{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Us light - hvor slemme er politiet
  • #1   17. okt 2015 Jeg tænker lidt det kommer an på situationen.

Er de ude efter køretøjer og kørekort får du nok fingeren i klemme. Patruljerer de bare rundt og "venter" på en opgave er det nok ikke der de vil sætte ind.

• #2   17. okt 2015 Jeg har ikke oplevet og bliver stoppet.
    Og kørt med det 1 års tid nu

Og med min bil er det utroligt

• #3   17. okt 2015 Har nu kørt med det i 2 år på begge mine civic'er og er blevet stoppet utallige af gange men de har aldrig sagt noget til det smiley

• #4   17. okt 2015 Men de vil skrive bøder til folk fordi ens nr plader ikke er sat ordentligt fast, tænker også de vil have dine penge andre ulovligheder så som dit lys.

• #5   17. okt 2015 Great... Endnu en dansk bil der vil være wannabe US, det næste bliver vel en V8? smiley

• #6   17. okt 2015 Tja, det er jo en lille ting. (lidt ligesom når børn sætter et stykke pap som skrælle på cyklen med en tøjklemme smiley )

Som regel vil de ikke sige noget.
    Men situationen kan jo gøre at du får en lille hilsen for det.

• #7   17. okt 2015 Arh, den der med at det US wannabe - den holder ikke helt, med mindre du siger alt andet er også er wannabe.. Flæskesteg med brun sovs og kartofler er vel det eneste der ikke er wannabe.

• #8   17. okt 2015 Havde det på min VW golf 3 med ventofront og er blevet stoppet et par gange hvor de tjekkede bilen og nævnte ikke noget om det selvom det var tændt

• #9   17. okt 2015 Det er da en vil være US bil, at ændre lyset til hvad de kører med i USA.

Har selv haft en RAM importeret hjem fra USA, som havde det lys org., og selv den må ikke kører med det i Danmark. Så jo, i min optik er det hvad det er, når folk vil lave US kørelys på deres Up, eller Mii på den anden side af kloden. smiley

• #10   17. okt 2015 Hvad så med den stil man kaldte tysker stilen - er det også wannabe?

• #11   17. okt 2015 Tysker stilen? Referere du til lav og bred? Det er en stil, US lys er OEM i USA, på mange fabrikanter af US biler.

Det andet er en stil man har fundet på, tysker biler er ikke leveret hverken brede eller lave ab fabrik. smiley

• #12   17. okt 2015 Er aldrig blevet stoppet med mit. De gør ikke en skid ved det, kør du bare og lad være med at lytte til sådan nogle fæhoveder der mener det ikke passer til din bil, hvis du syntes det er fedt så kør smiley

• #13   17. okt 2015 Montere det hvis det passer mig smiley og fordi det er pænt smiley

Men rart at høre at de ikk er så emsige med det smiley

• #14   17. okt 2015 Ja, du kan gøre lige som det passer dig, det er din vogn. Du kan male den lyserød og sætte et truthorn på taget også, i don't care. smiley

• #15   17. okt 2015 Dyhring : Det er sjovt du har så travlt med at brokke dig.
    Det kommer jo både i BMW, volvo og nok også andre biler fra fabrikken i Europa....
    Så drop dit v8 snak og hop ind på et amerikaner forum og snak om jeres overstørelses biler til overstørelses mennesker smiley

Det trådstarter spurgte om var om politiet var emsige eller ej, ikke om det var fedt eller ej.

• #17   17. okt 2015 Morten D : Tågelys sammen med positionslys er jo lovligt som erstatning af alm. forlys/kørelys.

• #18   17. okt 2015 Anders, jeg har en STI idag, men holder derfor stadig af US bilerne. Og ja, jeg ved godt at en Golf som eks. også har US light derovre. Det har stort set de fleste biler derovre, som jeg også har skrevet. Det med "V8'eren" var sådan set bare en kæk kommentar. Men det ændre stadig ikke på min holdning om folk der laver US light i Danmark, derovre er det standard.
    Vil man have orange pos. lys, så sæt dog en orange pære i dit pos. lys istedet.
    Eller gult.

Det ser fuldstændig fjollet ud i Danmark, og det er samme tanke jeg sidder og tænker hvad gang jeg ser det. Glædeligt er det ikke så ofte som andre ting.
    Men stadig, sidst jeg så det var det på en sort UP, ejeren kan jo nok ikke få armene ned over hvor sejt gejl det er på sdan en blikkasse smiley

• #19   17. okt 2015 Dyhring : Om det er US light i Danmark eller USA er da totalt ligegyldigt, hvis det er "pænt" derovre er det også pænt her. Om det er standard eller ej.
    Jeg syntes US light er pænt til en grænse, når folk begynder med deres 60-80 % så er det på grænsen, men bare halv styrke syntes jeg er skidefedt....

God aften.

profilbillede
  • #20   17. okt 2015 Ja, jeg vil give dig ret i, at den Bimmer ser rå ud. Det gør den da. Men når man laver US light på eks. en C1, hvor blinklyset med fuld blæs fungere som pos. lys, sammen med det org. pos. lys som derfor næsten ikke kan blive set, så ser da fuldstændig fjollet ud!

