{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Mikkel R
Mikkel R
Tilmeldt:
12. mar 2012
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 12

Fartbøde? {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Tror jeg blev blitzet idag, da jeg skulle flette ind på motorvejen, kører 80 da der er 80-zone grundet vejarbejde, men en lastbil lægger sig så lige op ad mig, således jeg bliver nød til sætte farten op til 90, så jeg ikke fletter direkte ind i ham.

Spørgsmålet går så på om jeg kan snakke med ud af en eventuel bøde, da jeg jo ikke mener det er selvforskyldt, han skal vel i princippet bremse lidt ned, så jeg kan flette ind?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartbøde?
  • #1   11. maj 2015 Så er det desværre dig der skal sætte farten ned smiley

  • #2   11. maj 2015 Hej den har du misforstået helt forkert
    Det er dig der har vigepligten og skal holde bag.
    Mvh kp


  • Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 12
    #3   11. maj 2015 Kritisk, nå men håber den går tabt??
    Kører ellers aldrig for stærkt ved vejarbejde, men så holder de der selvfølgelig, når jeg laver sådan en..


  • #4   11. maj 2015 Du må jo aldrig overskride fart grænsen, så du er da selv forskyldt. Heller ikke v ed en overhaling. En overhaling må kun fortages inde for den lovlig hastigheds grænse.

  • #5   11. maj 2015 Det er dig der har vigepligten, så det var dig der skulle sætte farten ned. Der er desværre ingen tolerance med en fotovogn. Fotovognen kan ikke se om du kun gassede op et kort øjeblik eller kørte for hurtigt hele tiden.

    En patruljevogn ville nok ikke have stoppet dig, da de så kan se du generelt kørte 80.

    Desværre. Måske hører du jo aldrig noget. Den blitzer når du kører for hurtigt, men så vidt jeg husker læste jeg en artikel om at de nye fotovogne først uddelte bøder hvis man kørte 92 km/t. Dvs. reelt set 95 da de jo trækker 3 fra. Om det har sin rigtighed skal jeg ikke kunne sige.

    Men får du en bøde er det dobbelt op grundet det er vejarbejde.


  • #6   11. maj 2015 Nej fotovogne blitzer når du har kørt over 10% for meget og så trækkes der 3 km fra ved fart under 100 km/t og 3% fra ved over http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis.pl?vaerkid=39789&reprid=0&filid=12&iarkiv=1 Så man får ikke først en bøde ved 92 km/t men det er der den blitzer en.

  • #7   11. maj 2015 Så havde jeg sikkert læst forkert :O) men bliver i hvert fald først blitzet ved 59 i en 50-zone. Synes bare også der var noget med de andre zoner.

    Men hvordan kan det så ske at den blitzer uden man får bøden? Ud over hvis billedet er dårligt? Synes jeg har oplevet det et par gange. Alle gange ventede jeg så der skete noget, men hørte aldrig fra dem.


  • #8   11. maj 2015 Jeg er så høj at når jeg klapper sol skærmen ned kan man intet se af mit ansigt eller hals smiley Så hvis de intet kan se af førerens ansigt så sender de den ikke, Men efter de nye regler går den jo ikke mere, Da det er ejeren der skal finde frem til føreren ved overskridelse op til 30%

  • #9   11. maj 2015 Så bare gas op smiley

  • Laws J
    Laws J Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 48
    #10   11. maj 2015 Jeg blev blitzet ved 84kmt og mit speedo viser for meget. har dog heller aldrig set noget til bøden

  • #11   28. jan 2016 I dk er det folk på motorvejen der skal vige for dem på tilkørselsrampen.atgiveolads... Vi er det eneste land i EU der har den regel. . Men det er din pligt at læse trafikken så du ikke er til gene når du fletter. Dvs du skal tilpasse dig den fart de kører med på motorvejen dog Max 80 i dette tilfælde. Men lastbilen sku have givet dig plads. Dog er han den store har sværest ved at tilpasse sig pludselige opståede situationer.


Kommentér på:
Fartbøde?

Annonce