{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

At miste kørekortet. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens på BG.

Jeg søger lidt info, fra jer af som har prøvet det her før.
Men ja, for et stykketid siden endte jeg ude i et kørselsforbud osv.. jeg fik så taget kørekortet igen og det hele spillede fint, jeg fik oplyst af min sagkyndig at mit gamle klip, vil blive overført til det nye kørekort, eftersom grunden til jeg mistet kørekort var pga. hastighed, hvor straffen lå til en betinget frakendelse.
Men desværre i lørdags valgte jeg så at dumme mig igen igen, hvor jeg så fik et klip, pga hastighed igen..
Betjenten hiver sin bødeblok frem og begynder med at skrive en hvid seddel til mig, jeg får stukket den hvide seddel i hånden, hvor der står at jeg har fået en bøde på 3000kr og et klip i kortet.
Men jeg sidder lidt og tænker, at eftersom betjenten godt kan se i sit system at jeg har haft et kørselsforbud før, og at jeg har et klip fra det gamle kørekort med i det nye, burde han så ikke havde frataget kørekortet på stedet og ikke havde stukket mig en hvid seddel i hånden eller hvordan ligger det lige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At miste kørekortet.
  • #1   25. apr 2018 Nej det burde han ikke have gjort - altså at tage dit kørekort. Selvom du bliver taget med 160 i timen på motorvejen må du jo køre videre indtil du får meddelelse om at aflevere det. Det kunne jo være du ville have den taget i retten, og du dermed er uskyldig indtil dømt.

    Du skal heller ikke være sikker på at de bare lige på 2 sekunder har adgang til at se om du har et klip.

    Men jo, hvis du har et klip i forvejen så skal du af med kortet igen efter dette og forfra med generhvervelse.


  • #2   25. apr 2018 De kan se med det samme hvor mange klip en sigtet har, de har fået sådan en "smart app" på deres tjeneste telefoner, kilde "fartjagt". Du må vel egentlig køre videre indtil du har bestået teori og køreprøve igen ?

  • #3   25. apr 2018 Altså som Rune skriver Thomas, så er de alle sammen blevet udstyret med en smartphone og en speciel politi App, hvor de kan tjekke op på alt på stående ben.
    Men jeg tænker stadig, at han ikke burde havde givet mig en tilkendegivelse, for på den måde så har han bestemt min straf, og lukket for sagen der. For når jeg husker tilbage til den dag, hvor farten kostede mig mit kørekort, så fik jeg ingen tilkendegivelse med på farten


  • #4   25. apr 2018 Nu kender i forhåbentlig til historien med det offentlige og applikationer? smiley Det virker når det virker og ellers ikke. Derudover er der også betjente der ikke gider benytte sig af moderne teknik - dem har jeg mødt.

    Det med at man skal have en tilkendegivelse osv. med fra en betjent er ikke sådan det forholder sig. Politiet giver ikke altid et stykke papir med. Og nej, han har ikke bestemt din straf, eller konsekvenserne heraf. Han har vurderet at du skal have et klip, dette bliver indrapporteret og det skal du nok få at høre for hvis du har et klip i forvejen.

    Hvis du går ud fra at sagen er lukket fordi en betjent har gjort/sagt noget så tager du fejl. Betjenten er ikke den dømmende magt - blot den udøvende. smiley


  • #6   25. apr 2018 mistede mit på lidt for meget fart , 6måneder kontant ,blev indkaldt ca 5-6uger efter , der skulle jeg aflevere kortet i retten , men det havde jeg sku glemt der hjemme smiley smiley

  • #7   25. apr 2018 TAG dig dog sammen og kør normalt som andre!!
    hvor svært kan det være!!??


  • #8   25. apr 2018 Jesper - Som andre? Fordi alle ligger med 110/130 på motorvejen og 80 på landevej ikk?

  • #9   25. apr 2018 Altså må indrømme at efter jeg selv er begyndt at køre det jeg må, så har jeg sgu ærligt talt indset at 90 procent af bilisterne stortset overholder fartgrænserne, tidligere følte jeg sgu også at der var mange der også kørte hurtigt, men dem der ligger og får klip og mister kortet osv. de kan altså ikke andet end at erkende at de kører hurtigere end normalen.. Jeg forstår at man kan få et klip, men at midte kortet for fart så er man sgu for dumt!

  • #10   25. apr 2018 #9
    forstå et klip... så det at køre 69 km/t i byen er noget man lige kommer til eller 109 km/t på landevej... ?


