for dig.

    Men noget helt andet, hvorfor skal så meget skiftes, hvad fejler bilen


  • #2   1. aug 2014 du har afleveret bilen ved mekanikeren og bedt ham finde ud af hvad bilen fejler og hvad der skal laves.

    De har så brugt tid på at fejlsøge på bilen og finde ud af hvad der skal ske.

    Nu kender jeg ikke hans time løn. men lad os antage at den er 500 med moms i timen. det er 14 timer de har taget løn for.. og de har sikkert bruge meget mere tid på den...

    Så.. hvorfor skulle du IKKE! betale?.. de har brugt tid på din bil?. vil du ikke også have penge for at gå på arbejde?..


  • #3   1. aug 2014 de skal selvfølgelig have penge for fejlfinding. om 7000kr er fair er så en anden ting. hvor meget har de skildt ad uden at informere dig?

  • #4   1. aug 2014 Martin

    Spørgsmålet er vel ikke hvad de har skilt ad uden at informere ham.

    han har jo bedt dem om at fejlfinde på bilen, så kan de jo ikke gøre andet end at skille det ad som de skal, for at fejlsøge?..


  • #5   1. aug 2014 Og lige en note, du kommer sikkert til og betale det fulde beløb, når du nu ikke for dem til og lave arbejdet. Mange værksteder giver rabat på fejlfinding, hvis de også laver problemet

  • #6   1. aug 2014 Frem med pungen

  • #7   1. aug 2014 Ja da er kun en til og betal og det er dig sådan er livet

  • #9   1. aug 2014 fejlfinding bliver der brugt meget tid på som mekaniker,selvfølgelig skal regningen betales.Der var nok givet noget rabat,hvis de havde lavet bilen!

  • Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #11   1. aug 2014 Jamen jeg er da indforstået med at det vil komme til at jeg skal smide nogle penge efter ham. Man skal sku have penge når man laver et styk arbejde. Men jeg benytter en mekaniker fordi jeg ikke lige hvad jeg skal stille op med det der er indvendigt i en motor. Faktisk helt blank.!;)
    Men jeg syntes mekanikeren burde melde tilbage om at han nu tager den beslutning at skille motoren totalt fra hinanden! Når han siger 3-4 dage er det sku da ikke at jeg går i den tro om at mekanikeren arbejder none stop på min bil, derimod tager meldingen om de 3-4 dage som om der selvfølig er andre biler på liften end min. Hvilket selvfølig også var tilfældet!.
    Men latterligt at skulle hente sin bil totalt skilt ad og samtidig betale en halv stor regning.!


  • #12   1. aug 2014 Koster og få fejlfinde en bil nogen ting tar 10min samt andre kan tage flere dage og ofte bliver en god del af timerne slet ik skrevet på. Hver du glad for hvis de har fundet den og brugt mange dage på den at du kun skal betale 7.000kr

  • #13   1. aug 2014 hvordan ville du ellers have at han skulle kunne finde ud af hvad den fejler?..

    Hvis du smed bilen ved mig med besked om at fejlen skal findes.. ja så havde det da ikke været meget anderledes!..

    Smed du bilen med krav om løbendene opdatering om hvad vi laver og hvad det koster, så var det sådan du havde fået det..



  • #14   1. aug 2014 Kennet . Hvis han har aftalt at mekanikeren skal ringe hvis det løber op, så nytter det ikke noget hvis han har taget motoren ud rykket gearkasse topstykke og stempler ud. Så må mekanikeren have haft en formodning om hvad det kunne være og have sagt at det blev en større operation.

  • #15   1. aug 2014 Det tyder på, at du ikke har gjort det klart nok for værkstedet, at de ikke skulle lave noget, uden at spørge dig først. Sådan kan det, desværre, gå. Men der er ikke andet for, end at skulle betale. Surt for din pengepung, men det kan jo ske.

    Må man spørge til hvad det er for en bil, hvad problemet er og hvad der skal laves?


  • #16   1. aug 2014 ja..

    Men har han smidt lortet og sagt "find ud af hvad den fejler og hvad det koster" så er der jo kun en vej.. er vi ikke enige om det?


  • Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #17   1. aug 2014 Jeg har sagt til mekanikeren at der ikke skal laves noget der koster penge med mindre jeg bliver informeret! Syntes det er fuldstændigt blæst at jeg står (som martin beskriver) med en totalt skilt ad motor! Og kan hente den splittet ad i atomer, og med en så stor regning. Troet en diagnose tester ligesom kunne bruges til at undgå denne scene vi har nu!