Det har jo ikke en skid at gøre med om det er pænt eller ej derovre, det er standard, bilerne bliver leveret med det om køberne vil det eller ej.
    Lige som vores biler skal have pos. lys herhjemme, det tror jeg ikke de tænker videre over.

Indtil videre må den bimmer du lige har lagt et billede af da det nok pæneste gennemførte US light jeg til dato har set.

• #21   17. okt 2015 Så vil du nok hade min bil smiley
    Dog kun halv styrke, er i øvrigt totalt ligeglad om du kan lide det eller ej, jeg er tilpas med det.

profilbillede
  • #22   17. okt 2015 Ja, havde heller ikke regnet med at du ville afmontere det fordi jeg griner af det hvis jeg ser den smiley

• #23   17. okt 2015 Det godt du. smiley
    God aften

• #24   17. okt 2015 #19 Det ser ud som om BMW'en er en E60'er.

Og så er det ekstra lys faktisk tilladt. Det er det bare ikke på din microbil!

• #26   17. okt 2015 Onkel Per : Korrekt gange to.
    Det er heller ikke tilladt at kører hurtigere en loven tillader og der er så mange andre ting.

• #27   17. okt 2015 Kender et par stykker der kører med det, mest BMW folk. Har ikke hørt om nogen der er blevet stoppet pga af det, men ja det er da ulovligt.

• #29   18. okt 2015 Så prøv at læse en gang mere. smiley

• #33   18. okt 2015 Svend J - Fordi du jo påstod at du havde læst det smiley
    Men hvis du læser mit tidligere svar (#24) vil du kunne ane at der er lidt mere i svaret.

Jeg har klippet lidt ud fra "Vejledning om syn af køretøjer"/"Detailforskrifter for Køretøjer":

6.03.001 Generelle bestemmelser
    (1)Et køretøj må kun være forsynet med påbudte eller tilladte lygter til markering.

6.03.004 Markeringslygter
    »E«- eller »e«-godkendt fremadrettet... er funktionsmærket henholdsvis »A« ... .
    (2)Markeringslygte:
    a) Skal have lysstyrke som foreskrevet for positionslygte ...
    (3)Ikke-påbudt markeringslygte
    a) kan, såfremt den er fremadrettet, afgive lys af gul farve,
    b) skal ikke opfylde bestemmelserne om placering og synlighedsvinkler,
    c) skal være anbragt symmetrisk i forhold til køretøjets midterplan i længderetningen.

6.03.021 Personbil M1
    (1)Personbil M1 skal være forsynet med
    a) to positionslygter,
    d) to fremadrettede ... , såfremt køretøjets bredde overstiger 2,10 m,
    (2)Personbil M1 kan være forsynet med:
    d) Mindst to fremadrettede og bagudrettede markeringslygter, såfremt køretøjets
    bredde er mindst 1,80 m.

Som du kan se til sidst, så skal bilen være mindst 1.80 m. bred for at der må være ekstra markeringslygter monteret.

• #35   18. okt 2015 Det skrev jeg også tidligere smiley

Morten D - Hvis du læser færdselsloven vil du se der i §68 er henvisning til at Transportministeren kan fastsætte bestemmelser om køretøjers indretning, udstyr ...
    og i
    § 134 a. Transportministeren kan bemyndige Trafikstyrelsen eller en anden under Transportministeriet oprettet styrelse eller tilsvarende institution til at udøve de beføjelser, der i denne lov er tillagt transportministeren.

Så Detailforskrifterne er så en del af / underdokument til Færdselsloven.

• #38   18. okt 2015 Godt så.

Så fremhæver jeg da lige det du skal læse. incl. det du åbenbart har overset!

6.03.021 Personbil M1
    (1)Personbil M1 skal være forsynet med:
    a) to positionslygter,
    d) to fremadrettede ... , såfremt køretøjets bredde overstiger 2,10 m,

(2)Personbil M1 kan være forsynet med:
    d) Mindst to fremadrettede ... , såfremt køretøjets bredde er mindst 1,80 m.

Så bilen skal være mindst 1.80 m. bred før man må forsyne den med markeringslygter.

• #39   18. okt 2015 Åhh ja, husk nu også:

6.03.004 Markeringslygter
    »E«- eller »e«-godkendt fremadrettet... er funktionsmærket henholdsvis »A« ... .
    (2)Markeringslygte:
    a) Skal have lysstyrke som foreskrevet for positionslygte .

smiley

• #41   18. okt 2015 Det står i nogle af de ECE-regulativer osv. der henvises til.

Du kan også læse det hvis du går ind på Trafik- og Byggestyrelsens hjemmeside http://www.trafikstyrelsen.dk/ og finder "Vejledning om syn af køretøjer" under [Syn og Køretøjer] . Deri er disse bemærkninger tilføjet i de forskellige afsnit.

Kommentér på:
Us light - hvor slemme er politiet

Annonce