{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.173 visninger | Oprettet:

Stig P
Stig P
Tilmeldt:
5. nov 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Peugeot 208 desire årh. 2016 {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en 208 desire i 2016, synes godt om bilen, MEN den har en irriterende resonanslyd ved jævn hastighed omkring 80 kmt.
Resonansen kommer når man kører eks. På fartpiloten og motoren ikke er belastet som sådan - altså punktet hvor den ikke giver fas eller slipper gassen men blot kører med en given hastighed - for eks. Bag en lastbil hvor man kører i læ.
Peugeot har nu i et år forsøgt st fjerne lyden, de har lavet lydoptagelser og skiftet ophæng og kardanaksler.
Nu siger de, at vil skifte venstre aksel igen og at jeg så skal accepterer at bilen er i orden - vel og mærke uden at jeg ved om resonansen forsvinder.
De har også fortalt at de har andre 208 med samme problem.
Det er rigtig æv når man giver 160000 for en ny bil.
Har sagt at jeg ikke vil accepterer at bilen er iorden før lyden er forsvundet. Nu venter jeg svar fra Peugeot
Hvad mener i ? Skal man bare accepterer at høre på resonans. Hvor mange forsøg skal de have til at udbedre lydproblemer?
Og kan man kræve at de ombytter bilen til en ny. Jeg reklamerede efter jeg havde haft bilen i ca 14 dage. Og det er et år siden og de har haft den på værksted flere gange hvor de har prøvet forskellige ting uden at det er forsvundet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 desire årh. 2016
  • #1   5. nov 2017 Det er bare en ringe bil sådan en 208. De larmer ufatteligt meget fra motoren og gearkassen.

    I dit tilfælde er det lejerne i gearkassen der hyler, det hjælper ikke at skifte noget som helst. De lyder alle sammen sådan desværre.


  • #2   5. nov 2017 Har ikke lagt mærke til noget i min, men min gearkasse rasler i tomgang og det er også helt normalt siger de... Den har pt kørt 78.000 uden nogle ændringer i lyd fra hverken gearkasse eller motor

    Efter jeg fik ny snude med IC og turbo synes jeg at jeg lidt kan høre når man slipper gassen at den lukker tryk af, men det har man sikkert kunne hele tiden har bare først bemærket det nu smiley


  • #3   5. nov 2017 Er det en diesel eller benzin?

  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   5. nov 2017 Det er en Blue hdi diesel 100 HK.

  • #5   5. nov 2017 Gir hell cat ret dog har vi skiftet gearkasser hvor lyden forsvinder

  • #6   5. nov 2017 Det er garanteret din gearkasse du hører støj fra, men ja en udskiftning vil typisk kun afhjælpe "problemet" meget kortvarigt, så opstår det igen.
    Det er ikke rigtigt en fejl, men måden den er konstrueret på desværre.
    Har dog set et par stykker hvor der desideret var hakker i div gearhjul, men der var lyden slet ikke til at tage fejl af.


  • #7   5. nov 2017 det kunne godt lyde som en gearkasse, dem har jeg også skiftet nogle af, inden du bliver for sur på din lokale forhandler, han skal igennem Peugeot i Frankrig, og de er absolut ikke nemme at danse med, som i at ALT, skal dokumenteres, ellers er de iskolde.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 607
    #8   5. nov 2017 Det er meget normalt at gearkassen lyder sådan på den model du har. Kender også en med samme model, som har samme problem smiley

  • #9   6. nov 2017 Det surt men det desværre standarden for nye biler. De er dårlige bygget end ældre biler og delene de bruger er så billige som muligt. Med mindre man skal havde dem skiftet I forbindelse med service så de dele ret dyre... Bedste løsning er at købe en 15-20år gammel brugt bil og bruge de sprede penge på at holde den kørende.
    Hvis alle mennesker gjorte dette ville det måske ændre fabrikanterne måde at bygge bil på. For vi har bevist at vi SAGTENS kan bygge holdbare pålidelige biler.. Vi gør det bare ikke mere


  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #10   6. nov 2017 synes egentlig at det er en god og velkørende lille bil.
    Men jeg er meget træt af resonanslyden og ja det lyder som om det kommer fra drivlinien et sted.
    Lyden Forsvinder når man giver gas og når man slipper gassen samt når man kobler ud.
    Har kørt små 20000 km. Og gider ikke køre i den mere pga. Resonansen. Når man først har fokus på lyden så er det meget svært at glæde sig over at køre i bilen.
    Derfor skrev jeg herinde for st høre om nogen ved noget om det med at udbedre problemet og hvor mange forsøg og hvor lang tid de har til det inden man evt. Kan lade handlen gå tilbage eller få byttet bilen.