  • #18   1. aug 2014 Jo det er vi helt enige om smiley

  • #19   1. aug 2014 Når du siger til mekanikeren at de ikke skal lave noget der koster penge medmindre du bliver informeret, så indforståes det altså med at de ikke skal udskifte en masse dele eller lign.

    Adskillelsen har været en del af fejlsøgningen, nu når de ikke har kunnet finde fejlen med en computer (De prøver altid den nemme løsning først)


  • #20   1. aug 2014 Dennis

    Hvis det ikke må koste penge, hvordan skal de så fejlfinde på din bil?..


  • Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #21   1. aug 2014 Jamen det er jo ganske simpelt en lorte situation, påstand imod påstand om hvad aftalen var fra start! Syntes bare mekanikerens måde at håndtere denne sag på, simpelthen er for hjernedød! Især når bilen er skilt ad i atomer. Han burde ganske simpelthen ringe mig op og sige, vi er nødsaget til at gå dybt ind i motoren for at fjerne de beskadige dele, og det laver jeg ik gratis!
    Er det for meget at forlange??


  • #22   1. aug 2014 Men det lyder også vanvittigt med 40000 i dele...

    Er det V8 du har kørt tør for olie eller hvad?


  • Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #23   1. aug 2014 Det er en knastaksel der er røget, smadret 2 cylinder og rykket motorblokken.

  • Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #24   1. aug 2014 Igen jeg er ikke motor eksperten og det jeg lige forklaret er bare mekanikerens meddelse til mig;)

  • #25   1. aug 2014 Det det helt fair smiley Men hvad koster en anden motor ved en hugger fx?

  • #26   1. aug 2014 Jeg synes du har ret der Dennis, men du fortæller ikke rigtigt noget om hvad det er for en bil og hvad fejlen iflg din mening og hvad værkstedet har sagt om det?

    Ville tage derned med en der ved noget om biler og få forklaret det igen.

    Ellers tag på advokat vagten på det lokale bibliotek, de kan kort rådgive om hvad du kan gøre, sådan et 5 minuts møde, men hav fakta klar hjemme fra.


  • Dennis F
    Dennis F Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #27   1. aug 2014 Jeg har fundet en mekaniker der kan lave den for 20000kr med det hele. Men det er i Tyskland, men klart jeg tager den derned.;) og tak for dialogen alle sammen. Fedt med nogen der gider have en mening omkring et problem der koger oven i hovedet på en selv.

  • #29   2. aug 2014 Hvilken mekaniker bruger 3-4 dage på at fejlsøge på en motor ??? Burde da maksimalt tage en formiddag. Hvis motoren virkelig er så ødelagt at der skal bruges så mange penge på at få den lavet, så burde det da være nemme med med ombytter ?

    En mekaniker kan sgu da skille en motor komplet ad, måle den op, bestille nye dele og samle den igen på 4 dage.


  • #30   2. aug 2014 Ah min fejl. Jeg så ikke at du var fra Sjælland. Det forklarer en del...

  • #33   2. aug 2014 Det lyder utroligt at det kan tage så lang tid at finde de fejl der. Ville mene at et par timer max ville kunne komme med et overdraget på hvad den fejler, 14+ timer på det der! lyder vildt

  • #34   2. aug 2014 Som mekaniker som mig selv og med eget værksted.
    En fejl som denne på din bil Martin, den er så stor at denne fejl skal findes inden for 2 timer, derefter skal kundens ringes op og have forklaret hvor slem det står til inden man begynder at skille motoren af.
    En kompretions test vil fortælle ingen tryk på 2 cylinder, der er helt sikker sket en misforståelse mellem jer.
    Men mekanikeren burde have ringet inden han gik i gang med så stor en opgave. Det ville jeg have gjort.

    Mvh Thomas


  • #35   2. aug 2014 Helt ærligt drenge, hvad kender i til den slags regler?
    Hvis du har gjort det klart for mekanikeren, at du skal informeres om prisen på han arbejde, før han går igang så skal han rette sig efter det, han skal også gøre det klart, ar en fejl søgning kan koste penge, har skovlen ikke gjort det, så er det hans problem, og han skal iøvrigt føre bilen tilbage til samme stand som før - for så vidt muligt, eller så er det jo faktisk en slags hærværk, el. En form for afpresning.
    Til dem som ikke tror på mig, jeg solgte i vinters mit firma som arbejder under nøjagtig samme regler som autobranchen, så jeg kender alt til det.


