{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Mikkel R
Mikkel R
Følger: 3 Emner: 2 Svar: 12

Honda motor swap {{forumTopicSubject}}

Hej, er der nogen herinde der med sikkerhed kan sige om det er lovligt at ligge en B16a2 motor fra civic vti over i en civic 1,4 eller 1,5 ??
Har prøvet google og det ser ud til at der er mange der har deres egen mening om det, så vil egentlig gerne have et konkret svar, er det lovligt eller ej?
Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda motor swap
  • #1   24. mar 2016 Det må du ikke, 1.5 har 114 hk og 1.6 har 160 hk det er mere end 20%

• Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 12
    #2   24. mar 2016 Ja men når man googler lidt og læser på nogle forskellige sider så skriver de at hvis en bil model er lavet som anden variant altså for eksempel 1,5 og 1,6 så må man bruge den største motor til udregning af de 20%

• #3   24. mar 2016 Så skal du få det godkendt og betale afgift af det..... bremser på 1.4 eller 1.5 er ikke godkendt til 1.6..... men du kan købe en 1.6 VTI og lægge en 1.8 det kan man ikke lige se

• #4   24. mar 2016 Chevrolet .
    Ja det er da fordi den kun har 9 heste mere Altså 169hk. Det ER indenfor 20% smiley .

• #5   24. mar 2016 Ulovligt

• #6   24. mar 2016 Uanset hvad bil man vælger, og hvilke udgaver af samme bil der end måtte være med større motor fra fabrikken, så hedder det Altid 20% af effekten på motoren som bilens stelnummer er født med.

Har selv forsøgt mig med ombygning af Carina E 1,6 til 2,0 GTI, hvor jeg havde en Hel GTI vogn med et rigtig dårligt karrosseri som donor vogn. Men jeg kom på andre tanker. Så idet jeg havde en almindelig 2,0 stående jeg kunne swappe motor fra, og stadig være under 20% effektforøgelse, ja så valgte jeg det. Den ombygning skulle bare synes og skrives som konstruktiv ændring.
    Hvis bremser osv. fra modellen man tager motor fra er større, skal de selvfølgelig bygges med over.

Mvh

• #7   24. mar 2016 Det er lovligt fordi at den model er typegodkendt med den motor, da den jo findes med sådan en motor fra fabrikken, men der skal betales afgift af den..

hvis den ikke var født med den motor, så ville du ikke kunne betale afgift overhovedet inden du fik den godkendt..

• #8   24. mar 2016 #4 nu tænker jeg ikke på den engelske version.... Nu tænker jeg på 1.8 fra ITR med 190 hk
    når jeg tænker på civic 1.4 & 1.5 EJ og EK 3..... VTI er EK4

• #9   24. mar 2016 nå okay?. ja så det nok ikke lovligt. integra motoren er ikke type godkendt til civic.

• #10   24. mar 2016 I gamle dage blev der godkendte mange Integra motorer med 190hk i en civic, fordi den overholdte 20% reglen, men i senere tid kræver det en typegodkendelse, og den findes ikke fordi en civic aldrig er født med en integra motor..

alt var nemmere i gamle dage, der er sågar en Civic 3d 92 ESi med en integra motor som der er betalt afgift af

Kommentér på:
Honda motor swap

Annonce