  • #11   6. nov 2017 Er det i 5 gear? Ved hvilket omdrejningstal? Skal ud at køre i morgen nat så skal jeg nok prøve at lytte efter i min egen smiley

  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   6. nov 2017 Både 4 og 5 gear.
    Hastigheder fra 40 - 90 kmt.
    Men prøv 80 kmt. På fartpilot og så hvis du kører en strækning hvor bilen kun lige skal holde farten uden anstrengelse så kan du ikke undgå st høre det.


  • #13   6. nov 2017 Den høres meget tydeligt i 4gear ved 70kmt smiley

  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   6. nov 2017 Hvad har de gjort for at afhjælpe problemstillingen ?

  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   11. nov 2017 Nu har jeg søgt på nettet og fundet ud af, at der er mange med samme udfordringer.
    Kan det passe at man kan reducerer rasle/resonans lyden væsentligt med en tykkere gearkasse olie ?
    Og hvor længe vil det hjælpe?
    Og hvad med bilen på længere sigt ?
    Er det skadeligt at der øjensynligt er slør i gearkassen. ???
    Nogen der kan komme med svar noget af ovenstående?


  • #16   12. nov 2017 Kan afhjælpe med anden gearolie og nej der er ikke slør i gearakselerne.
    Det der er problemer er at i bunden af højgearsakselsen er der et leje, og det leje ligger og kører i en skål i gearhuset, og i gearhuset er der en ring presset i og den "ligger løs" og drejer med lejet rundt når det kommer op i fart:)


  • #17   14. nov 2017 Mrpeugeot:
    Er der de samme problemer med gearkasserne på benzinmodellerne?
    Den ring du skriver "ligger løs", kan man ikke give den noget låsevæske, så den ikke kan rasle rundt - eller sprænger det hele bare i luften så... smiley .
    Der er måske heller ikke et løst endedæksel på sådan en gearkasse - så man kan komme ind til 5.-gearhjulet - som på en BE-gearkasse)?


  • #18   15. nov 2017 Jo men det er i modsatte ende af 5gearrt.
    Og nej benzinerne har en anden gearkasse og der er inden problemer.
    Men jo man kunne nok lave noget selv til at få den til at sætte den fast men Peugeot fæller det ikke. smiley


  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   2. dec 2017 Så har jeg været til møde med Peugeot.
    De fortalte at de blandt havde skiftet gearkassen på bilen og at de ikke vidste hvor rumlen og vibrationerne kommer fra. Vi var ude at køre en tur i min og 2 andre reference biler. Først i min bil hvor repræsentanten fra Peugeot tilkendegav at der er unormale vibrationer mellem 1200 og 1800 omdrejninger. Hvilket afstedkommer resonanslydene. Den første referencebil havde ikke nogen lyde eller vibrationer. Nr. 2 referencebil var om muligt værre end min. Og den blev de enige om, at den ville de arbejde på og så kalde min ind når de havde fundet fejlen. Så en god afslutning indtil videre.


  • bruno k
    bruno k Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   16. maj 2018 Hej Stig P, har Peugeot fået løst dit problem?

  • Stig P
    Stig P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   16. maj 2018 Ja de Fandt ud af hvad årsagen var, og de løste problemet til fuld tilfredshed.
    Jeg Ved ikke hvad de lavede ved den men da jeg fik den efter de havde haft den i nogle dage - kørte den problemløst.
    Det er en rigtig dejlig bil som er Mega billig at køre i.
    Godt nok kører vi kun 22 km/l. Men vi betaler også kun 130kr have halvår i vægtafgift.
    God sommer


  • #22   16. maj 2018 Med 22 km/l må du da køre halv råddent smiley Min er kun så langt nede når jeg kører hurtigt på motorvej
    Med 100 km/t på motorvej så holder min sig på 25+ og kan godt få den op på en 27-30 stykker hvis man tænker sig om smiley


  • Jimmy P
    Jimmy P Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 1
    #23   2. nov 2018 Ved godt at tråden er af ældre dato, men hvilket peugeot værksted løste dit problem Stig P?

  • Jacob Z
    Jacob Z Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #24   27. feb 2019 Det er krone og spidshjul i gearkassen, der får dem til at hyle. Kendt problem. Jeg har selv en 208 Desire fra 2016 (Maj). Den har kørt 86000 nu og har alle dage haft det problem. Peugeot siger, at det kan de ikke gøre noget ved. Og FDM vil ikke hjælpe, da de alle er sådan. Nok sidste franske bil, der skal holde i min indkørsel. I øvrigt er bagklappen begyndt at ruste (den er ikke engang 3 år!).

Kommentér på:
Peugeot 208 desire årh. 2016

Annonce