{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.209 visninger | Oprettet:

skade på min bil forsikring? {{forumTopicSubject}}

har fået en skade på min passat 3b, for lidt over en uge siden. jeg tænkte på om man har krav på noget lånebil i ventetiden?
der var nemlig 2 som kørte op i røven på konen, og de kan ikke blive enige om hvem der er sorteper.
det er lidt noget lort at undvære en bil, allerede 2 uger efter den er købt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skade på min bil forsikring?
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   6. jul 2015 det er en dyr skade så hvis den bil ikke koster ca 50000 kr er den død ang lånebil skal du ringe til din forsikring om ellers findes der værksteder med låne biler men det koster lidt da det er ulovlig markedsførelse at give det gratis

  • #4   6. jul 2015 nogle selskaber har fordelsværksteder , hvor man får lånebil (nogle værksteder tilbyder det også , så ring og spørg inden du vælger værksted)

  • #5   6. jul 2015 Langt de fleste værksteder tilbyder gratis lånebil

  • #6   6. jul 2015 Den er højst sansynlig død..
    Men når det så er sagt så står det formentlig i din police om der er låne bil og om de har et fordels værksted..
    Men grib knoglen og ring til dem i morgen..så har du et brugbart svar..


  • #7   6. jul 2015 det har ikke noget med min forsikring at gøre. og da jeg ikke har kasko skal jeg selv slås med dem smiley
    den ene part mener de begge er skyld i det, den anden at han slet ikke har skyld i det.

    ved godt nogle værkstedet har det, men før de skriver jeg skal smide den på værksted skal den ingen steder


  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.374
    #8   6. jul 2015 Klik dig ind på dette link og gå til side 6 her står hvad du skal bruge.
    http://www.forsikringogpension.dk/Documents/Webpjecer/Bilen_og_forsikring.pdf

    og hovedsiden til dem
    http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/bil-motor/Sider/bil-og-motor.aspx#


  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.374
    #9   6. jul 2015 og på side 7-8-9 står der om skyldfordeling

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #10   6. jul 2015 Du skal bare snakke direkte med forsikrings selskab lige meget hvad for du får intet ud af at snakke med modpart selvom det er personens forsikrings selskab for der er nogle der ikke har den mindste respekt en af mine kammerater havde for lidt siden den samme oplevelse der havde modpart ikke engang meldt det til sit forsikrings selskab da han ringede til dem

  • #11   6. jul 2015 ja den ene er også ude på at slippe for skulden, men heldigvis har jeg et vidne. så det bør ligge lige til højrebenet

  • #12   7. jul 2015 Kasko er jo kun hvis du selv har lavet skaden eller ikke ved hvem der har skadet din bil life nu skal du bare se og få meldt skaden til din egen forskning og så skal de nok finde ud af hvem der har skyld og skal betale. Og om de kan give dig en låne bil

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.374
    #13   7. jul 2015 #12
    når man kun har ansvar på bilen, så er man overladt til sig selv og må selv kæmpe kampen med modparten.


  • #14   7. jul 2015 Det sjovt jeg har haft 2 skader på bil med kun ansvar hvor jeg blev påkørt og det klarede min forsikring for mig da jeg viste hvem der havde påkørt mig

  • #15   7. jul 2015 Ansvar er de skader DU forvolder.
    Altså er (dit) forsikringsselskab PISSE ligeglade med om din bil ligner en krøllet avis.
    Men kaskoen der går din forsikring ind og laver din bil asap. og SÅ går de igang med at finde ud af hvor skylden ligger og skal så nok sørge for at kratte penge ind, da de ellers selv skal betale din skade.

    Men kør den på et værksted DU vælger og få den takseret og hør dem om de mener den er indenfor bagatelgrænsen (laves for 25.000 uanset værdi) eller om den bliver totalskadet.
    Men husk at hvis din bil bliver totalskadet får værkstedet IKKE en krone, nogle steder fra, hverken forsikring eller andre, til trods for at en har været på lift, evt. skildt ad og ringet rundt og hørt på priser mv. og du har fået en lånebil.

    Og dit forsikringsselskab kan ikke bestemme hvilket værksted du SKAL køre på, men de vil gerne ha dig til at køre på et værksted hvor de får rabat=kr i kassen på dele osv smiley
    Arbejder selv med det til dagligt og hører tit at forsikringer prøver at skræmme vores kunder på et fordelsværksted, fordi "ellers får i ingen lånebil!" men den låner vi gratis ud, uanset om det er forsikring eller ej, så længe der er behov for den.


  • #16   7. jul 2015 Jeg ville kontakte mit forsikringsselskab for at høre deres vurdering.

  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.374
    #17   7. jul 2015 #14
    Så skal du bare vær glad for at dit forsikringsselskab har gjort det for dig når du kun har ansvar.
    Du kan finde mange tråde her på bilgalleri hvor folk ikke har fået en skid hjælp selvom de har været helt uden skyld i uheldet.

    Jeg mener også det står et sted i de links som jeg har smidt at man ikke har krav på hjælp til udredning af erstatning når man kun har ansvar på bilen.


Kommentér på:
skade på min bil forsikring?

Annonce