  • #36   2. aug 2014 Så du nægter at betale; )

  • #37   2. aug 2014 Hvad var det for et firma du solgte, evt link?

  • #38   2. aug 2014 Det må jeg desværre ikke nævne:(

  • #39   2. aug 2014 Jeppe

    Ved en fejlsøgning kan man jo netop ikke give kunden en pris.. for man aner jo intet om hvad der er galt.

    Jeg er enig i at da det står klart at det er internt i motoren så skal man stoppe der og ringe til kunden og forklare at nu kan det komme til at koste knaster..


  • #40   3. aug 2014 7000kr er IKKE en fair pris.
    Der hvor jeg arbejder kunne vi aldrig drømme om at smide sådan en regning for fejlsøgning. Det er direkte frækt og sikre da på bedste måde at kunden ikke vender tilbage.


  • #41   3. aug 2014 Selvfølgelig skal du betale. Men hvis han vidste det ville tage 4 dage og finde fejlen så har han da haft en ide om hvad der ville være galt.

  • #42   3. aug 2014 60.000? Medmindre der er tale om en virkeligt dyr bil, er det sgu da lige før du kan hente en reservedelsbil i tyskland, skifte motoren og alt andet du lige synes og stadig holde pengene hjemme... smiley

  • #43   3. aug 2014 Hvilken bil er der tale om ?

  • #44   3. aug 2014 Nu ville det jo have været rart med nogle flere fakts smiley

    Hvilken bil er det hvilken motor?
    Ville bilen pludselig ikke køre mere - eller bare ikke starte?
    Kom der mærkelige lyde fra motoren?
    Havde der ikke været nogen problemer forudgående?
    Hvornår havde du sidst skiftet olie?
    Hvordan med tandremmen?
    Er der tidligere rep. på motoren?
    Hvor lang tid har du haft bilen?
    Hvad var det for et værksted - har du henvendt dig til et alm. værksted eller et værdsted, som er spc. i den slags biler?


  • #45   3. aug 2014 Kenneth I

    Derfor skal mekanikeren stadig oplyse det, det han har gjort er jo bondefangeri.
    Man kan jo også se sådan på det, at mekanikeren får lov at fejlsøge, så han kan give et gratis tilbud, og på den måde har mulig for at tjene penge på det. Det faktisk meget normalt i håndværker branchen, med gratis tilbud


  • #46   3. aug 2014 Hvordan vil du oplyse en pris på at fejlsøge? Du aner ikke hvad du går ind til!

    Idag smed en af mine kunder en bil af med fejlbeskrivelsen "bilen kan ikke starte/køre".. jamen så kan jeg da også bare gi en pris på hvad det koster at finde fejlen.... NOT!.

    Jeg tager time løn for at fejlfinde. Inden for hvad der er fair. Har man konstateret at det er noget internt i motoren stopper jeg der og kontakter kunden. Vælger kunden at få bilen lavet ved mig vælger jeg typisk at fejlsøgning er gratis eller meget billigt.


  • #47   5. aug 2014 I min verden lyder 7000 for fejlsøgning dyrt. Hvis den er så smadret som han siger kan det vel ik ta så mange timer at konstatere at en ny motor er nødvendigt eller den billigeste løsning?

  • #48   5. aug 2014 hej
    7000 kr er lidt i overkanten
    men det er ikke altid nemt at fejlfinde alle motorer
    når den er i stykker og bliver testet er der tit flere fejlkoder, fordi den har været forsøgt startet flere gange. nar du så har slettet fejlkoderne og prøver at starte den kan der tit forekomme andre koder
    men eksempel kunde kommer med en bil der ikke vil starte
    efter at have brugt tid på fejltest el brændstof o.s.v det hjalp ikke
    laver en kompressionstest .? ingen komprission på 3 og 4
    nå nok toppakning
    siger til kunden det er nok toppakningen .tager topstykket af ingen fejl.nå nok ventiler eller Kromtap ,det var det heller ikke , nå hvad så
    men der er flere herinde der bare kan finde fejl på 2 timer så de har vel svaret inden jeg går videre.
    det er ikke fordi jeg vil forsvare mekanikeren men har i selv prøvet at skille en renuelt megane II ad for at komme ind til en motorfør i kan komme i gang med at skille en motor for fejl
    men jeg mangler lige at få at vide hvad det er for en bil han har haft til en mekaniker


  • #49   6. aug 2014 Hej
    En lidt træls situation fuld af misforståelser skabt af to personer fra to verdener
    Pt kører en større sag i Købn efter grandprixet. En ekstra regning i størrelses orden 77 mil søger en ejermand. Er spændt på udfaldet her.
    Hvis du går rettens vej har du en dårlig sag.


