{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Gøre bil lettere regler {{forumTopicSubject}}

Hvad må/må man ikke når man laver en bil letvægt?(altså ved syn)

Der er de indlysende som at man ikke må fjerne sæder/rat i biler med airbag og i biler uden airbag skal man have godkendelser på de nye uoriginale dele.

MEN
hvilke plast dele må man fjerne i kabinen?
må man fjerne himmelen?
må man fjerne bagsæderne på en hvid pladet bil?
må man fjerne lyddæmpning?
må man fjerne tæppet?
må man fjerne lyddæmpningen under motor hjelmen?

Må man udskifte skærme, bagsmæk, og kølerhjelm med plast/glasfiber dele?

håber nogen kloge hoveder kan gøre mig klogere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøre bil lettere regler
  • #1   30. okt 2015 Lige et bonus spørgsmål: er det tilladt at montere shortshift? smiley

• #2   30. okt 2015 spørg en synsmand eller to??

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #3   30. okt 2015 du må fjerne alt i kabinen undtagen sikkerheds udstyr og speedometer mange rally biler er på hvide plader og de er totalt strippet for alt i kabinen undtagen sikkerheds udstyr men du får en skralder kasse ud af som du ikke kan holde ud at køre i

• #4   30. okt 2015 Du må ikke fjerne varmeapparate/afugnings apparat.

Angående rallybiler http://www.dasu.dk/web/rally/rallysyn_af_bil/hvad_er_rallysyn

• #5   30. okt 2015 Ingen skarpe kanter. Varneapperat ( jo hvis ruderne kan holdes dug fri med Eks. En elblæser ) og siklerhedsudstyret. Må fjernes.
    Shortshift er lovligt men hvis det til en BMW ( som jeg kan se du har skrevet lidt om) så lad være det spild af penge

• #6   30. okt 2015 Du kan ikke holde det ud hvis du fjerner alt lydæmpnings matrialer. det skal KUN være hvis bilen skal bruges som ren trackday car. Du kommer til og fortryde det!!!.

Men du må ihvertfald godt pille bagsæderne ud af bilen... Det kan man på så mange biler så jeg kan ikke se hvorfor man ikke må.

• #7   30. okt 2015 Du må også udskifte skærme og bagklap, så længe de er skruet på. Der kører en håndfuld bobler rundt med bredere glasfiberskærme og der er intet galt i det. Frontklappen ved jeg ikke, da der måske kunne tænkes at den kan splintres ved en påkørsel...
    Men brug lidt tid på Vejledningen om syn af køretøjer... Det er faktisk ikke så svært at slå op i den og så får du med sikkerhed de korrekte svar, istedet for alle os tosser som tror at vi vistnok ved en masse ting.

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/7B1E8E3CE1D94C10B38DE0F442DD2C48.ashx

• #8   30. okt 2015 Afhængig af bilens alder, behøver nye dele ingen godkendelser have, hvis du tænker at osv., andet end hvis de er med Airbag kan det tænkes der er noget smiley
    Umiddelbart tror jeg faktisk selv du må svejse et rat op og montere, hvis det lever op til færdselsstyrelsens regler om "syn af motorkøretøjer" der kan du få svar på ALLE dine spørgsmål, bedre end herinde og hos synsmænd, for de vil hellere sige "Nej?!" end sætte sig ind i sagerne der er mere omstændelige end blot alm periodesyn smiley
    Eks. fik vi kasseret vores Buick på skævbremsning på bagakslen og rodede med det, indtil vi fandt ud af at synshallen faktisk ikke må afprøve biler fra før 38 på prøvestand!
    Men vi fik det dog fixet, men igen, viser det at man selv skal sætte sig ind i lovgivningen på det givne område smiley

• #9   30. okt 2015 Nu kan en rallybil ikke sammenlignes med en gadebil. Selvom nogle rallybiler er på plader, så er de godkendt med særlige ændringer, både i synshal og af DASU. Og må ikke bruges til dagligdags kørsel, selvom der er plader på.

• #10   1. nov 2015 hvorfor er shortshift spild på en bmw`` smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#11   1. nov 2015 hvorfor vil du gøre din bil lettere er det en track day bil

• #12   2. nov 2015 Bedre benzin økonomi
    Flere heste pr kg
    Og den skal bruges på striben i weekenderne smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#13   2. nov 2015 ja så ville jeg ikke gøre det da du ikke ville kunne holde ud at køre i bilen til hverdag jeg har selv en gammel scirocco der er tunet med dobbelte Dellorto karburatorer selvom alt lyddæmpning er i bilen larmer den så megt at man næsten ikke kan holde det ud men det går da det er en bil der ikke bruges til hverdag men er mit legetøj

mht stribe ræs pas nu på dit kørekort det ryger hvis du bliver knaldet de tager din bil og du sætter andres liv i fare

• #14   2. nov 2015 Ville også råde dig til at tage ti en racerbane til trackday med den.

• #15   2. nov 2015 Ellers er der jo en masse lovligt ræs på tegnebrættet i bla. Randers ligesom der allerede er i Skive og Ålborg pt. og andre steder det kan gøres lovligt.
    En bil der er strippet vækker jo heller ikke ret meget opsigt i et industrikvarter smiley

• #16   2. nov 2015 Det er ikke en morale prædiken, jeg kommer skam også ved det lovlige ræs i Aalborg dog smiley

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#17   2. nov 2015 det har intet med moral at gøre men sund fornuft i sidste ende er det jo dig selv det kommer til at gå ud over ja og måske nogle uskyldige mennesker men skide vær med dem de kan jo bare holde sig inden døre når du køre ræs

• #18   2. nov 2015 Sjovt der altid er de stivstikker typer...

det rigtigt farlige er ikke de unge mænd der kører ræs sent om aftenen i et industri kvarter der udover tilskuere er mennesketomt. det rigtigt farlige er de idioter der kører hasarderet hver dag og tror at hele verden er deres "racerbane"..

• #19   3. nov 2015 Det var nu heller ikke så meget det sikkerhedsmæssige i ulovligt ræs jeg opponerede imod, det var bare at det går ud over det lovlige der bliver lavet, hvis ikke der bliver støttet op om det, samt den negative effekt det har på naboer mv. mht. støjgener osv. som er svært nok at få bugt med, ved etablerede racerbaner og andre lovlige arrangementer i forvejen.

• #20   3. nov 2015 Jeg kommer skam til det lovlig og synes det er sjovt, MEN det er der bare ikke nok til jeg ikke kommer ved det ulovlige.. var det der oftere kunne det måske diskuteres jeg kun gjorde det lovligt smiley

• #21   3. nov 2015 Farvel øre!.
    jeg går ikke udfra du vil køre med styrthjelm?. Det kan redde dine øre. Da Det så vil være en god erstatning for den lyddæmpning som ikke er der. Tro mig du vil IKKE køre en bil med nada lyddæmpning til hverdag. man bliver syg i hovedet af det.

• #22   3. nov 2015 Man må faktisk ikke køre med styrthjelm på i bil på offentlig vej!

• #23   3. nov 2015 Cawdy.
    Det regnede jeg også med. Ikke at jeg har gjort det. men det ville jeg sgu være til og gøre.

Kommentér på:
Gøre bil lettere regler

Annonce