{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Udeblivelse fra syn {{forumTopicSubject}}

Midt i min eksamens hjerne har jeg fuldstændig glemt at sidste synsindkaldelse var i dag!

Som jeg forstår det så falder bøden først efter 10 uger? Er det korrekt? Det ville passe utrolig dårligt med en bøde ind i budgettet lige PT smiley
http://www.fdm.dk/nyheder/udeblivelse-fra-syn-kan-blive-dyrt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udeblivelse fra syn
  • #2   7. jun 2016 Ifølge applus får du en påmindelse i form af et brev efter 5 uger og den første bøde på 2000kr efter 9 uger.

Så tror godt du kan nå det.

• #3   7. jun 2016 Jeg køre også derned imorgen smiley Jeg ville bare lige være sikker på at der ikke faldt en bøde med det samme smiley

• #4   7. jun 2016 Ring og få synstiden udskudt hvis du ikke allerede har. Du kan max udskyde med 3 måneder mener jeg det er.

• #5   7. jun 2016 Du har jo også kun haft 2 måneder til det, og vist det i ca 2 år........

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   7. jun 2016 Normalt kan man ikke få udskudt datoen, og at man ikke har råd, er ikke en af de grunde der findes til at den kan udskydes smiley

https://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/Syn/Periodisk-syn/Udsættelse-af-synsfristen.aspx

Den automatiske bøder kommer efter 10uger ja, men bliver du taget af politiet på vej derud i mogen, så kan du risikere en bøde, medmindre de tror på at du er på vej til syn

• #7   7. jun 2016 Jeg har da fået udskudt datoen 2 gange omgange, det var ikke andet end bare at ringe. Dog fik man at vide at bilen ikke skulle køres i mens syn var overskredet.

• #8   7. jun 2016 Man kan få udskudt datoen hvis man ringer INDEN - dvs det er for sent nu.

Men kør den bare til syn i morgen, og tag det roligt. smiley

• #9   7. jun 2016 Der sker ikke en radise, min gamle bedstemor fik aldrig syntes sin bil, 8 mdr. efter og sådan ca. 6 mdr. senere efter sidste synsdato kom politiet efter pladerne, men kun fordi de havde fået en anmeldelse da bilen var i forfald og stod på flade dæk mv., på En boligforeninger p-plads hvor der i forvejen var p manglen, der er ikke kommet nogen bøder overhovedet.

• #10   7. jun 2016 Du skal ikke være bekymret bøden kommer først efter 8 uger og det er tidligst. Kør du bare

• #12   7. jun 2016 Nej Tommy, det er en mdr. nu ca. politiet tog pladerne.

• #13   8. jun 2016 4 uger efter synsdato kommer der en påmindelse hvori der står du har 5 uger til at få bilen synet eller afmeldt.
    Herefter vil du få en bøde for 2000,-
    Jeg har vedhæftet et screenshot af påmindelsen.

profilbillede
  • #14   8. jun 2016 Står lige midt i det nu her og har også tidligere fået udsat en bils syn, pga. vi dagen før, da vi skiftede hjul, fandt ud af begge paneler var VÆK, så ringede vi bare ind og fortalte den ville komme til syn indenfor den næste uge, når de var lavet og det var intet problem, så længe der ikke blev kørt i den.
    Min Sierra sku være synet den 12. Maj, fik så en frist til den 14. Juni og synsmanden fortalte så at derefter kommer der en rykker mere, før den endelige bøde kommer.
    Og inden jeg får en masse kommentarer med på vejen, så er det fordi den er ved at blive total i standsat og lakeret at det trak lidt ud, da den først "bare sku synes" men med 4 nye skærme, så ku den ligeså godt få hele turen jo, ligeså meget for netop også at afprøve det her bøde halløj, da der er så mange myter og rygter, som vi jo kan se her i tråden og oftest er det fra folk der har hørt, tror/måske kender en, der har kørt 1år over syn osv.
    Det eneste der er sikkert er dog at hvis du bliver stoppet i trafikken uden en synsbestilling til kort efter, så kan de regelfaste betjente ent faktisk klippe dine plader OG så vidt jeg har læst mig frem til, også give dig de 2000kr i bøde, men det har jeg dog heldivis ikke selv erfaret, da jeg ikke har lyst til at køre i bilen dagen efter synsdatoen smiley

Kommentér på:
Udeblivelse fra syn

Annonce