{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.992 visninger | Oprettet:

Beskatning af bilsalg ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Sad og tænkte på hvornår man beskattes af bilsalg som privat ?

Hvis nu jeg købte en bil i DK til 50.000.- kroner og solgte den på Auktion i Holland til 400.000 har jeg jo haft en profit på 350.000.-.

Skal den slags oplyses til SKAT og hvis der er en grænse hvor går denne grænse så ?

Mvh
Ruben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beskatning af bilsalg ?
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
    #1   6. aug 2014 Den er skattefri hvis det kun drejer sig om 1 bil

  • #2   6. aug 2014 Er det uanset beløbets størrelse ? Og er det så 1 gang om året ?

  • #3   6. aug 2014 Det kan der ikke svares direkte på. Det kommer i høj grad an på om den er købt med videresalg for øje, eller om det er en bil du selv anvender i 10 år inden den videresælges.

    Læs evt. her: http://www.skat.dk/gsa.aspx?oId=1811371&vId=205633

    Jeg ser gerne en kilde fra Skat på at man må have ét skattefrit salg årligt, for den er alligevel ny for mig.


  • #4   6. aug 2014 hvis det er din egen privatbil kan skat bare blande sig udenom.du er bare heldig at sælge den og "tjene" lidt på den.


  • #5   6. aug 2014 ville jo svare til at du køber et hus til 1 million, sælger det et år senere hvor hus salget går bedre i danmark til 2 millioner, det skal de sgu ikke blande sig i!

  • #6   6. aug 2014 Dalsgaard >>

    Nej det kan de ikke, hvis du som køber/sælger af huset har haft adresse i huset siden du købte det et år før. Du må ikke købe huset for 1 mio. leje det ud i et år og derefter sælge det for 2 mio. kr uden at betale skat.


  • #7   6. aug 2014 Skat følger med på borger.dk, de har sat systemet til at give "alarm" når der er for store udsving.

    Derfor bliver nogle (ikke alle) kontaktet hvis de har haft registreret mere en 5-6 biler indenfor et år. Skat roder lige lidt i overfladen og vurderer om man har tjent for mange penge. Har man efter deres mening misbrugt systemet indleder de en sag.

    Derfor - lad være med at indregistrere biler du sælger videre i dit eget navn.

    Kan du tjene 350000kr på en bil så gør det og hold kæft...


  • #8   6. aug 2014 Ang Hus, så er det skattefrit ved fortjeneste efter man har boet i huset i 3 måneder (eller er det 6, husker det ikke)

    Så man har altså bopælspligt i huset før det bliver skattefrit at sælge med fortjeneste.


  • #9   6. aug 2014 Ok så lad os sige jeg køber en bil for 50.000.- kr som jeg ikke indregistrerer, og så sælger den i f.eks et andet land til 400.000.- kr. Det giver mig en profit på 350.000.- kroner (det er bare fiktive tal).

    Hvis der dumper 350.000 ind på min konto vil der garanteret blinke røde lamper oppe hos SKAT og alt muligt. Hvad gør jeg i det tilfælde, banken skal så vidt jeg ved oplyse alle beløb til skat der indsættes når det er over 7500.-

    Kontanter er jo ikke noget man bruger i dag, ellers var det bestemt en mulighed.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
  • #11   6. aug 2014 De opdager det ikke, det er kun hvis de kører sag.
    de tjekker jo ikke alle transaktioner over 7500kr i hele DK..


  • #12   6. aug 2014 kan du ikke få en konto i et andet land og så overører lidt af gangen til din ejen
    men en hel anden ting det min bmw du køber som du skal sælge ik smiley smiley


  • #13   6. aug 2014 Ha ha ha michael hvis bare det var så vel, så har jeg en selv jeg kan starte med at sælge smiley

  • #14   6. aug 2014 Eksempel fra den virkelig verden:

    For en måneds tid siden blev jeg indkaldt til møde hos SKAT, fordi de har opdaget, at der noget, der ikke hænger sammen på min årsopgørelse. Jeg kommer ind og får at vide, at de kan se, at jeg har haft 150k mere mellem fingerne, end jeg har opgivet til dem. Jeg undrer mig ret mig, men opdager, at de hentyder til en bil, som jeg solgt for 150k. De siger, at hvis jeg købte den bil med henblik på videresalg, SKAL betale skat af det...
    Jeg siger, at det var jo ikke med henblik på videresalg, men til eget brug. Imens jeg siger det, krydser jeg fingre for, at det er den bil, som jeg havde registreret i mit navn. For ellers skal jeg betale skat.
    Kommer hjem, finder papirer på bilen og ja - jeg har haft den på plader i mit navn. Fremviser papirerne til SKAT og de beslutter, at det er skattefrit. KUN FORDI DEN STOD I MIT NAVN!

    Så lad være med at tro på, hvad der står i #7...


  • #15   6. aug 2014 Men hvorfor kunne de se pengene i din årsopgørelse?
    Banken indgiver da ikke dine kontoudtog med mindre du er i kikkerten.



  • #16   6. aug 2014 Skat kan se ALT hvad de har lyst til.

  • #17   6. aug 2014 Skat han se alle indestående du har i alle (danke) banker i deres system. Tror nok bankerne indberetter det 1 gang om året (ifm. evt. renteberegning/beskatning).

  • #18   6. aug 2014 men en årsopgørelse har noget med indtægt at Gøre. De må have haft mistanke om noget da der på årsopgørelsen ikke står noget om din balance i banken.

    Men ja, i det tilfælde må man da sige du var heldig.


  • #19   6. aug 2014 Banken SKAL oplyse skat om beløb over 7500.- kr så det er derfor de ved det.

  • #20   8. aug 2014 sort sort sort...

Kommentér på:
Beskatning af bilsalg ?

Annonce