{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

kørselsgodtgørelse {{forumTopicSubject}}

hej

er der nogle som kender til kørselsgodtgørelse tingene..

har et firma hvor jeg bruger min private bil til erhverv kørsel

så jeg kan trække 3.82kr pr km fra i mit overskudt

men hvad nu vis jeg kun har 5000 i overskud og skal have 15000kr i kørselsgodtgørelse så mangler jeg jo 10000kr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørselsgodtgørelse
  • #1   7. okt 2013 Så giver dit firma jo underskud, hvis ikke det kan betale dit kørsel....

• #2   7. okt 2013 Ja du kan trække kørselsgodtgørelse ud - men måske du skal vente til at du er begyndt at tjene nogle penge?
    Men 15.000 - så har du kørt godt og vel 3500 km og næsten ikke haft noget overskud?

Enhver som starter op selv, må påregne at der ikke er noget der hedder løn det første lange stykke tid - det er jo der hvor man skal igang med at tjene pengene smiley

Konen har selv startet lidt op on the side, og har købt for 34.000 og solgt for ca 37.000. Vi har så også lidt kørsel der kan trækkes ud, en bærbar hun købte til firmabrug, printer osv så der er lagt ca 10.000 ind som skal trækkes ud før der overhovedet kan tænkes i et overskud. Så indtil videre hedder den et lille underskud for hende i 2012 og så kommer den nok til at gå i 0 i år og så til næste år er der et overskud som hun måske kan begynde at få lidt løn ud af...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #3   7. okt 2013 Hehe forventer du nogen herinde vil betale dine km penge ? smiley

• #4   7. okt 2013 Simpelt svar på dit spørgsmål - har du kun tjent 5000 kan du ikke trække mere fra.

• #5   7. okt 2013 Bruger du ikke en revisor? Det er altid godt lige og tage en snak med sådan en, hvad der bedst kan svare sig...

• #6   7. okt 2013 Hvis du har kørsel for 15.000, men kun et overskud før kørsel på 5.000, så har du et skattemæssigt underskud, som kan fremføres til fremtidige indkomstår. Det kan aktiveres i din balance, hvis det er sandsynligt, at du inden for 5-8 år vil kunne udnytte tabet.

• #7   7. okt 2013 du skal jo bare registrere det i dit regnskab og den dag det giver overskud så hæver du jo bare pengene husk at du skal dokumentere hvor du har været og så er beløbet jo skattefrit smiley

• #8   8. okt 2013 Har du ført kørsels bog ? Hvor du skriver op hvor du er kørt fra og til? km start og stop? ellers før du intet. Da du skal kunne dokumentere du har kørt det du trækker fra.

Kommentér på:
kørselsgodtgørelse

Annonce