{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.422 visninger | Oprettet:

Rasmus N
Rasmus N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18

Motor brændt sammen! {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg købte min første bil i søndags hos en forhandler, igår brændte motoren sammen, der blev ikke skrevet nogle slutseddel, jeg købte den som den stod, da der skulle laves lidt på den (kosmetisk)Burde der ik være noget garanti selvom jeg har købt den engro?
Håber nogle vil hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor brændt sammen!
  • #1   2. jun 2017 Det er desværre surt, men du han intet hvis bilen er købt engros

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #2   2. jun 2017 stå nu inde for det som i har aftalt du har købt en bil uden garanti og sparet penge på det nu står du selv med problemet sur nummi

• #3   2. jun 2017 Nu siger du intet om pris og bil osv.
    Men hvis du er et rigtigt fluekneppersvin, og du har købt bilen som privatmand, så har du 24mdr reklamationsret hvor de første 6 mdr skal sælger bevise sin uskyld.
    MEN der er bagatel grænser. Og det som hedder alm sund fornuft.
    Hvis den er købt med cvr nr, som engroshandlet kun kan foregå, hvos købeloven skal omgås, ja så det sur nummi

• #4   2. jun 2017 Håber det var en billig vogn hvad kostet den ?

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#5   2. jun 2017 Det en golf v 1.6 fsi gav 40, har lige rundet 200xxx

• #6   2. jun 2017 Det sku surt det står desværre for egen regning da den er som du selv skriver købt engros smiley i med en ny motor ellers køber jeg den gerne billigt smiley

• #7   2. jun 2017 Købte du den med CVR nummer eller som privat person?

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#8   2. jun 2017 Købte den som privat

• #9   2. jun 2017 Få den fundet en anden motor til den det er jo en fin bil.

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#10   2. jun 2017 Købte den som privat

• #11   2. jun 2017 Min smed også et stempel efter 2 måneder men det er sku bare og få den åbnet og få det lavet man skal ikke belemre andre med man køber brugt der er jo altid en risiko.

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#12   2. jun 2017 Mange tak for de fine svar!:)

• #13   2. jun 2017 Hvad er der egentlig sket med den har du overhovedet haft den tjekket hvad der er sket ?

• #14   2. jun 2017 Du kan ikke som privat købe engros, så det er bare tilbage til forhandleren, og kræve en reparation.

Engrossalg betyde mellem 2 momsregistrerede firmaer!

• #15   2. jun 2017 Dog husk på, at en ting er hvad loven siger, en anden ting er hvad i har aftale og om du så vælger at holde det... smiley

Hvis i har aftalt, at du køber bilen som den er og du dermed har fået den billigt, så er du sgu lidt en pik hvis du vælger at brokke dig smiley

• #16   2. jun 2017 vis det er helt med loven så hænger forhandleren på at skulle lave den motor for dig selv om du har aftalt med ham at du har købt den uden nogen form for garenti da det ikke kan lade sig gøre at sælge engros til privat uden moms nummer men jeg ville ikke gå til forhandleren vis det var mig der hade givet hånd på købt som beset uden form for garenti da jeg syns det dårlig stil og gør mange forhandler i dag slet ikke tør at sælge en bil med fejl eller mange km til private som mig selv da jeg før har købt sådan noget biler men jeg står så også ved hvad jeg aftaler så kommer ikke tilbage vis der er fejl

• #17   2. jun 2017 Tror i hvert fald den er svær at "krejle" noget garanti ud af, når der ingengang er lavet en slutseddel på handlen.
    Du må bide i det sure æble og betale selv, hvilket aftalen mellem dig og sælger, vel egentlig også gik ud på.
    Hvad er der sket med bilen?

• #18   2. jun 2017 Brug nu den sunde fornuft i stedet for alt det lov pis hvis de har aftalt købt som beset er den Jo ikke længere.. lad være og spilde en masse tid på det få nu skidtet fixet og lær livets gang.

• #19   2. jun 2017 men hvad er der da enlig sket med motoren ? der det kan jo være noget der kan laves uden at skiftet motoren ?

