16.357 visninger
|
Oprettet:
Er det lovligt, at køre med vinterdæk om sommeren i Tyskland? {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder lige nu og har, en vældig diskussion med en god kammerat
Er det lovligt, at køre med vinterdæk i Tyskland om sommeren?
Ligeledes er det så lovligt, at køre med sommerdæk om vinteren i Tyskland?
Håber at det er en venlig sjæl, der vil give os svar på dette
Det er fordi at jeg arbejder i Tyskland her www.evaesker.dk
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
men der er ingen lov der siger at vinterdæk er ulovlige om sommeren i tyskland, loven gælder kun for brug af vinterdæk.
dog vil jeg meget nødig bevæge mig rundt på en sommervarm tysk autobahn på vinterdæk, et vinterdæk bliver blødt som smør når vejbanen er så varm som der kan blive på tyske veje og så mister man en stor del af vejgrebet og bremselængde osv
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 47 Biler: 14 Emner: 146 Svar: 8.100
"Blødt som smør bla bla..." Hvorfor antager du, at trådstarteren er så dum, at han slet ikke er klar over, at vinterdæk om sommeren er ikke optimalt?
Skal man holde sig til emnet, så hedder det, at kørsel på is, pakket sne, sjap eller rimfrost kun må ske med dæk, der opfylder de krav, som er beskrevet i bilag II, nr 2.2 i direktiv 92/23 / EØF. Den fastsætter, at slidbanemønster og opbygning af M + S dæk er designet således, at det primært på mudder og frisk eller smeltende sne har bedre egenskaber end sommerdæk.
Dvs. vinter- og M+S mærkede helårsdæk.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
Men bliver du involveret i et trafikuheld i glat føre, og du har sommerdæk på, så får man bøde.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er det lovligt, at køre med vinterdæk om sommeren i Tyskland?