{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.432 visninger | Oprettet:

Jonas S
Jonas S
Tilmeldt:
14. jun 2018
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23

Kontant betaling af bil. {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har tænkt mig at købe en bil og betale dette i kontant. Jeg har fået kontanterne ud fra en fortjeneste jeg har lavet inden for kryptovaluta (Bitcoin og lignende) som jeg så har fået solgt kontant.

Mit spørgsmål går så på om hvis jeg betaler bilen i kontant, vil det så bide mig i røven senere hen?
Prisklassen er mellem 100.000-150.000kr og dette er privat handel!
God dag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontant betaling af bil.
  • #1   14. jun 2018 Man må betale 50.000kr kontant ved bil køb resten skal være overførelse

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
    #2   14. jun 2018 Gælder dette ikke kun når man køber og sælger som/hos en forhandler og ikke privat?


  • #3   14. jun 2018 vis jeg har en bil til salg som privat. og skal vi sige den koster 140.000kr . Så må jeg da selv om at jeg får dem kontant eller de bliver overført til mig.

  • #4   14. jun 2018 0# er i tvivl om det er ved 50000 eller 100000 kr grænsen går på kontanthandel, men kan du nok selv Google ret hurtigt.
    Angående at du har tjent dem på bitcoins, så kan det godt bide dig i røven hvis du ikke har meldt den indkomst til told og Skat.
    Du kan risikere du ryger i et tilfældigt check i deres systemer, og så vil de måske stille spørgsmål til hvis du feks har 70k kontant at købe bil for. Så vidt jeg ved blev de enige om at beskatte det ligesom aktier osv, men igen kan du relativt hurtigt selv Google dig til.



    1# er det ikke 100000 det skiller ved?


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #5   14. jun 2018 Burde ikke kunne bide dig i røven medmindre du er på kontanthjælp.

  • #6   14. jun 2018 men har du et godt arbejde hvor du tjener gode penge. og kan spare op så det jo ikke noget galt i vis du har sparet 100.000kr op hjemme.det da ikke ulovligt. Så de kan vel ikke se om det er nogen man har sparet op eller ikke.

  • #7   14. jun 2018 Freeway nej du må ikke, det er blandt andet hvidvasknings loven der træder i kraft og forhindre det og terrorloven vidst også.

    Nej det er der intet i vejen for så længe du kan sandsynliggøre det er lovlige penge du har sparet op. Selvfølgelig kan du ikke spare 100k op på 5 år i et job til 110 kr i timen.
    De vil kigge på dine udgifter og indtjening og regne på om det er sandsynligt


  • #8   14. jun 2018 næh hvorfor skulle det ? jeg har købt alle mine biler kontant , det er måske mistænkeligt hvis du er på social ydelse men ellers kan jeg ikke se problemet i det?

  • #9   14. jun 2018 Germancarguy# En ting er hvad mener mener som privatperson, en anden ting er hvad staten mener, og vi må bare erkende at de er altså ret svære at slåsse med.
    Har selv været skattemøllen igennem med nogle penge tjent udenlands, og de tager altså bare ved!
    Så jeg vil hellere rådgive personen til faktisk at finde ud af reglerne, end bare at sige, JEG mener ikke det er noget problem, for sådan hænger lov bare ikke sammen.


  • #10   14. jun 2018 Det jeg ked af at høre Søren. smiley


  • #11   14. jun 2018 Dit største problem er prisen i indkøb. Forhandlerne giver ingen rabat ved en privat handel. Da de ingen fortjeneste har på finansiering. Selvfølig har du tabt de fleste mange tusinde det første stykke tid. Men du har modsat ikke et fast afdrag... Om det er vejen at gå for dig styre du selv... Jeg kan aldrig forstå folk det vil betale så meget for en bil. Selvom jeg gå op i biler så der ikke nogle nye biler der har personlighed. Det er bare end kabine med en ipad og en masse skrøbeligt elektronik.

  • #12   14. jun 2018 Ingen har sagt noget om forhandler!!! han kan sagtens købe en bil privat, og betale 150.000 i 1 kroner hvis det er det han vil , eller en bankoverførsel,

  • #13   14. jun 2018 det er rigtigt nok at en forhandler ikke tager mere end 50.000 kr i kontanter, det fik jeg oplyst ved bilkøb, da jeg ville give kontanter!

