{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modsat i rundkørsel
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   8. apr 2015 Kørsel mod færdselsretningen
    Du får et klip, hvis du kører mod færdselsretningen, f.eks. hvis du kører i den forkerte side af vejen, eller hvis du kører modsat ensretningen. Derudover får du en bøde på 2000 kr.

Fandt det på sikkertrafik.dk smiley

• #5   8. apr 2015 Du får et klip i kørekortet, hvis du:
    ?Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 %
    ?Kører med for kort afstand til forankørende
    ?Kører ulovligt i nødsporet
    ?Ikke spænder børn under 15 år fast efter reglerne
    ?Kører over for rødt
    ?Overtræder reglerne for vigepligt
    ?Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
    ?Overskrider spærrelinjer ved overhaling
    ?Øger hastigheden, når du bliver overhalet
    ?Overhaler ved et fodgængerfelt
    ?Kører mod færdselsretningen
    ?Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
    ?Ændrer færdselsretning og placering til fare eller unødig ulempe for andre trafikanter
    ?Kører venstre om et helleanlæg
    ?Kører om kap eller væddeløbskørsel på vejen
    ?Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning
    ?Kører ulovligt med børn under 15 år på motorcykel

• #7   8. apr 2015 Altså nu jeg en af dem der har ved er uheld kørt over for rødt heldigvis ingen bøde men var meget træt på vej hjem fra arbejde og alle holdte stille så tænkte jeg fuck så da jeg var halvvejs ovre så jeg den var rød og da jeg var helt ovre skiftede den til gul alle kan lave fejl i trafikken ved et uheld men modsat i en rundkørsel er ikke uheld derfor mener min kammerat at det en fratagelse smiley

• #8   8. apr 2015 #5 Wow.... Tror jeg i min tid som bilist har lavet bummerter nok til 3245675867543234324536 klip smiley

• #9   8. apr 2015 hvorfor ikke bare lade være fra starten af...

• #10   9. apr 2015 Jeg synes det var bedre med 10 klip - og så lave det sådan at nogen forseelser gav flere klip. Det er ihvertfald det system de bruger i Tyskland.

• #11   9. apr 2015 Hvad fan betyder "du får et klip, hvis du kører i den forkerte side af vejen"??
    Hvornår er man i forkerte side af vejen? Må man så ikke overhale på en to-sporet vej? Må man ikke køre udenom en parkeret bil på en villavej ved at trække ud i modkørendes bane??

Og hvad fan betyder "du får et klip, hvis du kører mod færdselsretningen"??
    Kører man ikke når man bakker? Må man ikke lave en baglæns parallel parkering på en ensrettet gade?

Satme noget mærkelig noget at skrive...

• #12   9. apr 2015 Det er jo nok ment til, når folk kører ind af en ensrettet vej.

• #13   9. apr 2015 synes det burde give en frakendelse, man kan jo se hvilken vej man skal køre så det kan jo kun ske ved at man er bevidst om det...

• #14   9. apr 2015 Biturbo

det siger jo sig selv at man ikke må køre imod færdselsretningen på den måde som TS skrev det. og nej det og bakke er jo ikke det man kan kalde og være til fare for andre i trafikken.

• #15   9. apr 2015 På normal vej er det vel dette her

Ændrer færdselsretning og placering til fare eller unødig ulempe for andre trafikanter

At man trækker ud og overhaler når der kommer en modkørende, så det er jo ikke ulovligt at overhale. Men ulovligt at overhale hvis du er til fare for andre eller til ulempe.

• #16   9. apr 2015 once

det er generelt en meget snæver streg for om det er en lovlig eller ulovlig manøvre man foretager sig i trafikken...eksempelvis hvis der kommer et udrykningskøretøj bag dig (så skal man selvfølgelig trække ind til siden) men det er da ikke altid det er muligt og der kan jo være mange grunde til det men du kan sgu stadig være sikker på at det giver en bøde i mange af de tilfælde.

• #17   9. apr 2015 RM hvis du ikke kan trække ind så får du heller ikke en bøde. Du kan kun få bøder for noget du ikke gør. Ikke for noget du ikke kan gøre af andre grunde.

• #18   9. apr 2015 Once

har bare hørt fra nogle at de har fået bøde pga det ikke var muligt og trække helt ind til siden pga de så ville have landet i grøften...det synes jeg så personligt lyder overdrevet.

