{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdslys
  • #1   15. maj 2018 jo og kan tændes uafhængigt af andet lys på bilen,

må ikke være så der eks. skal være positionslys på,

• #4   15. maj 2018 og er vel heller ikke en patron Claus smiley

• #5   15. maj 2018 Hvis ikke arbejdslys sku være bag for akslen, hvor dælen sku det så være?
    Min Iveco har 4 baklygter bag bagakslen, plus den i lygten og det tænder sammen med det almindelige baklys og for sig selv som arbejdslys.

profilbillede
  • #6   15. maj 2018 Og vores autotransporter på jobbet, den har da også 2 spots oppe ved rotorblinket og det har aldrig fået en påtale til syn i de 10år jeg har synet den.

• #8   15. maj 2018 Lyder lidt sjov da jeg hade min 3.3 petrol . Der hade jeg en lygte bøjle foran på taget med 4 lygter og en bag på med arbejd lys på en i hver side. og det sagde syns manden aldrig noget til. bare de virket og de kun kunne tænde via en kontakt.

• #9   15. maj 2018 Har oplevet det samme med en sprinter hvor ejer ville have dem på taget foran
    Det fik han og den blev kasseret til syn.

• #10   15. maj 2018 Dennis GSI #1> Arbejdslys skal kunne tænde uafhængig af lys til belysning. Men positionslyset (lys til markering) skal være tændt.

Et lille klip fra Færdselsstyrelsens Detailforskrifter for køretøjer/Vejledning om syn af køretøjer

6. El-anlæg, lygter, reflekser m.v
    6.02 Lygter til belysning

6.02.001 Generelle bestemmelser
    (1) Et køretøj må kun være forsynet med påbudte eller tilladte lygter til belysning.

(4) Fjernlyslygter, nærlyslygter, tågeforlygter samt søge-/arbejdslygter må kun kunne tændes, når køretøjets påbudte lygter til markering er tændt.

6.02.006 Søge-/arbejdslygter
    (1) Søge-/arbejdslygte skal afgive lys af hvid eller gullig (selektiv gul) farve.
    (2) Søgelygte skal være anbragt således, at den kan bevæges i forhold til køretøjet.
    (3) Søge-/arbejdslygte skal kunne tændes uafhængigt af andre lygter til belysning.

6.02.020 Bil
    (2) Bil kan være forsynet med:
    d) En søgelygte.
    e) En eller flere arbejdslygter.

6.02.025 Lastbil N2
    (1) Bagudrettet arbejdslygte, som er anbragt umiddelbart bag førerhuset, med det formål at kunne oplyse området på bilen, hvor der udføres arbejde, kan være tilsluttet således, at den kan tændes uden, at bilens påbudte lygter til markering er tændt. Arbejdslygten skal have en kontrollampe i førerhuset eller slukkes automatisk ved en hastighed på højst 20 km/h.

• #11   15. maj 2018 Ang. placering af fremadrette arbejdslygte på taget.

Synsassistenten kan jo have tvivl hvis lygterne der monteres er funktionsmærket »R« som fjernlys. For så er der regler for tilladt montering:

6.02.002 Fjernlyslygter
    (1) Fjernlyslygte:
    b) Skal være anbragt foran på køretøjet.
    Denne bestemmelse anses for opfyldt, såfremt lygten er anbragt foran føreren således, at lyset ikke generer føreren direkte eller indirekte gennem førerspejle og/eller køretøjets øvrige reflekterende flader

Kommentér på:
Arbejdslys

Annonce