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
    #14   14. jun 2018 Køber skam heller ikke hos en forhandler, men hos en privatperson som sælger sin bil herinde.
    Ville bare lige høre før jeg gjorde noget dumt og det bed mig selv bag i! ^^


  • #15   14. jun 2018 Søpropel - ja det siger de fattigrøve jeg kender, som aldrig har kørt en bil der koster mere end 5000 hahahahha

  • #16   14. jun 2018 12# Selvfølgelig kan man det, man kan vel også sagtens finde en forhandler der er villig til at tage imod et stort kontantbeløb, det ændre bare ikke på om det er lovligt eller ej, og det er jo hvad der bliver spurgt til, ikke din private mening til tingene.

  • #17   14. jun 2018 Søren det ER LOVLIGT AT BETALE 150.000 kr KONTANT I PRIVAT HANDEL. skal man skære det mere ud i pap.

  • #19   14. jun 2018 hvorfor er det mærkeligt? der er faktisk to bitcoin automater i København hvor du kan købe og sælge smiley

  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
    #20   14. jun 2018 #18 Handler på Facebook med dem dagligt. Det kan sagtens betale sig at lave lidt mere research før man kommer og spiller smart smiley


  • #23   14. jun 2018 FUCK JANTELOVEN

  • #24   14. jun 2018 #15
    Elsker at prøvekøre nye biler. Men kan ikke forsvare over for mig selv at skulle spænderne så mange penge på en ny kasse.. Eks syntes jeg Golf 7 køre super med en 140hk TSI med DSG men med et prismærke på 300.000 før den har bare lidt lækkert udstyr så kan jeg ikke forene mig med det. Jeg følte ikke at den var 20 gange bedre end min daværende 406 med knap 380.000km på dagen.
    Efter at havde kørt en tur i den nye Micra var jeg lykkelig for at komme over i min da værende Civic fra 98 og efter at havde kørt en Fiat 500 sport 105hk twinair så var jeg også lykkelig fordi min bil til 20.000kr kørte bedre...


  • #25   14. jun 2018 Jeg giver dig ret i at nogle gamle biler giver langt mere køreglæde, fx bmw fra 90'erne det findes ikke bedre, de nye kan slet ikke sammenlignes , de har en helt speciel følelse der ikke kan beskrives, men hvis man vil have sådan en flot e30 325i uden rust og lav km så koster de snildt 150.000 .. for samme penge kan man købe en bmw fra 2007 fx, men det er ikke det samme. nogen mennesker orker bare ikke at holde sådan nogle gamle biler i stand, og så er de ikke sikre biler ved ulykker, i forhold til nyere biler.

  • #26   14. jun 2018 Jeg kunne nu nemt finde på at købe en bil til 100.000 kr plus minus lidt.har da gået og overvejet det lidt,nu købte jeg bare en passat til få penge til konen.da jeg fald over en god handle. Hun kan køre i en 3 år og så der efter skal vi op og have en lidt dyre bil nok en passat fra mellem 10 og 14 af eller nyere. men vi spare så også op. da jeg ikke vil låne til en bil.

  • #27   14. jun 2018 Så længe du køber bilen af en privatperson, så er der ingen øvre grænse for hvor meget du må betale kontant. Sælger skal dog være opmærksom på at han af sin bank sandsynligvis bliver bedt om at redegøre for hvor pengene kommer fra (hvis han sætter dem i banken) - i form af fremvise/sende kopi af slutseddel. Men der er intet ulovligt i det.

  • #28   14. jun 2018 Det kan jeg slet ikke se et problem i... så længe du evt kan dokumentere de penge hvis skattefar kommer, så er det jo ikke noget problem... har aldrig selv haft problemer, og har lavet alle mine handler kontant, på nær den sidste..

  • #29   14. jun 2018 Ingen problem i at handle kontant, problemet er hvis sælger skal betale gæld af og stoppe alle pengene i banken, og der er der spørgsmålstegn i øjnene på kassedamen, hvis du sætter over 50.000kr ind kontant, mht. hvidvasknimgsloven der trådte i kraft.
    Men er dine penge tjent lovligt og beskattet derefter, men du bare har dem kontant istedetfor på konto, ja så er der som ingen ko på isen.
    Forhandlere ved jeg dog, de må ikke modtage kontant beløb over 50.000kr mener jeg det er.
    Men Google selv "hvidvaskningsloven" og hvad den helt bestemt omhandler smiley


  • #31   14. jun 2018 Vi købte vores fabriksnye Jazz delvist kontant, forhandleren (aut. Honda) fik 100.000 kontant og resten betalte vi med kort smiley Det var sommeren 16 men der kan selvfølgelig være kommet nye regler smiley
    Jeg satte som 19 årig også 200.000 i kontanter ind på min konto og blev ringet op af min bankrådgiver at jeg skulle til møde omkring de penge jeg havde indsat smiley Der blev blot spurgt om hvor pengene kom fra, og oplyste det var gaver, konfirmationspenge og penge for at slå naboens græs da jeg var lille og hørte aldrig mere smiley


