{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.832 visninger | Oprettet:

Bo K
Bo K
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 22

Audi mobilitetsservice ved adblue systemfejl? {{forumTopicSubject}}

Min "drift sikrer" Audi har meldt adblue systemfejl(gul), ingen genstart om 1000km. Jeg har fyldt adblue på, uden held

Det gjorde den i Østrig i lørdags, Audi München kunne ikke lave den før mandag, jeg havde booket hotel i harzen, 2 små børn på bagsædet. Jeg valgte at køre til mit hotel i harzen, nu har jeg 15km før ingen genstart.

Jeg ville allerhelst bare køre den hjem, men 800km uden at slukke bilen er lige lovligt ambitiøst. Spørgsmålet er om jeg kan gøre brug af Audi mobilitetsservice, det er jo ikke driftnedbrud, bilen kan jo køre til et værksted. Hvis jeg kan gøre brug af mobilitetsservice henter de den, giver mig låne bil, prøver at reparer inden 24 timer, betaler mit hotel.

Hvad ville I gøre?

Hvad siger jeg til mobilitetsservice?

Alt input er meget velkommen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi mobilitetsservice ved adblue systemfejl?
  • #1   24. jul 2016 Jeg ville fylde tanken op og køre de 800 km hjem. Lade bilen stå i tomgang på rastepladser osv.

Og når jeg så er kommet hjem så ville jeg sætte bilen til salg og købe mig en dieselbil fra før 1980 som ikke har adblue og som heller ikke skal emissionstestes hos synsmanden + at vægtafgiften er 1/4 af normalsatsen. Og HVIS den skulle gå i stykker så kan enhver baggårdsmekaniker samt landmand fikse den - selv på en søndag!

• #2   25. jul 2016 skal der ikke en tester på og nul stille ecu, ang ad blue

så den ved ad blue tanken er fuld igen

det bør et hvert vag/audi værjsted kunne gøre

med mindre der er anden fejl med det system

• #3   25. jul 2016 Ville ringe til mit lokale Audi værksted for at høre hvad de siger.

• Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    jul 2015

#4   25. jul 2016 Tak for input.

Sælg lortet er desværre ikke en mulighed, det er en firmabil, men helt enig!

Jeg venter nu hos Audi i DE, de undersøger den indenfor en time, jeg krydser fingre. De forstår ikke engelsk overhovedet, mit skoletysk og håndtegn må gå an.

Men det er skræmmende at en 2 år gammel Audi nu 2. gang er på værksted. Første gang var det noget med brændstof sensoren, det tog 2 besøg af ialt 5 dage før den kørte igen. Nu er jeg jo i Audi land, så mon ikke de kan gøre det bedre.

En anden tanke er, hvorfor helvede skal bilen nægte at genstarte grundet adblue, det er jo ikke motorolie, bare et adjektiv. Den kunne måske bare alarmere så irriterende at man fixer det når det passer.

Sidste firmabil, Citroën C5 Tourer, kørte 4 år uden et eneste problem. Bevares lidt en badebold, ift Audien.

Mvh
    En skuffet Audi ejer.

• #5   25. jul 2016 Hvad model og motor ?

• #6   25. jul 2016 Grunden til bilen ikke vil køre uden bluead er miljø krav, efter den skandale de har, skal bilen overholde EU krav og du kan også risikere at din katalysator/partikel filter bliver kokset til da bilen ikke kan regenerere... Og de er ikke billige at skifte...

Men træls at du ligefrem er i Audi land og de ikke kan fikse bilen ordenlig og i tide smiley

• Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    jul 2015

#7   26. jul 2016 Det er en A5 TDI 2.0 190hk(den nyeste motor version).

Så sidder jeg i min Audi igen, Audi nordhausen fixede den på 5 timer på garantien med gratis lånebil.

Fixet bestod i at opdatere softwaren og nulstille motor computeren. Hvorfor det tog 5 timer er mig en gåde, Audien manden spurgte mig om jeg har chip tunet bilen, hvilket jeg ikke har, så de undrede sig vist også.

• #8   26. jul 2016 Okay har selv haft Audi garanti på min 2010 A4 (143hk) men den kørte 200,000km uden problemer

Har kun brugt VW mobilitets garanti. Til en rep. Af min VW Men de virkede det 100% ... Dog fik jeg en UP! Som låne bil..men det gik hehe smiley

Kommentér på:
Audi mobilitetsservice ved adblue systemfejl?

Annonce