{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørselsgodtgørelse
  • #1   26. nov 2014 Det dig der betaler brændstofet jo smiley

• Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 82
    #2   26. nov 2014 Hvis du mener godtgørelse for at køre for din arbejdsgiver i en bil, der ikke er stillet til rådighed af arbejdsgiveren, så ja. Det er fuldstændig lige gyldigt, om du har lånt, lejet eller er ejer af bilen.

• #3   26. nov 2014 Hvis du får udbetalt skatterfri kørsel uden at have en bil i dit navn eller samlevers, så kan du roligt regne med de tager kontakt. Det vil være en sikker "alarm" i deres system.

• #4   26. nov 2014 Hej drenge. Tak for de hurtige svar.

Ja det er for min arbejdsgiver.
    Men det er fordi de vil have at nummerplade nr. skal stå på den opgørelse man aflevere.
    men hvad så hvis jeg hverken står som ejer eller bruger af bilen?
    Er jeg så stadig berettiget til det? smiley

Jeg har jo kvitteringer på at jeg bruger penge på benzinen.
    Men jeg havde regnet med det var nok at stå som bruger af bilen?!? smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #5   26. nov 2014 Dele-bil og leasede biler

Ligningsrådet har i fire konkret beskrevne situationer taget stilling til begrebet "egen bil" og mulighed for godtgørelse af erhvervsmæssig benyttelse heraf i relation til delebil-ordninger, leasede biler og bil-sameje mellem ikke-samlevende personer. Afholder lønmodtageren de reelle, faktiske udgifter ved en delebil-ordning eller selv leaser en bil, vil kørslen kunne sidestilles med kørsel i egen bil. Samme gælder, hvor en person er faktisk medejer af bilen, uanset ejerne ikke er samboende. Ved en delebil-ordning, hvor arbejdsgiveren medvirker til, at bilen udover den erhvervsmæssige kørsel også står til rådighed for privat kørsel, skal der ske beskatning efter regler om fri bil. Se TfS 2000,1020 LR.

• #6   26. nov 2014 Okay tak.
    Men hvad betyder det?
    At det er ok hvis jeg bare står som bruger og jeg ikke lever sammen med ejeren?

• #7   26. nov 2014 Hvem er det der ejer bilen? Hvis det er firmaet hvor du arbejder, så er der regler for det, men er det en privat bil du låner af kone, kæreste, mor/far eller en ven, er du berettiget til fradrag. Det er du også selvom dig og din nabo arbejder samme sted, og i kører i hans bil hver dag. Har du over 12km hver vej til dit arbejde, så er du berettiget til kørselsfradrag. Om du kører selv eller ej, eller tager toget er ligegyldigt, så længe det ikke er arbejdsgiverbetalt.

• #8   26. nov 2014 Jamen det er ikke fradrag vi snakker om.
    Det er de skattefrie køre penge.
    Godtgørelse hvis man laver kundebesøg osv.
    Ligesom Kenneth og Martin skriver.

• #9   26. nov 2014 Du skal jo føre kørebog. Så skal du skrive start km tal op og slut km tal op.

• #10   26. nov 2014 Det gør jeg også, men det var ikke spørgsmålet.

Kan jeg få kørselsgodtgørelse selvom det er min mors bil jeg kører i, hvor jeg står som bruger?

• #11   26. nov 2014 ja det har intet med hvem der ejer bilen at gøre. men at du bruger en privat bil til erhvervs mæssig kørsel

• #12   26. nov 2014 Du får 3,73 kr/km udbetalt (2014 satser) af din arbejdsgiver for hvert kundebesøg, chefen er ligeglade om du har købt, lejet eller lånt bilen.
    http://www.skat.dk/satser/

• #13   27. nov 2014 Ja, men er SKAT ligeglade med HVEM der ejer bilen?

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #14   27. nov 2014 læs det igen... bid skeer i :

....Afholder lønmodtageren de reelle, faktiske udgifter ved en delebil-ordning eller selv leaser en bil, vil kørslen kunne sidestilles med kørsel i egen bil....

• #15   27. nov 2014 Skattefri kørselsgodtgørelse er noget du afregne med din arbejdsgiver og har intet at gøre med Skat. Du får pengene direkte fra din arbejdsgiver sammen med din løn, sådan gik det for mig i mit sidste arbejde.

• #16   27. nov 2014 Ja men har man ret til skattefri kørselsgodtgørelse når det ikke er ens EGEN bil.
    Det var bare det jeg ville vide.

• #17   27. nov 2014 ¤ Stefan V ¤ for satan du er tungnem JA så snart du benytter en privat bil til erhvervs kørsel. Så skal firmaet betale dig for at bruge et privat køretøj til erhvervs mæssig kørsel.

Kommentér på:
Kørselsgodtgørelse

Annonce