{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Kenneth A
Kenneth A
Tilmeldt:
10. jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24

ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej til alle jer derude.

Jeg står i den situation at jeg for nylig (1.5 måned siden) købte mig en bmw 116i fra forhandler. super fin bil fra slut 05 hvor bilen kun har gået 170k og motor skulle efter sigende kun gået 17k nu.
Jeg står så i den ærgerligt situation hvor at når jeg træder koblingen helt i bund, så ryster den som en kobling ikke burde og samtidig siger den nogle lyder.
fejlen var også på bilen da jeg var ude og kigge på den FØR jeg indgik en handel med ham (dog rystede den kun og sagde ingen lyde) og han sagde at det ville blive fikset før jeg modtog bilen.
Desværre er det så ikke blevet gjort ordentligt må jeg så sige da fejlen som sagt stadig er der og endda er blevet værre.

mit spørgsmål til jer er så, hvad det evt kunne være der var galt med kobling om den skal skiftes ud eller om det er noget med svinghjulet og hvem der står til at åbne op for tegnebogen.
(mener selv det er forhandler der skal betale for reparation da han fortalte mig at fejlen ville blive lavet før jeg fik bilen.)

håber på nogen derude kan give mig nogle hjælp fulde svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #2   7. aug 2016 Bare retur med den.

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #3   7. aug 2016 Som sagt var fejlen på bilen da jeg var ude og prøve kører den og det gjorde han mig også opmærksom på men han sagde dog også han ville lave det:)
    Gik fra at have noget der var lidt vildere end min nuværende 1.6 115hk men forstår godt din tankegang med at de unge bare skal ligge og trykke men købte egentlig bilen fordi motor skulle være skiftet i den, så jeg ikke behøvede at bekymre mig om det da jeg skal til at starte på uddannelse


  • #4   7. aug 2016 fdm kan sikker hjælpe dig,

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   7. aug 2016 Rolig nu,var det nu ikke bedre at finde ud af om saelger vil lave bilen inden vi blander FDM ind i det ?

  • #6   7. aug 2016 som han skriver...(mener selv det er forhandler der skal betale for reparation da han fortalte mig at fejlen ville blive lavet før jeg fik bilen.) d.v.s bilen er ikke lavet som lovet. han kan selvfølgeligt kontakte forhandleren først.

  • Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #7   7. aug 2016 Hvis du har på skrift i slutseddelen har du en rigtig god sag, er det derimod noget han har sagt, men ikke skrevet ned er det mere vanskeligt... Hvis ikke du har noget på skrift skal du blive ved med at besøge ham og appellere til hans forståelse uden at være en bisse... smiley så har du den bedste chance.. Har solgt mere end 1000 brugte biler og jeg har aldrig kunnet afvise en kunde med et reelt problem som opførte sig pænt. Men der er massere af møgdyr i branchen, så læren er at absolut alle aftaler skal skrives i slutseddelen så man kan få hjælp udefra hvis de ikke overholder aftalerne... Du kan i øvrigt være heldig at det er bremsevæsken der skal skiftes, så vidt jeg husker er koblingen hydraulisk på sådan en..

  • #8   7. aug 2016 #7
    Bremsevæsken der er skyld i at koblingen larmer og ryster? Du lyder sgu også lidt som em brugtvognsforhandler smiley


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #9   7. aug 2016 Tak for svar.
    har nu været i kontakt med forhandleren og han sagde at han ville kontakte dem der havde skiftet motor i bilen (ved ikke hvorfor) og så sagde han "at vi kunne finde ud af en pris", dvs han vil have jeg skal betale for reparationen. spurgte så om det ikke gik under reklamation eftersom fejlen også var der før jeg fik den og til det sagde han bare når hand havde gjort mig opmærksom på det osv gjaldt det ikke...

    hvad synes i jeg skal gøre?


  • #10   7. aug 2016 Er bilen købt med reklamationsret? Har du noget på skrift? ellers er det svært at køre sag på ham.

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #11   7. aug 2016 bilen er købt med reklamationsret. det er alt købt ved forhandler i følge købeloven. kan ikke lige finde den slutseddel vi havde lavet

  • #12   7. aug 2016 Sig til forhandleren, at du blev gjort opmærksom på det, men han samtidig lovede at det blev lavet, ergo er det en reklamationssag nu, derfor skal han udbedre den uden beregning, hvis han ikke vil det, så må du sige, at du vil gå til FDM, så kan det være at han bliver mere samarbejdsvillig.

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #13   7. aug 2016 Han påstår at han ikke havde lovet at lave koblingen men det er hvad jeg, min far og min kæreste husker

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #14   7. aug 2016 Er lige meget om han har lovet at lave det,det har intet med sagen at goere.Hvis der er en defekt de foerste 6mdr faar han meget svaert ved at slippe uden om at lave den smiley

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #15   7. aug 2016 hvem skal eller kan jeg henvende mig til hvis han skulle holde ved sit ord om ikke at lave det?:)

  • #16   7. aug 2016 Forhør dig hos FDM, men kig lige din slutseddel igennem og se om der evt. står noget usædvanligt.

  • #17   7. aug 2016 sådan er desværre de fleste bil forhandlere, de snyder stjæler og bedrager. havde samme problem. heldigvis var jeg medlem af fdm. de sendte mail ti forhandleren og bilen blev lavet. hehe

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #18   7. aug 2016 Jeg er desværre ikke medlem af FDM men hvor længe skal man have været medlem for at kunne få hjælp fra dem?

  • #19   7. aug 2016 1 år.

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #21   7. aug 2016 Jeg kan lige pt ikke finde slutsedlen men leder som en sindssyg efter den. mindes bare om at der ikke står noget som helst på den angående reparation eller fejl, kun om hvordan handlen lød

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #23   9. aug 2016 slutsedlen er jo underskrevet i 2 eksemplar så jeg kan altid få den anden kopi af forhandler

Kommentér på:
ny bil

Annonce