  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
    #32   15. jun 2018 Okay tak for svarene drenge! Så vil jeg tage det videre! ^^

  • #33   17. jun 2018 Hej
    Ingen problem. Mønt er mønt
    Lidt bøvlet for forhandleren at gå i banken i et modsat ærinde.'
    MVH KP


  • #34   17. jun 2018 Kan man ikke købe til en pris på 150, og lave en slutseddel hvor der står at den er handlet for 110 eksempelvis.
    Så er der vel 40 mindre der skal redegøres for?


  • #35   18. jun 2018 #34 - jo man kan da altid lave lidt dokumentfalsk og håbe man ikke bliver taget for det smiley

  • #36   18. jun 2018 Helt sikkert.. man kan også godt sniffe coke og køre i bil uden forsikring... det betyder dog ikke at det er lovligt smiley

  • #37   18. jun 2018 Hvidvaskningsloven trådte vidst i kraft januar sidste år.

  • #38   18. jun 2018 34# Jo det kan man da godt, men det er som andre nævner dokument falsk og det bliver straffet yderst hårdt.
    37# Nemlig, nu har jeg sat og snakket med lidt forskellige virksomhedsejere over de sidste par dage, og fælles svar fra dem alle var at de ville under ingen omstændigheder lave så store handler privat til privat, netop pga terrorlov/hvidvaskning.
    De love er lavet til firmaer, det er rigtigt, men EU lovgivning gør vidst at private åbenbart kan komme ind under samme lovgivning.
    Så de ville som minimum få fat i en revisor/advokat der har styr på netop de lovgivninger så ingen kom i klemme.

    Hvis man alligevel er ved at lave en handel til 100+ tusinde så har man fandme også 1200 kr til at sørge for tingene går rigtigt for sig.


  • Paul Honeyball S
    Paul Honeyball S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 6
  • #40   19. jun 2018 Hej - der er vist ingen regler for kontantkøb ved privathandel.
    Dog må virksomheder ikke modtage mere end 50.000 kr. kontant.
    Der kan vist også være noget forsikringsmæssig, hvor de ikke dækker kontanterne ved tab større end en given sum skulle du blive "rullet".
    Ligesom må ikke må eksportere og importere mere end 10K euro.


  • Keld Jørgen Stærke K
    Keld Jørgen Stærke K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #42   20. jun 2018 Alt over 49.999 kr i kontante betalinger vil nøje blive gransket. Kun Bankerne og Storfinansen kan slippe godt fra at lave numre i det lange løb. Hvis du går ind på Skat kan du se alle de biler motorcykler mv du har haft indregistreret i dit navn. Problemet er jo heller ikke kun dit. Ham der modtager pengene kontant kan ikke indbetale dem på sin konto uden problemer som den i tidligere nævnte svar Hvidvaskningslov. Han kan godt indbetale dem, intet problem for ham. Problemet er dit fordi du har betalt ham 150.000 kontant og det er dig der skal forklare hvor du har dem fra ,og da bilen jo nok skal ejerskiftes til dit navn er det ikke så svært at finde ud af for Skat og Politi hvor de skal henvende sig. Held og Lykke. Mvh Keld

  • #43   20. jun 2018 Hvordan ved skat og politi at man har betalt over 50k kontant for en bil ? Det bliver jo ikke indberettet nogle steder. altså hvordan risikerer man at det bliver et problem.


  • Frank C
    Frank C Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #44   20. jun 2018 NEJ!
    Dansk lovgivning indeholder ingen regler om, hvor store det beløb, der må betales kontant, når to privatpersoner indgår en handel. Derfor gør du – og for den sag skyld køberen – intet forkert, fordi den aftalte købesum bliver betalt kontant. Og det ville i øvrigt også gælde, hvis du i stedet havde solgt en båd til fx en, to eller fem mio. kr.
    Derimod gælder der en lov, hvor en række virksomheder forpligtes til at være særligt opmærksomme på større betalinger, og som har pligt til at indberette mistænkelige transaktioner. Det er en lov med forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af sorte penge og finansiering af terrorisme.
    I denne lov er der fx et forbud mod at modtage større kontante summer:
    "Forhandlere af genstande samt auktionsholdere må ikke modtage kontantbetalinger på 50.000 kr. eller derover, hvad enten betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet".


