{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.247 visninger | Oprettet:

påkørt af stjålet bil. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde som idag er blevet påkørt i sin bil af 4 drenge i en bil, de opgav falsk adresse og ville ikke fremvise ID, da hun ringede til politiet stak de af, hun nåede dog at få et billede af bilen og nummerpladen.

Bilen var meldt stjålet, og derfor afmeldt hos forsikringen.

hun har ikke kasko på sin bil.

hvordan står hun stillet rent lovmæssigt.?

folk der kommenterer at så kan hun lære at få en kasko bedes ytre deres mening andet sted, jeg er nysgerrig efter om hun overhoved kan gøre noget som helst, eller om det bare er sure lærepenge..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  påkørt af stjålet bil.
  • #1   16. mar 2016 Så er det desværre af egen regning

  • #2   16. mar 2016 Jeg tror desværre ikke der er noget at komme efter, med mindre de selvfølgelig for fat på føreren af bilen. Sure lærepenge, som du selv skriver det.
    Det er i hvert fald, hvad jeg tror.


  • #4   16. mar 2016 Hun afventer svar fra politiet i morgen, mit indlæg er egentlig mest af nysgerrighed hvordan hun er stillet..

    Jeg troede nemlig at hvis min bil blev stjålet og tyven kørte ind i en anden bil, så var det min forsikring som skulle dække.. indtil bilen blev fundet igen, troede ikke et forsikringsselskab bare sådan kunne løbe fra ansvaret ved at afmelde bilen..


  • #5   16. mar 2016 Nej forsikringen skal jo ikke dække, når bilen er meldt stjålet og afmeldt.
    Så ville forsikringen jo kunne komme til at hænge på utrolig mange sager.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   16. mar 2016 Nu må i ikke hænge mig op på det men er der ikke noget med at forsikrings selskaberne har en "fond" der dækker sådanne skader ?
    Til Professor J,der er da intet i vejen med at have ansvar på en bil,men ved godt at bg kan være lidt af en børnehave nogen gange smiley


  • #8   16. mar 2016 https://dfim.dk/dansk/Sider/default.aspx

    Stk. 3. DFIM erstatter som garantifond umiddelbart over for en skadelidt skade som følge af uheld i Danmark, der er forvoldt af et motordrevet køretøj, for hvilket forsikring ikke er tegnet, eller for hvilket forsikring er tegnet, men ophævet af selskabet eller ikke holdt i kraft.


  • #9   16. mar 2016 RSP - det var præcis børnehaven jeg ville undgå, jeg har da os haft min del af ansvarsforsikringer inden jeg blev elitebillist og prisforskellen nu er til at overse..

    Once- Tak. Det var præcis den slags link jeg søgte..!


  • #10   16. mar 2016 #8. smiley som altid et godt og hurtigt svar. mvh hc

  • #11   16. mar 2016 I hillerød?
    For der blev min veninde også påkørt af en stjålet bil med stjålne plader.
    Hun kunne søge om erstatning via forsikringen på modparten men det ville bålplads blive en lang sej kamp.

    Men sådan gå det nå politet ikke passer deres arbejde men kun skriver bøder.

    Bliver du påkørt af en stjålet bil skriver politiet sig en bøde hvis din baglygte er defekt efter ulykken. Trist men sådan fungere nutidens politi.


  • #12   17. mar 2016 Kom politiet ud og optog en rapport? Om ikke andet, kontakt politiet og hør om det er noteret et sted. Kontakt dem som Once linker til. Jeg tror ikke I skal frygte noget.

    Fra Erstatningsgruppen.dk:

    "Hvis den bil, der forvolder skaden, er uforsikret ved ulykken, eller hvis modparten er ukendt, er der dog stadig en mulighed for at få kompensation for sine personskader.

    I disse tilfælde kan der i stedet rejses krav over for DMFI (Foreningen for International Motorkøretøjs-forsikring). DFIM behandler sager og yder erstatning for skader forvoldt af ukendte og uforsikrede motorkøretøjer i Danmark og i udlandet. Foreningens medlemmer er alle forsikringsselskaber, som tegner ansvarsforsikringer for motorkøretøjer.

    Man har krav på personskadeerstatning, selvom man ikke har fået noteret, hvem modparten er, eller selvom der ikke var en forsikring i kraft.

    Der er altså tale om et ekstra sikkerhedsnet, der er spændt ud under os, når der ikke er et ansvarsforsikringsselskab til at dække personskaderne."

    Du kan se mere her, hvor du også kan spørge en advokat: http://www.erstatningsgruppen.dk/artikler/snyder-du-dig-selv/


  • #13   17. mar 2016 "Hvis den bil, der forvolder skaden, er uforsikret ved ulykken, eller hvis modparten er ukendt, er der dog stadig en mulighed for at få kompensation for sine personskader ."
    Men det handler vel ikke om personskader Philip?


  • #14   17. mar 2016 Hovsa, det havde jeg overset smiley

    Men jeg er ret sikker på DFIM også dækker skader på materiel i sådanne sager. Men trådstarter kan stadig lige smutte forbi siden og skrive til deres advokater. Det er gratis - om ikke andet kan de lige sige hvor han står rent forsikringsmæssigt.

    Professor J: Hvad siger hendes egen forsikring?


  • #15   17. mar 2016 som # 8 skriver.

    Så er der dækning.


  • #16   17. mar 2016 Har lige læst dette på DFIM:

    "DFIM behandler sager, hvor skadevolderen er ukendt (flugtbilist).

    Erstatning for tingskade udbetales kun, hvis der også udbetales erstatning for personskade."

    Som jeg forstår det bør I så enten lyve og sige at hun fx har fået smerter i nakken, eller helt droppe det. Jeg ved godt hvad jeg havde valgt, men jeg vil for god ordens skyld anbefale sidste løsning. Hvis det er som jeg har forstået det smiley


  • #17   17. mar 2016 Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget det handler om?
    Er bilen totalskadet eller har den fået ridset kofangeren?


  • #18   17. mar 2016 Er du blevet påkørt af et uforsikret motorkøretøj?
    DFIM behandler sager, hvor skadevolderen er uforsikret.

    Tingskade er ikke bil.

    Hvis du ikke har kaskoforsikring - eller hvis du har lidt personskade - skal du printe, udfylde og indsende denne skadeanmeldelse til os. Når vi har modtaget din anmeldelse, hører du fra os om sagens videre forløb. Husk at medsende alle relevante dokumenter, f.eks. skadestuejournal.?


    Hvis du ikke har kaskoforsikring,
    Det er lige denne sætning der passer her.


  • #19   17. mar 2016 Jeg kender ikke selv omfanget af skaden, hun var ret chockeret igår, og afventer svar fra politiet..

    tak til jer allesammen..


  • #21   17. mar 2016 Hvad skal et kamera hjælpe hvis der ikke er nogen forsikring?

  • #22   17. mar 2016 Det er dejligt du altid er så klog Tommy.. Bagklog..

  • #23   17. mar 2016 Et dashcam er altid godt smiley

  • #24   17. mar 2016 Sandt, det aldrig en dårlig ide at udstyre sit køretøj med flere sikkerhedsanordninger, men i denne sag hjælper det ikke, da de ramte hende bagfra.. smiley

  • #25   17. mar 2016 Et BlackVue kan både filme foran og bagved. Det er en rigtig god investering. Men ja, det hjælper ikke her smiley Den eneste måde er at få fat i dem der linkes til. Læg mærke til det jeg skrev. Ved ikke om det gælder, men ellers dækker de kun tingskade hvis der også er dækket personskade smiley

Kommentér på:
påkørt af stjålet bil.

Annonce