{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.203 visninger | Oprettet:

Tina S
Tina S
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

Politiet har flyttet min bil, - nu har jeg fået parkeringsbøde {{forumTopicSubject}}

Jeg var punkteret og kunne ikke få det fixet indenfor en uge. Åbenbart skulle der var vejarbejde, dér hvor jeg var lovligt parkeret. Da jeg skulle fixe dækket, var bilen fjernet. Jeg kontaktede politiet for at melde den stjålet, men de meddelte mig, at de havde flyttet den til en metrostation langt ude. Hvis jeg ikke havde ringet, havde jeg ikke vidst, hvor min bil var. Bilen var så ikke dér, hvor de havde oplyst, men stod ved en metro-station længere inde i byen. Dér har jeg fået en bøde, for at holde ulovligt. Men det er jo ikke mig, der har parkeret dér. Hvad er mine rettigheder her? Politiet har fjernet min bil uden at oplyse mig og derudover parkeret den et ulovligt sted. Hvad siger I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiet har flyttet min bil, - nu har jeg fået parkeringsbøde
  • #2   24. okt 2017 Koster bøden 710 i Sjælland? Her i Århus plejer det at koste omkring 500 kr

• #4   24. okt 2017 En uge til at fixe et dæk?? Hvordan kan man ikke nå det?

• #5   24. okt 2017 Hvorfor kunne et hjulskift ikke klares indenfor en uge? Du har antageligt et reservehjul eller et nødhjul i bilen? Selv hvis dækket skulle skiftes og afbalanceres ville det kunne gøres på 30 minutter.

Der står garanteret en klagevejledning når du får noget på skrift fra myndighederne.
    Du kan have holdt nok så legalt, men hvis der skal udføres vejarbejde har dette garanteret været skiltet? Så er det en meget dårlig undskyldning ikke at få det klaret i løbet af en uge.

• #6   24. okt 2017 Ha ha , en uge smiley ....... hvor mange steder har du ringet til. ? ....... der findes ikke mange steder, hvor en bil ikke kan fixes samme dag efter en punktering smiley

Er det helt specielle hjul du kører med ?

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #7   24. okt 2017 koster 1500kr for ulovlig parkeret biler ved EAL i Odense

til tråd starter,
    hvordan kan sådan noget tage en uge og få flyttet sin bil

• #8   24. okt 2017 En uge!? Det er da din egen fejl, betal bøden og kom videre...

• #9   24. okt 2017 i-ipek# ja det er rigtigt at det på de kommunale p-pladser i århus kun koster 510 kr, men andre steder i byen er afgiften på 750 kr

• #10   24. okt 2017 Min onkels chef har en Alpina B7 der kører på 345/25R21 og de tager et par uger for BMW at få hjem når han punktere, men det er nok hellere ikke de fleste der tøffer rundt på den størrelse smiley
    Desuden punktere/springer de forholdsvis let hvis man rammer store huller med skarpe kanter, det er sket et par gange i NY

• #11   24. okt 2017 Kasper J så holder den nok heller ikke en uge på offentlig vej imens man venter på dæk smiley

• Tina S
    Tina S Tilmeldt:
    okt 2017

#12   24. okt 2017 Ha ha, sikke en masse holdninger. Nej jeg havde ikke noget dæk, kun det dumme skum. Jeg ville sagtens have kunne skifte dækket selv indenfor 30 min, hvis jeg havde haft et dæk. Men jeg var på vej til lufthaven og skulle rejse, derfor tog det en uge. Og nej der var ikke varslet vejarbejde på det tidspunkt. Så da jeg parkede, havde jeg parkeret min punkterede bil lovligt.

• #13   24. okt 2017 Det tror jeg bestemt ikke han gør, han er vist ret glad for den og passer rimeligt meget på den, dog kører han næsten i den dagligt i NY hvor den ellers er ret udsat smiley

Men til TS så ville jeg ringe til parkeringsselskabet og forklare situtationen og evt til politiet/brugserings selskabet bagefter hvis de holder ved smiley

• #14   24. okt 2017 Der kommer nok snart en regning i eboks for bugsering også smiley

• Tina S
    Tina S Tilmeldt:
    okt 2017

#15   24. okt 2017 Kasper J - Tak smiley

• #16   24. okt 2017 Jeg formoder at da du parkerede din punkterende bil, blev den parkeret lovligt et sted hvor den skulle kunne holde den uge du var ude og rejse?