  • #11   25. apr 2018 Det er nu hhv. 65 og 104 men lige meget. Vi kender vel alle det at være uopmærksom, eller lige komme til at køre lidt for hurtigt kl. 3 om natten, mere hellig er jeg i hvert fald ikke. For et par år siden kørte jeg af motorvejen ved Hamborg på vej hjem fra ferie, vejen jeg kørte ud på var meget bred og lignede for mig en landevej, tænkte ikke lige på at det var ved en afkørsel så tænkte at det var min. en 70 zone der er grænsen, gasser op og pludselig blitz i fjæset, der var lige en stærekasse speedometer sagde i hvert fald 70 nok nærmere 80. Havde det været i Danmark havde det højst sandsynligt været et klip. Og det var først efter stærekassen jeg så et 50 skilt. Derfor kan jeg godt forstå at man kan komme til at få et klip, og nu er der jo også mennesker der har federe biler holdende en min lamme Up, havde jeg haft en AMG har jeg svært ved at forestille mig at den aldrig får lidt gas..

  • #12   25. apr 2018 Havde du ikke kun 1 klip og en betinget i forvejen?

    Det er jo først ved 3. klip + betinget frakendelse at du mister førerretten


  • #13   25. apr 2018 Jesper H

    Tag dig dog sammen og opfør dig anstændigt i et forum som andre
    Hvor svært kan det være!?


  • #14   25. apr 2018 Carsten, efter en betinget frakendelse, så er du nede på maks to klip de næste 3 år, som var du nybillist (prøveperiode). Det var hvert fald den smøre jeg fik fortalt, da jeg fik min betinget. Ligeleges giver endnu en betinget frakendelse, i prøveperioden, automatisk en ubetinget frakendelse på minimum 6 mrd

  • #15   25. apr 2018 Peter J
    Det passer i hvert fald ikke
    For jeg har selv haft en betinget frakendelse og 2 klip i det nye kort smiley


  • #16   25. apr 2018 Altså ja Carsten, i det nye har en betinget (Kørselsforbud) og et klip, også fik jeg et klip til her i weekenden

  • #17   25. apr 2018 Hvis du er over 21 så skal du have et klip MERE inden du mister kortet

    Jeg havde en betinget og fik 2 klip hver for sig inden for samme 3 årige periode hvor jeg havde en betinget frakendelse, og det var ingen problem.
    Havde jeg fået et klip mere så var det blevet til en ubetinget frakendelse


  • #18   25. apr 2018 Læs under "prøvetid"
    https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/i-bil/frakendelse-af-koerekortet

    EDIT: Der står så ikke lige noget med klip, så muligvis det jeg har misforstået


  • #19   25. apr 2018 #11
    så har jeg nu fået en forkert seddel ved en politimand jeg kender, der står nu 69 og 109, i forbindelse med fotovogne... det er jo ikke på 30% men over 30%.. så 30% af 50km/t er 15km/t, det gir 65km/t, men de lægger 3km/t (misvisning) til og 1km/t (over 30%) ekstra før klippet kommer ved 69km/t...

    over 100km/t er det 3% de lægger til så 104km/t +3%= 107.12km/t + 1km/t = 108.12km/t, men de runder op jo opad derfor 109km/t. tror såmænd dem der bruger laser, bruger de samme tal...

    du kan tage tallet i starten feks. 80 er så 8 = 88km/t så + 3km/t og så lige 1km/t mere før de blitzer altså 92km/t... dvs. du kan køre 91km/t uden der sker noget i en 80ér zone.. du kan så selv regne på de andre hastigheder.. smiley

    tror du ikke på mig så hold ind ved en fotovogn og spørg... smiley


  • #21   2. maj 2018 Nej, det må betjente ikke som udgangspunkt.

    Politiet kan foretage en administrativ inddragelse af kørekortet og frakende kørerettigheden ubetinget indtil sagen skal for en dommer, hvis omstændighederne er til det. Det kan eks. være fordi man har været påvirket, og kørslen fortsat vil være til fare.


  • #22   2. maj 2018 Administrativ inddragelse af kørekortet findes i færdselsloven §130:

    Inddragelse af førerretten m.v. under sagen

    § 130. Skønner politiet, at betingelserne for ubetinget frakendelse af førerretten eller retten til at føre lille knallert foreligger, kan politiet midlertidigt inddrage førerretten eller retten til at føre lille knallert. Politiet skal i forbindelse hermed vejlede føreren om prøvelsesretten, jf. stk. 2. Transport- og bygningsministeren fastsætter nærmere regler om politiets inddragelse af førerretten og retten til at føre lille knallert, herunder om foreløbig inddragelse af kørekort og knallertbevis mod udstedelse af midlertidigt kørekort.

    Stk. 2. Den, hvis førerret eller ret til at føre lille knallert er midlertidigt inddraget, kan forlange inddragelsen prøvet af retten. Retten træffer ved kendelse afgørelse om inddragelsen.

    Stk. 3. Det tidsrum, hvori førerretten eller retten til at føre lille knallert har været inddraget, fradrages i frakendelsestiden.


Kommentér på:
At miste kørekortet.

Annonce