• #19   9. apr 2015 Nej nej du, det må de ikke. Hvis man ikke kan give plads er der jo en grund til det. Så må de sgu ikke give en bøde. Hvis ham foran dig ikke kører frem og trækker ind, så kan du jo ha problemer med at kunne trække ind. Så er det ikke din skyld men ham foran dig. Så det er ikke sandt at de giver dig en bøde fordi du ikke kan trække ind

• #20   9. apr 2015 Udrykningskøretøjer
    - kør ind til siden, når der kommer et udrykningskøretøj og sørg for at holde vejen åben, så udrykningskøretøjet hurtigt kan passere. Er det ikke muligt at køre ind til siden, så slå havariblinket til, så udrykningskøretøjet let kan køre uden om. Du må ikke køre ud i nødsporet på motorvejen – det er netop forbeholdt udrykningskøretøjer.

• #21   9. apr 2015 nu var det jo heller ikke mig, synes jo selv det lyder underligt.
    det du skriver gælder det så i alle situationer? tænker specielt på når der f.eks er sne.

• #22   9. apr 2015 R M du kan stadig trække ind til siden ved sne. Holder bilerne så tæt at du hverken kan komme frem eller tilbage så kan du jo intet gøre. Holder du oppe ved et kryds som er fuld, så kan du jo ikke bare kører frem, som du vil. Der skal du sikre dig at du ikke udsætter andre for fare først. Ellers må du ikke kører frem for rødt for at give plads.
    De kan jo ikke give bøde for at du ikke har trukket helt ud i grøften. Hvis der er 2 vejbaner så skal begge sider trække ud og så er der masser af plads i midten https://www.facebook.com/video.php?v=10151721293812212

• #23   9. apr 2015 er som sådan godt klar over hvordan man forholder sig i trafikken, undrer mig bare nogle gange over hvad man kan få bøder for når det kommer til udrykningskøretøjer.

• #24   9. apr 2015 RM
    Du tænker dig virkelig ikke om før du skriver...
    "det og bakke er jo ikke det man kan kalde og være til fare for andre i trafikken."

http://www.jv.dk/artikel/692791:Kolding--78-aarig-draebt-af-bakkende-lastbil
    http://ekstrabladet.dk/112/article4360353.ece
    http://www.jv.dk/artikel/475435:Indland--Far-bakkede-i-bil-og-draebte-sin-et-aarige-sOen

• #25   9. apr 2015 Biturbo

ej ved du hvad, det er uheldige omstændigheder det der du linker, indrømmer så gerne at jeg skrev det en anelse forkert men du har godt nok taget det fuldstændig ud af kontekst ved og påpege det og bbakke er og køre mod færdselsretningen, det er da for dælen en ret normal ting de fleste mennesker laver hver dag.

• #26   9. apr 2015 R M

Bare uheldige omstændigheder? Nå ja, for de fleste uheld sker netop ved heldige omstændigheder...

• #27   9. apr 2015 Biturbo

ja det er uheldige omstændigheder, det er det i hvert fald i de sammenhæng, f.eks lastbil chaufføren der bakkede over den 54 årig mand selvfølgelig har han det røv elendigt (det er sgu logisk) og ja i sådan et tilfælde er det en uheldig omstændighed at manden væltede og rullede under lastbilen, i det øjeblik har chaufføren ikke haft en ærlig chance for og gribe ind.

• #28   9. apr 2015 Sker de fleste uheld ikke ved uheldige omstændigheder?
    Men mener du stadig, at der ikke sker uheld ved bakning og bakning ikke betragtes som kørsel?
    Dvs, hvis bakning er ikke kørsel, så må man f.eks. gerne tale i håndholdt mobil under bakning osv osv...?

• #29   9. apr 2015 hvis du gad og læse efter hvad jeg ellers har skrevet, så indrømmede jeg at jeg skrev en anelse forkert.så ja selvfølgelig kan det og bakke forudsagde uheld.

har så kun ment at det og bakke ikke kan betagnes som kørsel imod færdselsretningen da det er en normal del af færdslen på vejene men det er det og køre imod færdselsretningen i et rundkørsel altså ikke.
    så ret logisk hvis du snakker i håndholdt tlf under kørsel så er det sgu ulovligt også selvom du bakker.

Kommentér på:
Modsat i rundkørsel

Annonce