{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veteranbil - regler
  • #1   14. mar 2017 Så vidt som jeg ved, så kan du ikke bruge en veteranforsikret bil hele året. Hvis du vil bruge den hele året, så skal den forsikres som en "almindelig" bil smiley

• #2   14. mar 2017 Jeg tillader mig at tilføje et spørgsmål, da jeg står lidt i samme båd.

Jeg har en bil som er veteran, men skal køres som hverdagsbil, kan den stadig gå under billigere afgift, som værende veteran?

• #3   14. mar 2017 Alle biler der er over 35 år kører helt automatisk på kvart vægtafgift, uanset om de bliver brugt hele året eller ej.

Regler omkring veteranbiler handler primært om to ting.

1. Forsikring.
    Hvis du vil have billig veteranforsikring stiller de fleste forsikringer krav op om at bilen ikke anvendes til normal kørsel, nogle kræver man har en normal bil ved siden af , kun xxx antal km årligt osv. Det er forskelligt fra forsikring til forsikring. Jeg ved at man ved AROS kan få en klassikerforsikring med kasko på veteranbil der bruges året rundt.

2. Import
    Ved import skelner man mellem veteran og ikke veteran. Veteranbiler betaler afgift svarende til 40% af bilens nypris uden afgift og moms dengang den var ny. På "nyere" veteranbiler kan det typisk ikke svare sig, eks Mercedes S280 W116 koster muffen i afgift.

• #5   14. mar 2017 Fantastisk, tak for svaret. Jeg behøver ikke døje med at forsøge med forsikringen, for den er monteret med turbomotor. Så det originale er ikke tilstede længere smiley

• #6   14. mar 2017 Jeg kunne få min E21 klassisk kasko forsikret ved AROS dengang den var på plader til en værdi af 100.000kr for 5500.- kr om året. Så kan det sgu næsten ikke betale sig med en veteranforsikring smiley

• #7   14. mar 2017 For at veteran forsikre kræver det at du har en bil i forvejen, og ja afgiften på nyere veteranbiler er vanvittig

• #8   14. mar 2017 Bjørn i - det er derfor det godt kan svare sig i visse tilfælde at flexe en veteran. Man kan ikke få afgift tilbage på en veteran ved eksport jo...

• #9   14. mar 2017 RUH ja det kan det være noget om, en ting er sikkert følger skat med ned på de 30 år for en veteranbil næste år, så stopper importen af nyere klassisk/veteran biler

• #10   14. mar 2017 Den er jo stort set stoppet i forvejen, handel med klassikere herhjemme sker jo oftest også uden afgift af samme årsag. Hele branchen med handel med klassikere er voldsomt ramt grundet de lorteregler og danske spekulanter har meget svært ved at være med hvis man vel at mærke vil have bilen på DK plader.

• #11   14. mar 2017 Det er altså individuelt fra forskring til forsikring. Det første sted jeg spurgte blev jeg afvist pga fælge og udstødning var uoriginal.

Der hvor jeg er nu må jeg køre hele året, ingen krav om garage eller alarm. Og så må den godt stå uoriginal, hvilket mange andre ikke tillader smiley Jeg skal dog have en anden bil og være hel kunde.

• #12   14. mar 2017 johnny j hvilket selvskab har du ? jeg står nemlig i samme problem smiley

• #13   14. mar 2017 Mht veteran til alm bil: Så vidt jeg er orienteret skal nu ned til synshallen og lave et registreringssyn hvor du beder synsmanden om at ændre dens status fra veteran til alm personkørsel. På den måde sikrer man sig at du går fra 8 år til 2 år for hver synsindkaldelse. Correct me if I am wrong.

• #14   14. mar 2017 Hos almindelig brand kan du forsikre som brugsveteran. Du må køre i samme tidsinterval som den "almindelige" (15/3 - 15/11) veteranforsikring, blot med fri km

• #15   15. mar 2017 Crazy Supra - Aros smiley

• #16   15. mar 2017 Kræver Aros ikke at man samler nogen forsikringer hos dem ?

• #17   15. mar 2017 Bjørn - Jo smiley

Kommentér på:
Veteranbil - regler

Annonce