  • Keld Jørgen Stærke K
    Keld Jørgen Stærke K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #45   21. jun 2018 Beklager at jeg skrev noget forkert. Det er ikke PRIVATE personer loven gælder for. MEN hvor har du 150.000 fra i kontanter som du (som jeg oplever det) vil undrage Skat? Der findes vel ingen lovlydige mennesker i dagens Danmark der er så tossede at de går rundt med så mange kontanter. Og hvorfor ønsker du at andres hjælp til hvad jeg oplever som kriminel tankegang/skattesnyd. Leder du efter medskyldige? Held og Lykke Det bliver ikke med min hjælp

  • #46   21. jun 2018 Fordomme fordomme fordomme smiley

  • Keld Jørgen Stærke K
    Keld Jørgen Stærke K Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 7
    #47   22. jun 2018 Med NEM-ID kan man logge ind på Skat. Der kan man se alt hvad man har haft af registreringspligtige køretøjer helt tilbage til 2003. Hvis du har lidt for mange køb og salg kan du blive indkaldt til møde hvor du skal redegøre for alt med købs og salgskvitteringer. Vurderer Skat at der er noget mistænkeligt så har du et problem. Og er du bistands/kontanthjælpsmodtager eller Pensionist kan du blive indkaldt hvis du f.eks køber en bil der ligger langt over hvad der vil være normalt for den pågældende gruppes indtægt. Det er aldrig nogen god ide at ligge inde med store kontante beholdninger. Overfald/Røveri, Tyveri og Lommetyveri er risici som er mindre når man har pengene stående i banken og det er ikke noget problem at lave en bankoverførsel på en million til køb af bil, båd eller villa. Det er heller ikke noget problem for de fleste med fast arbejde at have en opsparing på kr. 5.000 hver måned (eller det burde det jo ikke være eftersom kriteriet for en ordentlig kreditvurdering er at du har et rådighedsbeløb på ca. 6000 kr for singler ifølge finanstilsynet/bankerne). Så mit råd til dig og alle andre der køber og sælger lidt privat ud af tøj møbler og indbo. Sørg for en fast månedlig opsparing, Så kan man købe hvad man vil uden indblanding fra nogen der vil vide hvor du pludselig har 150.000 kr. fra. Og igen JEG vil ikke rodes ind i noget Skattesnyd. Jeg betaler min Skat ikke med glæde, men jeg gør det. NB. Desværre kan jeg ike selv leve op til den ønskede opsparing, men 1.500 måndeligt bliver også til lidt. Og det betyder at jeg er istand til at købe en "ny" brugt bil hver 4 år uden at skulle sætte mig igæld. Jeg har et Job hvor man ikke ved om man stadig er ansat om 1 md. Så det er vigtigt for mig ikke at have for meget gæld. Mvh Keld

  • #48   22. jun 2018 #45 Keld
    Han skriver det i sit allerførste indlæg, hvor pengene er fra; hvis du altså gad læse den "stoore" smøre han skrev smiley

    "Jeg har fået kontanterne ud fra en fortjeneste jeg har lavet inden for kryptovaluta (Bitcoin og lignende)"


  • Frank C
    Frank C Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #49   22. jun 2018 Man kan jo få større summer (mange kontanter) flere steder fra: arv, gaver, fortjeneste ved boligsalg mv. som man ved forudbestilling i næsten en hver bank fysisk kan hente i en pose - for derefter at tage ud og købe en bil kontant hos en privat. smiley

  • #50   23. jun 2018 #38; Ja netop, men altså den der er ude i det lort alligevel er sku da ligeglad om der kommer lidt mere snavs på, det var mere det jeg var ude efter, og for på den måde at snyde skat.
    Jeg ville aldrig lade en komme og købe min bil for så mange penge kontant. Uanset om det er hårdtarbejdende og svedte penge, eller om de er fundet.


  • #52   23. jun 2018 Hej
    € er bare dejlige til skiture i Østrig, Frankrig og Italien
    MVH KP


  • Jonas S
    Jonas S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23
    #53   3. jul 2018 Har fået sat dem i banken, så bare hold på jeres fordomme hos jer selv, det kommer ikke fra en ulovlig kilde! ^^

  • #54   1. sep 2023 Åh alt deres hvidvask propaganda. Det er KUN fordi DE ikke tjener på det. Det er kun de rige der må "snyde" Overvejer selv en bil til 200 kontant. Man kunne jo ha købt en billigere bil, sat den i stand, og så byttet sig til noget bedre. Mulighederne er mange.

Kommentér på:
Kontant betaling af bil.

Annonce