{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.233 visninger | Oprettet:

Betinget frakendelse {{forumTopicSubject}}

Hej,

Ja, Fredag d. 13. var en LORTE dag for mig.
Har fået betinget frakendt mit kørekort, har derfor nogle spørgmål.

1. Hvis jeg tager et MC kørekort, har jeg så 2. forsøg til køreprøven?

2. Hvis man dumper køreprøven, får man inddraget kørekortet.
Men kan man få kørekortet tilbage igen, lige så snart man består en ny køreprøve?

3. Er det rigtigt, at hvis man består køreprøven til MC, FØR man har fået brev i eboks om frakendelsen.. så gælder køreprøven til MC ikke? (man skal derfor stadig til en "kontrollerende" køreprøve?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betinget frakendelse
  • #2   16. apr 2018 Haha der fik jeg et klip den dag smiley

  • #4   16. apr 2018 Ring evt. og spørg en kørelærer, det ville jeg gøre i dine sko smiley

  • #5   16. apr 2018 Du kan ikke tage kørekort til andre kategorier, før du har bestået den kontrollerende teori- og køreprøve.

  • #6   16. apr 2018 Jo man kan

  • #7   16. apr 2018 Nej man kan ikke.
    Mister du kørekortet så er det ligegyldigt hvilken af tingene på det du lavede forseelsen med, du får jo ikke et kørekort til hver enkelt ting sådan at hvis du mister til bil så har du stadig til MC, og mister du det så har du til bus osv. Det er alt eller intet.


  • #8   16. apr 2018 Fandt det her:

    https://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_af_koerekortet/Frakendelse+og+korselsforbud.htm

    "Hvis du vælger at udvide din førerret med en eller flere nye kategorier eller med tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring, kan denne køreprøve træde i stedet for den kontrollerende køreprøve. Det er dog en betingelse, at køreprøven aflægges efter den overtrædelse, som medførte frakendelsen, og at køreprøven, der aflægges består af både teoriprøve og praktisk prøve."


  • #9   16. apr 2018 Hahaha det er alligevel et krav at køreprøven til den nye kategori bestås EFTER overtrædelsen.

  • #10   16. apr 2018 Ikke desto mindre kan man jo godt smiley

  • #11   16. apr 2018 Fra man får en betinget frakendelse er der vel en frist for hvornår man skal have bestået køreprøven, og den er nok kortere end det tager at tage en ny kategori, så det kan man ikke medmindre man allerede er i gang med det nye, og er så heldig at kunne nå den køreprøve inden fristen.

  • #12   16. apr 2018 Det passer nu ikke helt det nogen af jer skriver ,inden du har generhvervet dit kort ,kan du faktisk godt tage MC kort ,det tæller faktisk som genervervelse ,jeg har selv gjort det så ved det passer ,en dum smart tosse på kommunen sagde at jeg ikke kunne tage MC kort før jeg havde bestået til bil altså genervervelse,men DET EN LODRET LØGN det kan du godt og når du har bestået prøver til MC ja så får du automatisk dit bilkort igen ,TRO MIG JEG VED HVAD JEG TALER OM .

  • #13   16. apr 2018 Der er også stor forskel på kontrollerende køreprøve og generhverv.

  • #14   16. apr 2018 Betinget frakendelse=kontrollerende køreprøve........

  • #15   16. apr 2018 korrekt og den får du når du tager MC kort

  • #16   16. apr 2018 #15
    Lige præcis, mit svar skal ses som en reaktion på indlæg #13


  • #17   16. apr 2018 Har lige været igennem møllen. Derfor tog jeg buskortet. Du skal vente til du får noget i din eboks. Det er rigtigt at du ik bare kan tage det med det samme. Du har normalt 3 måneder, men pga ventetid på køreprøver giver de dispentation til alle på yderligere 3 måneder.
    Og jo du har kun 1 eller 2 forsøg ellers mister du alle kategorier.


  • #18   16. apr 2018 nej nej nej du har 6 måneder og jo han kan godt gøre det allerede nu intet problem

  • #19   17. apr 2018 Har fået snakket med politiet.
    Som i også skriver, kan jeg allerede nu begynde på fx. MC kort uden problemer. (det her mc kort vil jeg kunne bruge istedet for en kontrollerende prøve)

    Derudover.. hvis man eks. går op til den kontrollerende køreprøve og dumper, så mister man selvfølgelig føreretten. Men dog kun indtil man har bestået en nye køreprøve (så man har praktisk set kun mistet kørekortet i måske 2 - 4uger)


  • #24   18. apr 2018 når men, venter på svar fra køreskolen.
    Har været nede på køreskolen og udfylde en blanket omkring start af mc.
    De sage de vil sende blanketten videre til myndighederne, sådan som jeg forstod dem.


  • #26   27. jun 2018 Har været oppe til en teori og køreprøve og fået kørekortet igen. (dvs. køreprøve med orienterede og MC kombineret)

    Har dog stadig ikke hørt noget fra politiet omkring min betinget frakendelse..
    Ved stadig ikke helt hvad der sker her efter.


  • #27   29. jun 2018 Jeg har også lige fået frakendt kørekortet betinget for en månedtids siden.
    Min kørelære sagde at jeg ikke kunne komme op til prøverne, før det var godkendt af politiet? Hvordan har du fået lov til det? smiley
    Det kunne tage flere måneder før man fik det godkendt, fik jeg at vide...


  • #28   30. jun 2018 Jeg ringede til politiet (efter 10 viderestillinger) og spurgte om jeg kunne starte på kørekort nu, selvom jeg ikke har fået brev i eboks, her svaret de ja.

    Derudover sagde min kørelære også, at det kunne lade sig gøre.
    "Køreprøve manden" sagde heller ikke noget til det.

    Det eneste store spørgmål er hvordan det kommer til at forløbe, når jeg rent faktisk får brevet i eboks. (har ventet i næsten 3mdr. på det brev)

    Har også efterhånden fået det indtryk, at der ikke er nogen der helt 100% kender reglerne inden for området. (måske fordi de ikke er klart defineret).
    Har fx. stødt på et par folk hos politiet der ikke mente jeg kunne tage kortet nu, samtidig sagde de også man ikke kunne udvide kortet med MC


  • #29   30. jun 2018 Det lyder underligt at man kan begynde på en anden kategori, selvom man ikke kan generhverve. smiley
    Nå, men jeg tager lige fat i politiet på mandag, og hører om jeg kan begynde på MC, så man kan slippe for det pjat her.


Kommentér på:
Betinget frakendelse

Annonce