{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Import af Ferrari som investering/stilstand? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er i den situration at jeg inden længe skal importerer en ældre Ferrari fra tyskland.
Jeg har dog ingen planer om at få den på plader de første mange år. Den skal bare stå til pynt og forhåbentlig blive lidt merer værd over tid.

Mit spørgsmål er så.
1. Må jeg godt tage en bil til dk uden at betale momsen. Har hørt at den skal betales også selv om bilen ikke skal på plader. (Afgiften er jeg med på at jeg ikke behøver.)

2. Kender i reglerne for forsikring af en bil som står uden plader. Tænker på dækning ved tyveri, hærværk eller brand. Er den evt. dækket af indbo?
Og igen skal momsen evt. være betalt?

3. Hvis jeg så skulle få lydst til at kører en tur i den, er det så lovligt at købe de dagsbaserede klistermærke nummerplader og kører en fornøjelses tur. Eller er de kun lovlige at bruge som transport mellem hjem og værgsted/forhandler eller lignende praktisk transport. Og igen igen noget krav om momsen betalt.

På forhånd tak og beklager det lange indlæg:)
Mvh Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af Ferrari som investering/stilstand?
  • #2   31. maj 2015 2: Nej den er ikke dækket af indbo, du skal tegne en stilstandsforsikring på den.
    3: Nej prøveplader må ikke bruges til hygge/søndags tur. Men man kan vel altid have et ærinde med bilen smiley

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

#3   31. maj 2015 En F355:) syntes det er en af de smukkeste biler der endnu er lavet.

• #6   31. maj 2015 Nej du må ikke benytte prøvemærker til lyst kørsel. Bliver du stopper med det så koster det afgift og stor bøde.

• #7   31. maj 2015 Prøveplader er IKKE til fornøjelsesture, de kan tage pladen på stedet og du kan blive blacklistet.

• #8   31. maj 2015 1. Nej du skal ikke betale moms når det er inden for EU. Du betaler jo momsen i det andet land (som privatmand). Hvis bilen er helt ny ... vistnok nyere end 6 mdr skal du betale dansk moms men samtidig forlange at få bilen købt momsfrit i det andet land. Men hov - det er jo ligemeget når du alligevel vil gemme den mange år i garagen.
    2. Ved ikke.
    3. Som udgangspunkt må du ikke køre fornøjelsesture i den på prøveplader. Jeg læste et sted at man på prøveplader godt må køre ind på en tank for at købe benzin. Men køber du også 1 liter mælk på tanken og bliver spottet - så falder hammeren.

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

#9   31. maj 2015 ok så har jeg hvertfal fået svar på 3.
    og 2. så mangler jeg barer et klart svar omkring om betaling af momsen er et krav ved import.

• #10   31. maj 2015 Du betaler jo ikke moms på en bil fra eu da der er betalt moms. Kun biler fra lande uden for eu skal man betale moms af. http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/bilimport-til-danmark

• #11   31. maj 2015 Du kan forresten også flexlease den, dvs kun betale for de mdr om året du vil køre i den.

• #12   31. maj 2015 Lukas han må ikke selv eje den ved leasing Så bilen tilhører jo ikke ham på den måde. Og tror næppe selskabet kun lader den stå til ham så

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

#13   31. maj 2015 super. Tak for de hurtige svar. det var rigtig brugbart. Og vil selvfølgelig få nogle til at gennemgå bilen inden køb og hjælp til import af nogle der har tjæk på det. Ville bare danne mig et overblik inden hele møllen sættes i gang:) tak igen

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

#14   31. maj 2015 Har styr på leasing reglerne. det var nemlig min første indskydelse så det er undersøgt men droppet.
    Det kræver at de køber den og jeg så leaser den af dem.

• #15   31. maj 2015 Er i nu sikre på at man kan stilstandsforsikre en bil der ALDRIG har været indregistreret i Danmark før? Jeg mener engang at jeg spurgte om det hos forsikringen og de sagde nej - de betragtede det som et stykke indbo .... som kun var dækket hvis det kunne stå i stuen. Ikke i garagen.

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

#16   31. maj 2015 Tænkte også på det med stilstands forsikring når den ikke er på plader.
    troede umidelbart kun stilstandsforsikringen kunde bruges til biler der er altive et givent tidsrum hvert år og man så derved ikke piller pladerne af når den holder stille i stilstandsperioden.

• #17   31. maj 2015 Jeg vil også sige... hør lige ved forsikringsselskaberne inden du gør noget..

En hel anden tanke. Hvis du nu køber den Ferrari og så lader den stå i mange år.. hvor mange ting går så til med tiden når den ikke bliver kørt? Pakdåser, bøsninger m.m.? Det ville da være lidt æv at have den til at stå og forfalde lige så stille, ville det ikke?

• #18   31. maj 2015 Det med at pille plader af og på er KUN et spørgsmål om at betale vægtafgift hhv grøn ejerafgift. Det har sådan set intet med forsikring at gøre.

• #19   31. maj 2015 Kræver jo du har forsikring på bilen.

Sådan dækker din stilstandsdækning
    Hvis din bil er både ansvars- og kaskoforsikret, vil stilstandsforsikringen dække kaskoskader, herunder brand og tyveri. Vi dækker selvfølgelig ikke skader i forbindelse med, at bilen har været ude at køre, med mindre bilen er blevet stjålet.
    Hvis din bil kun er ansvarsforsikret, dækker stilstandsforsikringen reelt ikke noget.

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2007

#20   31. maj 2015 Det er jo en udgift der må medregnes. Og self skal den gennemses når den så skal på plader eller sælges når det bliver aktuelt.

• #21   1. jun 2015 Held og lykke med projektet..
    Ikke for at skyde det ned, men det er en 'ny' bil, set med investeringsøjne..
    Jeg tvivler på den har skrabet bunden af hvad de kommer ned på, før de begynder at stige.. Den koster stadig 400.000 for de billigste..
    Jeg mener, der er 50 til salg i tyskland lige nu, der er produceret over 11.000, og den er kun lige fyldt 20 år..

Med mindre du tænker at beholde den i 30 år eller lign, så har jeg svært ved at se at det er til at tjene penge på sådan en bil..

Men selvfølgelig, har du pengene liggende under hovedpuden, og du ikke ved hvad du skal bruge dem på, så er det da klart en bedre investering end så mange andre biler..

Kommentér på:
Import af Ferrari som investering/stilstand?

Annonce