1.398 visninger
|
Oprettet:
Taksator {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Min GF taksator har vuderet min bil til 15.000. Han vil ikke lave den, medmindre jeg selv betaler 5.000 pga at bilen har rust i skærmene? Kan han virkelig bede mig betale for at få den rep.?
Desuden er bilen langt mere værd end 15.000, nok nærmere 20-25.000
Hvad gør jeg, vil helst bare have penge da jeg gerne vil have ny bil
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Har han vurderet den til 15.000kr, men vil ikke udbetale pengene før du laver den ?
Eller gider han ikke lave den før du har repareret den ?
Hvis han har vurderet den til 15k, så er den jo totalskadet, og så får du dine penge, men du synes måske du har fået tilbudt for lidt ?
feb 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 154
Han vudere den totalt skadet, den kan godt laves, men det oversiger 50% af bilens værdi, hvis jeg vil have den lavet, skal jeg åbenbart selv betale 5k?? pga rust?
Hvis jeg vælger at få pengene får jeg 15k men synes den er mere værd, men hvis jeg siger jeg vil have mere for den, så siger han bare at jeg skal betale de 5k og så få den lavet, men er ikke interesseret i at få en rep. bil tilbage, det kommer nok ikke til at blive lige så godt som før, der skal males en masse.
Kan han godt bede mig om selv at betale noget af skaden? eller skal jeg presse ham til at give mig 17-20k?
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
jun 2011
feb 2017
Rigtig god bil, kører self ikke så hurtigt, men den kommer frem, men vil gerne have en ny, størrer bil, så det er fint nok at få pengene, mener bare selv at 15,000 er for lidt, har set mange der koster over 20.000 som har kørt meget mere end min har.
jun 2011
Jeg synes 15k virker som en fair pris med det rust, men jeg ville stadig tvinge takstatoren op i pris, og forsøge at lokke mere ud af ham... sig at han må finde en i samme stand til dig for 15k, ellers kræver du 20, så får du måske 17k, det ville jeg tage, og så ville jeg købe denne her.
det er en 99 model med den faceliftede front, og den ser fanme flot ud. Den koster 20k, så skal din heller ikke koste mere end 15k.. men pres ham nu alligevel
https://www.dba.dk/honda-civic-14i-s-benzin/id-1045145293/
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
15.000kr er jo ikke meget mere end et par døre og en kofanger der skal skiftes og så males fuldt og monteres igen, så er de penge hurtigt brugt fra taksator.
Men som de andre skriver, så find tilsvarende biler til salg og nævn de 25.000krs bagatelgrænse for ham og at du netop ikke er interesseret i selv at betale for en anden mand der har forvoldt skade på din bil, så han må finde en bil magen til din og give dig det den koster, eller lave skaden udenom rusten, hvis han mener det er muligt.
Men send gerne lige et billede af skaden mm.
For er det en forskærm, så er det noget fis, men på en bagskærm, der kan rettes, der vil jeg gi ham ret i at du selv skal betale "nyt for gammelt" som det hedder i autotaks.
Det samme hedder det sig med eksempelvis et nedslidt dæk, hvor en anden kører ind i fælgen og ødelægger både dæk og fælg, så skal man selv betale for at gå fra et dæk med 20% mønster og op til et med 100% mønster eksempelvis, eller blot få udbetalt de 20% af hvad et nyt dæk koster, så man selv kan finde et andet brugt eller 4 nye, da man må gå ud fra at det var ved at være tid til at skifte dem alligevel og det vil forsikringen ikke betale for, ligesom du heller ikke vil gi 2500 ekstra for et sæt fælge med nedslidte dæk du skal købe, blot fordi sælger påstår de er som nye og har kostet 2500.
Men du burde sagtens kunne vride armen om på ham og få ham længere op i pris, eller få ham til at skifte skærmen (hvis den skal skiftes) selvom der er rust i.
Men er inderskærmen og panelet nu væk, ja så har det jo intet med skaden at gøre, hvis den er oppe ved bagruden på bilen, men på værkstedet kan vi jo ikke svejse en ny bagskærm fast i rust.
feb 2017
Taksator