{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.265 visninger | Oprettet:

betinget frakendelse og klip {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg blev blitzet lidt tidligere idag med 98 kmt hvor man må køre 70 kmt, og jeg har en betinget dom for at køre forstærk for 2 år siden, mit spørgsmål er så om jeg mister kortet nu, eller om jeg stadig har 3 klip og give af? Spurgte betjenten ad i fotovognen men han kunne ikke svare på det, og hvad er bøden forresten på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  betinget frakendelse og klip
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   3. feb 2016 du er af med kortet er jeg sikker på, bødestørrelse ved jeg ikke

• #2   3. feb 2016 Hvad jeg kan læse mig til ser det ud til man skal lave en forseelse der er stor nok til at man ville udløse 3 klip også vente et år til man kan tage det igen, men det er sku noget kringlet. Håber der er en der svarer som har været ude for det samme smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   3. feb 2016 ja, selv politiet ved det ikke

• #4   3. feb 2016 Man kan jo så kun håbe på at du snart lærer noget af det...

• #5   3. feb 2016 Kortet ryger...

Indenfor perioden med din betinget frakendelse er du på prøve (hvis den er på 3 år, som den normalvis er) ... den har du fejlet, og mister derved kortet, men du får brev om hvad proceduren er i dit tilfælde, om du slipper med orienterende køreprøve, eller om kortet er helt væk i 6 måneder

Bødestørelsen kan du selv beregne på politietshjemmeside

• #6   3. feb 2016 Så på 3 år har man kun 1 klip?

• #7   3. feb 2016 Du får jo et klip nu, og ved næste klip inden 3 år fra du generhvervede dig kørekortet, så ryger kortet..

• #8   3. feb 2016 Burde du ikke have lært noget efter den "heldige" betingede?

Alt efter hvornår du fik din dom, og hvad den lyder på, så kan du hurtigt selv se og læse, om dit kort ryger eller ej.

• #9   3. feb 2016 Hastighedsovertrædelser
    Ved hastighedsoverskridelser efter §§ 42, 43 og 43a eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller
    anden afmærkning med mere end 60% af den tilladte hastighed (i visse situationer med særlige typer af køretøjer
    dog allerede ved mere end 40%) eller ved kørsel med en hastighed på 160 km/t eller derover frakendes De førerretten
    betinget. De skal endvidere aflægge en kontrollerende køreprøve.
    Ved en hastighed på 200 km/t eller derover eller ved en hastighed på mere end 100 km/t har overskredet de tilladte
    hastigheder efter §§ 42 og 43 eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning med
    mere end 100% frakendes De førerretten ubetinget.
    Er de tidligere straffet for at have overtrådt hastighedsbestemmelserne m.v., eller har De verserende sager herom, kan
    der i visse tilfælde blive tale om frakendelse af førerretten, selv om den aktuelle hastighedsoverskridelse er på mindre end
    40/60% af den tilladte hastighed, eller den aktuelle hastighed er mindre end 160 km/t. De vil i givet fald få besked herom
    snarest
    Modtager De alene en bødeopkrævning, vil der ikke for denne aktuelle overtrædelse blive tale om frakendelse af
    førerretten.
    Ved fastsættelsen af bøder for overtrædelse af færdselslovens §§ 42 og 43, skal det tillige indgå som en skærpende
    omstændighed, hvis hastigheden har udgjort 140 km/t eller derover, hvorfor der til bødetaksten ved hastigheder på
    140 km/t eller derover vil blive tillagt et ”højhastighedstillæg”. Ved overtrædelse af færdselslovens §§ 42 og 43 udmåles
    en særlig skærpet bøde ved hastig
    hedsovertrædelser på andre veje end motorveje, hvis hastighedsoverskridelsen er
    på 30% eller derover – tillæg kr. 1000,-.

• #10   3. feb 2016 Det passer ikke. Når du har generhvervet kørekortet efter en betinget frakendelse, så skal du lave en forseelse som udløser en betinget frakendelse igen for at du får en ubetinget frakendelse.

• #11   3. feb 2016 Patrick - kommer an på din forseelse..

https://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/

Her står at prøveperioden er 3 år fra den betingede frakendelse starter..

Hvad din straf er for overtrædelse af det, afhænger af situationen, og om du skal i retten osv.. Du får brev omkring det smiley

• #12   3. feb 2016 Så du får et klip og 2.500 kroner i bøde gætter jeg på. På 3. årsdagen for din betingede frakendelse forsvinder den, og du har nu 2 klip tilbage indtil 3. årsdagen for det klip som du fik i dag. Jeg er ikke sikker på, om de 3 år gælder fra den dag du bestod den orienterede køreprøve i forbindelse med din betingede frakendelse, eller om den gælder fra dagen hvor du blev snuppet af politiet.

• #13   3. feb 2016 Har lige snakket med en køre lærer og jeg beholder kortet men får et klip:):) forseelsen skal overstige 60 pct selv om man har en betinget dom

• #14   3. feb 2016 Ligesom jeg sagde smiley kør pænt, næste gang klapper fælden.

• #15   3. feb 2016 Nemlig, det er "bare" et klip... ingen alarm, men næste gang så klapper fælder for alvor..

• #16   3. feb 2016 Latterligt med de hårde bøder og sanktioner for at køre en smule for hurtigt.

Det lugter lidt af pengemaskine i forhold til alt det man IKKE har ressurcer til her i samfundet. ....... En slags kriminalisering af ellers lovlydige borgere, som kan miste deres job og indtjening ved en relativ uskyldig overtrædelse.

..endvidere.......Der er snart hastigheden, som tager det meste af ens opmærksomhed i trafikken. smiley :-(

Ja, jeg lyder sur, men det er som om vores politikere efterhånden kun magter denne type "flueknepperi" , og ikke magter at løse de større opgaver i samfundet.

• #17   3. feb 2016 98 i en 70-zone.. ja det kan jeg godt se er "en smule" for hurtigt.. Det er rigtigt..

• #18   3. feb 2016 Stem på Fri Fart ved næste folketingsvalg

• #19   3. feb 2016 *gab*

• #20   4. feb 2016 98km/T i en 70 zone er ikke en smule, og i det her tilfælde tyder noget på at man ikke rigtig er til at nå ind til med bøder og klip.......

• #21   4. feb 2016 Reglen er at "betinget" + "Betinget" giver "ubetinget frakendelse".

Du kan være helt rolig, du får "kun" et klip. Du mister kortet hvis du inden for det næste år begår en overtrædelse til en betinget frakendelse eller får to yderligere klip.

De andre har jo ret. Hvis man på 2 år kan få en betinget frakendelse og et klip, så skal man nok tænke over sin holdning til at køre bil.... Jeg har haft kørekort i 18 år og aldrig fået et klip. Jeg kører meget og kører bestemt ikke morfar kørsel. Det kan godt lade sig gøre at holde sig klipfri, hvis man har hovedet med når man kører...

Det har du tydeligvis ikke gjort....

• #22   4. feb 2016

profilbillede
  • #23   4. feb 2016 En betinget dom betyder at man slipper for fængsel på betingelse af at man ikke laver lignende kriminalitet.
    Så enkelt er det.

Farvel kørekort, og buk dig ikke efter sæben smiley
    Du får nok tilsendt en togbillet en af de næste dage.

Kommentér på:
betinget frakendelse og klip

Annonce