Så må du vel også kunne bevise at du var et andet sted da din bil blev placeret der hvor den har fået tildelt en p-afgift. Og derfor kan du vel også afvise at skulle betale den p-afgift.
    P-afgiften kunne evt. videregives til dem der har flyttet din bil smiley

• #17   24. okt 2017 Det var så dagens nye trolll smiley -politiet flytter min bil til en Metro station, og skal jeg nu selv betale p-bøde.... smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #18   24. okt 2017 Ellers et godt grin.
    Fik for mange aar siden fjernet min,den flyttede de til Maldiverne.Da jeg skulle ud og hente den betalte de for at hele min familie tog med,vi var der i tre maaneder med alt betalt.
    Eneste irriterende ved hele episoden var at vi selv skulle trampe i pedalerne paa vandcyklerne hele vejen hjem smiley

• #20   24. okt 2017 Christian, Pernille, Tina og hvad de ellers har heddet....

• #22   24. okt 2017 Ja Pernille Historien var også god smiley

• #23   24. okt 2017 Tilmeldt for 2 timer siden :

profilbillede
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #24   24. okt 2017 Ej, er jeg gået klip af en god troll (Pernille)

Denne lugter langt væk af troll ja..

• #25   24. okt 2017 Vis du har holdt et sted og der efter har skilte med at de skulle lave noget kan ikke komme til at koste dig noget du kunne jo har været på ferie vis du har parkeret imens der har været skilte så er det dit problem. Men at du bare rykke din bil til en parkeringsplads med betaling ville jeg ikke finde mig i men på den anden side kørt jeg i stykker i kbh og holdt ved en brand vej der kørt de den ud til et sted hvor de opbevare biler og kunne ikke få den udleveret/eller sige hvor den var før jeg havde betalt 2000kr

• #26   24. okt 2017 Jeg gider ikke betale for p-pladser.

Skal jeg så bare lukke luften ud af mine dæk?

• #28   25. okt 2017 Det er fantastisk med alle de hjælpeløse kvinder der bare ingen forstand har på biler, men det første de kommer i tanke om er et netværk på bilgalleri som de kan spørge... smiley

• #29   27. okt 2017 Det kan ikke lade sig gøre i randers...

profilbillede
  • #31   27. okt 2017 Det lyder ærligt talt langt ude, at politiet skulle flytte en bil uden at meddele ejeren dette. Endvidere til en Metro-station? Politiet har oplagringspladser, selvom de normalt ikke benyttes til den slags opbevaring.
    Hvis et arbejde er planlagt, vil det da blive skiltet i god tid. Og hvis det er i nærheden af en lufthavn, har de nok gættet, at folk kan finde på at rejse på ferie eller arbejde i udlandet. Mon ikke de bare ville spærre den plads af, inden nogen smider en punkteret bil midt i det hele?!

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #32   29. okt 2017 #0 “ansvarlig” eller juridisk; aftaleparten, er den der har parkeret bilen ulovligt. Derfor skal politiet betale bøden.

• sven J
    sven J Tilmeldt:
    sep 2017

Følger: 11 Svar: 4
    #34   31. okt 2017 Hvor dum og ligeglad kan man være at man lader der gå 1 uge før man får taget sig sammen til at få skiftet dæk? Du har vist kun dig selv og din dumhed at takke for de repressalier. Blæser du lige så meget på færdselsloven når du kører?? Egoisme er ret farligt i trafikken.

• #35   31. okt 2017

profilbillede
  • Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #36   31. okt 2017 Nu er det punkterede dæk jo slet ikke det det drejer sig om, da en bil jo sagtens kan stå parkeret med både et og flere dæk samt andet kaput - bare det er på en lovlig p plads.

At politiet så har flyttet den, mens ejeren har været ude at rejse, kan ikke være ejerens problem, og som allerede skrevet, bør man først ringe til politiet og få et sags/kontaktnummer og efterfølgende forholde dette overfor P selskabet, så de har noget at vurdere sagen ud fra.

De annulerer nok bare det hele, men hellere det, end at smide en uberettiget regning til en uskyldig bilist smiley

Kommentér på:
Politiet har flyttet min bil, - nu har jeg fået parkeringsbøde

Annonce