• #20   2. jun 2017 Købt engro uden slutseddel, og du spørger om garanti.......
    Du har købt den som engro, ergo du har selv vidst hvad du gik ind til...
    Du har købt den uden slutseddel, 2sek søgning på Google ville fortælle dig at du har kvajet dig.

• #21   2. jun 2017 Det er ikke muligt at købe en bil engros uden CVR-nr, så det er under alle omstændigheder forhandleren der har dummet sig hvad det angår, men noget helt andet er så ens moral..

Det må man jo gøre op med sig selv smiley

Om du kan få en sag ud af det, nja.. Det kan FDM nok svare dig på, men bliver sikkert ikke let.. Slet ikke hvis 40k for sådan en er billigt kontra lignende som ikke er engros.

• #22   2. jun 2017 Nu har du vel en kvittering på købet ? ellers har forhandleren jo også brudt loven på det område, han skal skrive en kvittering.
    Ellers har du vel en bank overførsel eller andet der kan dokumentere dit køb ?

Det er meget fint at flere mener at købt som engross eller uden garanti gør at en køber IKKE bør gå tilbage og forlange noget, MEN det kommer sku an på fejlen, Men du har altså 24mdr reklamationsret ved et køb og de første 6 mdr. er det forhandleren der skal sandsynliggøre/bevise at fejlen er din skyld, ellers må han udbedre fejlen.
    Han kan slet ikke sælge den engross til en uden cvr.nr. længere er den ikke.

• #23   2. jun 2017 det også hvad jeg skriver men stadig vis man har stået og givet hånd på det og sagt man vil købe den uden garenti af nogen form for at få den noget billiger så er det da lidt dårlig stil og stå der kort tid efter og forlange at den bliver lavet men det jo op til hvad man selv kan få sig til for ja han kan gøre det da forhandleren ikke kan slippe for garentien til salg ved en privat men jeg ville ikke kunne gøre det for syns da stadig man skal stå ved hvad man aftaler når men køber noget ellers er det da ikke nemt at stole på nogen som helst mere

• #24   2. jun 2017 #23 som jeg skriver kommer det jo også an på hvad fejlen er, desværre forholder det sig tit sådan at kun de mindre fejl nævnes ikke de mere graverende så ved ikke hvem der er hvad.. køber ved jo hvad der er sagt så han må jo selv tage stilling til hvad han vil, men retten er på hans side, men igen er det bøvlet værd ? er det en bil til 5000kr så er det nok ikke..

• #25   2. jun 2017 Sælgeren har helt sikkert vidst den ikke var god, hvorfor ellers sælge engros smiley

• #26   2. jun 2017 Man sælger tit biler engros der ikke passer i segmentet, for høj km, for gamle osv. Så de er ikke nødvendigvis skrammelkasser.

• #27   2. jun 2017 Det er da lige meget hvilken fejl der opstår - stor eller lille. Er man voksen nok til at indgå en aftale, så må man sgu stå ved den. Alt andet er noget hykleri og ødelægger alt tillid.

• #28   2. jun 2017 Hej
    Det er enten engros mellem 2 moms registrede firmaer eller privat køb.
    Garanti for private ifølge købeloven og uden garanti mellem firmaer
    MVH KP

• #29   3. jun 2017 I min optik er der ikke noget der hedder "dårlig stil" her. Hvis sælger har bildt dig ind at kunne undgå reklemationsret ved at kalde det engros, selvom det er en privat handel, så har vedkommende jo handlet uærligt og forsøgt at snyde dig. Du skal helt sikkert ikke bare acceptere "livets gang" og hvad folk ellers har af fjollede svar her.

Mit råd: meld dig ind i FDM og skriv til deres juridiske konsulenter.

• #30   3. jun 2017 er forhandleren heller lidt ude i lidt sorte penge her? Hvordan kan han som firma lave en handel uden og udskrive en slutseddel?, om det er til privat/firma er jo lige meget.. hvis han har fået pengene i hånden, er de sikkert stukket i lommen - lugter også af en forhandler der ikke har helt ren mel inposen hvad angår forretningsgang..

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #31   3. jun 2017 Om forhandleren har vist der var noget galt, er jo svært at vide. Bilen har trods alt kørt næsten en uge, så måske det er sort uheld, hvem ved.

