{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.954 visninger | Oprettet:

Hvordan står jeg i denne situation?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg står i en rimelig indviklet situation, der er ved at hænge mig langt ud af halsen..

Jeg har for noget tid siden - sidst i januar 2014 - købt en billig Honda Civic, som jeg gerne ville sætte i stand.
Da jeg fandt ud af at det var rimelig svært at finde dele til sådan en fætter, satte jeg den til salg.

Jeg blev efter lidt tid, tilbudt en E36 320i i bytte på den og jeg sagde ja.
Jeg havde tjekket alt på www.nummerplade.net, ingen gæld og den var ikke afmeldt eller noget - fint!

Nå, men vi mødes i Kolding og laver en byttehandel - og dum som jeg er, laver vi ingen slutseddel... JA! Jeg ved godt det er dumt, og det er selvfølgelig også den eneste bil, jeg ikke har lavet en slutseddel på...

Nå... Men jeg kommer hjem og vil sætte BMW'en til salg og skal lige tjekke hvornår bilen sidst er synet og her ligger jeg så mærke til at BMW'en åbenbart har været afmeldt, i 1 måneds tid inden jeg fik den.

Så tænker jeg da selvfølgelig, at det skal svinet sgu da ikke slippe uden om og jeg ringer ud til forsikringen - sidst i februar - og beder dem om at afmelde pladerne, på Honda'en.

Så er det jo ude af verden og jeg hører ikke til det hele.

Lige indtil vi kommer hjem fra ferie - starten af august - hvor jeg har fået et brev fra Post Danmark, hvori der ligger et ødelagt brev fra Trafikstyrelsen, om at Honda'en skulle have været til syn midt i juni. - Brevet er gået "tabt" i posten.

Mere gør jeg ikke ved det og 14 dage efter står jeg med en bøde på 2000 kr. - som jeg da selvfølgelig ikke gider at betale.

Jeg ringer til Trafikstyrelsen og brokker mig. Jeg kører ud til mit forsikringsselskab og får bekræftet at de har sendt alle papirerne afsted til Rigspolitichefen, som så skal sørge for at pladerne bliver inddrevet.
- I de papirere står der også, at jeg ikke vil have noget at gøre med bilen mere. - De papirere jeg snakker om her, er de papirere forsikringsselskabet har sendt, dengang jeg har haft ringet til dem i slutningen af februar..

Jeg har anket sagen og sendt samtlige beviser med, om at jeg ikke har haft noget med bilen at gøre, siden februar.

Jeg har nu fået brev, om at jeg skal betale bøden, eller jeg kan lade den gå videre til politiet, til nærmere undersøgelse - hvori de skriver, at hvis politiet er enige med Trafikstyrelsen, så bliver bøden dobbelt så stor. - hvilket jeg på ingen måde har interesse i..

Det skal lige siges at bilen nu er afmeldt fra 23-09-2014.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe. smiley


Kommentarer på:  Hvordan står jeg i denne situation??
  • #2   21. okt 2014 Du er på skideren!

    Du er oppe imod SKAT, og de vil hellere bruge en families skattebetaling i 20 år på at møffe dig, end de vil acceptere afgørelsen i retten smiley


  • #3   21. okt 2014 #1
    Jeg vil rigtig gerne føre den videre i retten, selvom jeg sikkert har mit på det rene, så tror jeg bare at SKAT voldtager mig, som #2 skriver....


  • #5   21. okt 2014 #4
    Problemet er jo bare at det første brev skulle jeg reelt have haft 2 måneder, inden jeg fik det, pga. at det gik tabt i posten.


  • #7   21. okt 2014 Havde jeg bare modtaget brevet, dengang det blev sendt, så havde jeg også handlet, med det først brev har jeg jo ikke fået nogen bøde, kun en synsindkaldelse...
    Og jeg er også blevet tilmeldt digital post efterfølgende.


  • #9   21. okt 2014 Er det overhovedet SKAT, der er problemet? De har vel ikke gjort noget galt i denne sag, har de?

  • #10   21. okt 2014 Jeg ved ikke hvem der er problemet, men jeg formoder, at det er både Trafikstyrelsen og SKAT der begge, har lidt at gøre med det hele..

  • #11   21. okt 2014 SKAT har med afmelding af bilen at gøre. Men som jeg læser det, har du ikke tvangsafmeldt den over for SKAT - er det korrekt? I givet fald har jeg svært ved at få øje på, at SKAT har gjort noget galt.

  • #12   21. okt 2014 Jeg har ikke tvangsafmeldt den ved SKAT før jeg fik den første regning.
    Jeg troede, at når man havde afmeldt den igennem forsikringen, så var alt som det skulle være og jeg ville ikke høre mere fra nogen..


  • #13   21. okt 2014 Det er ikke nok til at vinde en retssag, at man "troede", det var sådan - desværre. Du vil derfor sandsynligvis blot rende panden mod en mur, hvis du forsøger at køre sagen videre.

    Det vil sandsynligvis være billigst for dig bare at betale bøden på de 2.000 kr. og komme videre.


  • #15   22. okt 2014 Baseret på tidligere erfaringer vælger jeg at lade være med at kaste mig ud i en diskussion med dig, Deutsche. Baggrunden herfor behøver vi ikke komme nærmere ind på.

    Jeg fastholder min overbevisning om, at det vil være billigst at betale de kr. 2.000 og komme videre. Det vil derfor også være min anbefaling, selv om det måske forekommer urimeligt i visses øjne.


  • #17   2. nov 2014 Det største problem er at du fighter mod nogen der får løn for det, mens du skal holde fri osv, lidt en ulige kamp, men som sagt vinder en del da deres sager, hvad det så end er for nogen sager.

Kommentér på:
Hvordan står jeg i denne situation??

Annonce