{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Mathias F
Mathias F
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 31

Engro {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har kigget på en bil hvor der står; bilen sælges som afhentning engros uden garanti.
Er det rigtigt, at det betyder at han kun vil sælge til folk med CVR-nummer.
Jeg har snakket i telefon med ham, og han siger at han gerne vil sælge den til mig (altså til engro prisen).
Hvis jeg køber den, vil det så sige at der ikke er reklamationsret når han skriver det er engro? Eller kan en forhandler ikke skrive sig ud af reklamtionsretten til private?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engro
  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #1   3. maj 2017 En forhandler kan ikke skrive sig ud af garanti når det gælder salg til private. Derfor bruger de engros handel til cvr nummer.

• #3   3. maj 2017 Sælgeren kan ikke fraskrive sig reklamationsretten, da han ikke kan sælge bilen engro til en privat mand uden CVR..
    men at i så laver en aftale om at du køber den til den pris også ingen reklamationsret har er jo et spørgsmål om du har moralen til at overholde den aftale..

• #4   3. maj 2017 Garanti er ikke noget køberloven giver dig.. så jo forhandleren kan sagtens sige at du nul garanti har på en brugt bil..

Det er kun reklamationsretten han ikke kan fraskrive...

• Mathias F
    Mathias F Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 31
    #5   3. maj 2017 Okay, tak for de hurtige svar.

Jeg laver selv en del bil og har kun haft gamle biler hvor man nærmest hele tiden skulle skrue på, så er ikke bange for at købe en bil med lidt defekter.
    Men fedt at vide at han ikke kan skrive sige væk fra reklamationsretten, for bilen er ikke specielt billigere end andre af samme årgang, model, km osv.

• #6   3. maj 2017 Købelovens § 1, stk. 2 siger (bl.a.), at han ikke kan nægte dig reklamationsret. Så det vil kræve, at du låner et CVR-nummer af en bekendt eller lignende, hvis bilen skal købes på den måde, forhandleren forventer.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #7   3. maj 2017 Må man godt bare låne et cvr nummer til den slags?

• #8   3. maj 2017 Det er der ikke som sådan et fuldstændigt rungende klart svar på. Men der sker i hvert fald intet ved det og det er ikke som sådan ulovligt smiley

Jeg har gjort det flere gange. Altså købt biler i mit CVR-nummer - både til mig selv og min bror.

• #9   3. maj 2017 Reklamationsret er der selvom i slutsedlen står der der er ikke (som en privat kunde) han kan ikke fraskrive sig fra det UMULIGT.

• #10   3. maj 2017 Du har RETTEN til at reklamere, han har så også retten til at afvise dig da du udemærket er klar over at den er solgt som en engrosbil.

ReklamationsRET - du kan skabe dig så meget du vil, men du har ikke KRAV på at han skal lave bilen hvis den går i stykker.

• #11   3. maj 2017 #10 som engros nej han har ikke reklamationsret men hvis privat kunde så er der reklamationsret lige meget hvad

• #12   3. maj 2017 Du kan bruge det her CVR: 19 55 21 01

Det er til SKAT smiley

• #13   3. maj 2017 Jeg ved det er gratis at oprette et cvr nummer men jeg har ikke prøvet at købe en bil som engros..

https://ivaekst.dk/opstart/opret/7/0/6/cvr-nr--online-oprettelse

• #14   3. maj 2017 Som udgangs punkt kan han ikke ved salg til privat fraskrive sig reklamationsretten lige meget hvad han så skriver men.
    Hvis du overvejer at købe en bil der står som engro så overhold venligst dette, du ved jo hvad du går ind til.
    Dem der køber engro og piver bagefter har sku en noget anløben moral

• #15   3. maj 2017 Der er ingen private, der køber en gros - så let er det. Derfor har heller ingen af dem dårlig moral i dem henseende. Det er forhandler, der laver fejlen, og ikke køber.

Forhandleren kan i øvrigt sagtens fraskrive sig reklamationsret. Han har intet at reklamere for. Men køber har sin reklamationsret uanset hvad. Det er dog bare ordkløveri smiley

• #16   4. maj 2017 Hvis du ikke har tænkt dig at overholde din og forhandlerens aftale om en "Engros-handel" og den alligevel ikke er ret meget billigere end andre biler af samme model, så hold dig venligst væk.
    Du ødelægger det for os andre som godt kan finde ud af at overholde en aftale.. smiley

• #17   4. maj 2017 Men sælger kan skrive, hul i motorblok,kabine mangler,ledningsnet ødelagt, bremser nedslidte hele vejen rundt Osv.
    Så der ikke er noget at give garanti på:) og det er fuldt lovligt.

• #18   4. maj 2017 Jannik
    Nej, det er så afgjort ikke det mindste lovligt. Så nej, det kan sælger ikke. Sælger kan sælge til CVR-nummer og bede køber fraskrive sig reklamationsret den vej igennem - det er eneste måde at gøre det på.

• #19   4. maj 2017 Jannik, han kan skrive lige det han vil, men som privat kunde kan man stadig reklamere... så nej enten så finder man en forhandler som vil stole på en, og så knepper man ham ikke i røven når/hvis bilen brækker sig, ellers så holder man sig væk medmindre man har et CVR nummer..

Kommentér på:
Engro

Annonce