• #32   3. jun 2017 hvad skete der enlig med motoren ? siden den røg i luften ?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #33   3. jun 2017 Jeg ville også gerne vide hvad der er sket, og om det overhovedet er hele motoren, eller bare en rem måske smiley

Men nej man kan som privat ikke købe en engros bil, og forhandleren kan ikke gå uden om garanti/reklamation.. MEN hvis man er voksen nok til at tage chancen ved at købe en bil uden noget, så skal man også stå ved det, og sige at det bare er surt...

• #34   3. jun 2017 Syns nu heller ikke 40000kr for en gl golf 5 er billigt. Men det nok mig

https://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/vw/golf-v/annonce/36833286-golf-5-nysynet

• #35   3. jun 2017 Hvis man går ind i handel vel vidende at der ingen garanti er, så skal man altså ikke tude bagefter når lortet springer i luften, kan man ikke administer det så skal man købe ved en anstændig forhandler med slutseddel.
    Og igen 2sek søgning på nettet havde givet alle brugbare svar inden købet, du ligger som du har redt, end off story, at forhandleren så også er en kvajpande ændre ikke det store

• #36   4. jun 2017 Hvis man som privat person går ud og smider penge i en bil der er til salg engros, så hedder etikken vist også at den er købt beset og at sælger ikke skal stå til ansvar overfor hvad der skulle ske med bilen.

Alle dem hiver jurabøgerne frem ødelægger også muligheden for at vi andre kan gøre er godt køb hos en forhandler i fremtiden - venligst lad være med det, vi er nogen der kan stå ved en aftale!

Hvis I absolut vil have garanti og whatever, så lad være med at kigge på engros biler.

• #37   4. jun 2017 Det er vældig flot Peter J, men sagen er nu engang den, at købeloven er til for at beskytte forbrugeren, og engrossalg til private er ulovligt.

Så det er sådan set dem der alligevel foretager sådanne handler der ødelægger det for de andre - ved st skabe et sort marked.

• #38   4. jun 2017 Hvorfor kigger i så på engros biler hvis de er ulovlige at sælge til jer ?!

• #39   4. jun 2017 #38
    Fordi man øjner chancen for en god handel vel vidende at garanti og reklamation ikke burde være muligt, (det tager 2 sek at søge sig frem til), når så lortet springer i luften piver man og mener forhandleren skal betale gildet alligevel, disse personer skulle lære at enhver handling har en konsekvens det er ren curlinge børn ikke andet.

• #40   4. jun 2017 Skal forhandlere så nægte at sælge biler til unge under 30års for at være lidt mere sikker på deres var ikke bliver tævet rundt med hjulspind og begrænser dagen lang og skal stå inden for reklamation da det svært at bevise k øl b'er har kørt som et fjols.? Har dræbt en del motor især VW da jeg var ung. Det sku nemt. Så hat køber kørt so. Jeg kørte så det selvforskyldt

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#41   4. jun 2017 Da jeg var ude at prøve den 23/5 var der for meget olie på den, jeg købte den 28/5 og onsdag gik motoren, fik den ud til en mekaniker torsdag. Han ringede fredag og sagde der var ikke nok olie på bilen

• #42   4. jun 2017 Okay og hvad er der sket så ?

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#43   4. jun 2017 Motoren er eksploderet

• #44   4. jun 2017 Okay lyder vildt smiley

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#45   4. jun 2017 Ja?

• Kim P
    Kim P Online Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #46   4. jun 2017 Hvordan eksploderet.
    Vis et billede.

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#47   4. jun 2017 Har ik noget billede, mekanikeren sagde bare der ik er olie på

• Kim P
    Kim P Online Tilmeldt:
    sep 2016

#48   4. jun 2017 Så du har kørt uden olie, og vil tørre den af på forhandleren.?

• Rasmus N
    Rasmus N Tilmeldt:
    mar 2016

#49   4. jun 2017 Nej der var for meget olie på den i onsdag i sidste uge

• Kim P
    Kim P Online Tilmeldt:
    sep 2016

#50   4. jun 2017 Så du har kørt med for meget olie.
    Det skader motoren ligeså meget som at køre uden.