  • #50   6. aug 2014 Hvad er det for en sag Karsten P?

  • #51   6. aug 2014 # 50 - følger du ikke med? - noget med en større ombygning af nogle gamle fabrikshaller for at kunne afholde Meloduntegrandprix - ja, man kunne nok have bygget nye noget billigere - idioten er dog vist blevet fyret smiley

  • #52   6. aug 2014 Nej, sidder ikke lige i dk pt.

  • #53   6. aug 2014 Ole

    Er du sikker på det?..

    Tror at han nærmere at han har fået et par millioner i gyldent håndtryk og en fed års løn i et par år fremover for fratrædelse!...


  • #54   8. aug 2014 jeg afleverede min motorcykel i tidernes morgen da den ikke ville gå i gear de siger det vil koste 1500 for de skal finde fejlen. fair tænker jeg. så skulle de ringe men efter 14dage havde jeg intet hørt. ringer så og spørger hvordan det står til. Får så afvide at den er lave og det kostede 8500 øv tænkte jeg men ikke noget og gøre ved. mig ned for at hente og betale. Og da jeg så henter den siger de at det var bedre jeg havde købt en anden maskine for motoren var også færdig den skulle have nye plejler og topstykke. Så Blev jeg dælme sur


  • #55   8. aug 2014 Hvad skete der så?

  • #56   8. aug 2014 Hvorfor er det altid folk tror at fejlsøgning er gratis, og noget der lige er overstået på 1 time.

    Hør her folkens, det er ikke gratis, fejlsøgning er ofte 80% af reparationen, og der skal til tider skilles af, for at finde fejlen.
    Det er ikke altid man kan udlæse fejlene på computerne, og selvom man kan, betyder det ikke at det er den eneste fejl.

    Havede han nu opgivet efter en time, og bare dødsdømt bilen, og det måske var en bagatel der skulle skiftes, kunne man jo ændre emnet til "lorte mekaniker, amatør" o.s.v.

    Vi ved jo alle kunder i autobranchen er nogle idioter, de køre et sted hen, for lavet bilen og en pris de syntes er for høj, køre derefter til andet værksted og spørger "hvor meget koster det at få skiftet lambda sonde og en temp. føler på denne bil).
    Derefter tilbage til værksted no.1 og klage for no.2 skal have langt under det halve.

    Men igen, glemmer folk fejlsøgning ikke er gratis.

    7000.- er mange penge, og alt efter hvad fejlen er og hvor nem den burde være at finde, er både i den høje ende, og ganske normal.
    f.eks en indre revne i motorblokken, så er 7000.- slet ikke ved siden af.


  • #57   9. aug 2014 R B.
    Vil du ikke mene det rimlig, at når mekanikeren har svært ved at finde fejlen på bilen( hvilket kan være meget svært) så burde han ringe tilbage til kunden og fortælle hvordan det går og hvad der skal ske inden han bruger en masse tid på bilen.
    Jeg mener han skulle ringe efter to timer og sige, fejlen ligger i dette område, hvorhenne ved jeg ikke endnu. Denne fejlsøgning/ reparation kan godt blive dyr.
    Skal jeg forsætte ja/nej?

    Sådan gør jeg på mit værksted.


  • #58   10. aug 2014 Nu er det jo en svær diskussion, da, der stadig mangler en masse facts omkring både motor og værkstedets kompetance.

  • #59   10. aug 2014 Thomas B
    Jo, lige precis, også sådan jeg selv gør, f.eks aftale max X antal time(r).
    Igen kommer det også helt an på hvad værksted man køre på, da jeg var på en specialiseret diesel værksted, havede jeg aldrig forstillet mig regninger der næsten altid var over 15k.
    Hvor i mod på et normal hvor en gennemsnits regning måske er omking de 3000.

    Nu var min point også mest, at folk tror fejlsøgning er gratis smiley


Kommentér på:
Krav fra mekaniker.

Annonce