• #51   4. jun 2017 Der skal meget olie til at det direkte skader motoren.. hvis der skal 5 liter på, så fordi der er 5,5 på smadrer ikke motoren, specielt ikke på så kort tid.. Lyder mere til forhandleren vidste der var noget galt og fyldte olie på inden salg..

Hvis der er meget for meget olie på, så kan det blive trykket op i cylindrene og få motoren til at køre på det, så motoren brænder sammen...

• #52   4. jun 2017 Shit det lyder skidt hvis det er sket

• #53   4. jun 2017 Vil gerne se en motor der er eksplodret smiley
    Synes mere det lyder til at du reelt ikke ved noget som helst om hvad der er galt med motoren og at ham der har fortalt dig at den er "eksploderet" er ved at tage røven på dig smiley

• #54   5. jun 2017 Fremstår vist efterhånden ret tydeligt at forhandler har snydt dig..

• #55   5. jun 2017 Syns folk er hurtige til atgive skyld. Sælger(forhandler eller privat) kan jo ikke forudse, om en tandrem, kæde til oliepumpe, eller andet brækker sig, 5 minutter efter du harhentet bilen. Og der er heller ingen garanti for idioti, hvis en ny billist skamskyder en kold motor så den kværner lejerne( jeg har da selv været 18 år og haft min færste bil, den fik da ikke for lidt at leve af).
    Der er jo ting som hændeligt uheld.

• #57   6. jun 2017 Har du overhovedet snakket med forhandleren om evt reperation/reklamation, eller brokker du dig over en, du ikke har haft kontakt med. Forhandleren ved helt sikkert, at han ikke kan sælge engros til privat, og hvis det er med penge under bordet kan det jo være, han er villig til at deltage i festen med et tilskud smiley

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #58   6. jun 2017 Hm.. mange meninger - mange gæt smiley

Hvis en motor løber så hurtigt tør for olie som #o skriver, er der da sikkert en grund til, at der fra starten af var for meget olie på smiley Sælger har garanteret solgt ham en bil med hul i bundkar/pakning/utæt topdæksel/pakninger eller lignende - og herudover er der så tilmed snakken omkring salg via engròs, der lugter ekstremt af udnyttelse overfor mindrevidende!

Hvis det skulle lyde som om, jeg ikke har meget til overs overfor bilsælgere - er det fuldstændigt korrekt, da jeg har flere dårlige personlige erfaringer, hvor disse er løbet fra både det ene og det andet - hovedsagelt det mundlige selvf.! Så få altid ALT skrevet ned - uanset det ikke lige står som et problem i salgsøjeblikket!

Husk at den bedste bilsælger er den, der får den hurtigste underskrift, og efterfølgende får kunden ud af døren - for evigt!

Kunderne er ikke samme slags kunder som indenfor andre faggrupper, der ofte kommer igen pga. god service. Nej i bilernes tilfælle, køber kunderne jo efterfølgende biler hos de forhandlere, der senere leverer det bedste tilbud - hvilket sjældent er ved samme forhandler som ved første handel smiley

Vedr. det juridiske ispekt indenfor aktuelle handel, mangler jeg desværre viden, så håber der er en juridisk sagkyndig der kan rådgive dig. Måske den frivillige/gratis retshjælp kunne give dig et svar? Den ligger vist på H. C. Andersens Boulevard et sted..

Man har intet tabt før det sidste er prøvet hehe..
    Fortsat god dag til alle
    /Kim

• #60   11. jun 2017 Preben n: det kunne være sjovt at se????! smiley

• #61   11. jun 2017 det nu ikke altid sjov at se min far hade en gammel traktor der tog selv det vil sige den begynder at bruge motorolie og den røg så hurtig op i omdrejninger inden vi fik en stor klud i indsugningen at den sagde bang så højt min den gamle spang ørehinden i øret så det var højt jeg slap heldigvis med øren i behold smiley og traktoren bøjet alle ventil stænger og udstødning manifold flækket

• #62   12. jun 2017 B

Kommentér på:
Motor brændt sammen!

Annonce