{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.990 visninger | Oprettet:

Fart bøde! {{forumTopicSubject}}

Nå, jeg blev blitzet på vej igennem Østrig på motorvejen, man måtte køre 100, og jeg blev blitzet med 142 km/t ca, er der nogen har ved hvad bøden ender i eller om den kommer, hvad har i andre fået af bøder fra Østrig, på forhånd takker jeg!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fart bøde!
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   14. jul 2018 Fakta: Her er en oversigt over de nye regler:
    Følgende lande kan fra maj 2017 nemmere inddrive bøder i Danmark:

    Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Holland, Letland, Litauen, Luxembourg, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Østrig.
    Landene har frist indtil 6. maj 2017 til at få det nye tiltag implementeret.
    De nye regler gælder alle overtrædelser af færdselsloven som overskridelse af hastighedsgrænsen, spirituskørsel, ulovlig overhaling, køre uden sikkerhedssele eller tale i håndholdt telefon.

    Og Østrig skulle være et af de lande med højeste bødetakster i eu smiley


  • #2   14. jul 2018 Altså det koster i hvert fald 11.500kr at køre 50 kmt for stærk i frankrig i hver fald.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #3   14. jul 2018 Det er 2180 euro i bøde, så lidt over 16000kr.

  • #5   14. jul 2018 Man kan mig bekendt sagtens lade være med at betale, da de ikke kan inddrive det via skat, men så skal man nok bare ikke tage til landet igen smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   14. jul 2018 Michael
    Gamle regler, der kom nye "dejlige" eu ændringer sidste år, så dumt bare at lade vær med at betale nu..
    En række europæiske lande kan desuden via de danske myndigheder inddrive bøder i Danmark, så længe bøden er over 70 euro. Pt. kan følgende lande via de danske myndigheder inddrive bøder i Danmark:

    Cypern, Estland, Finland, Frankrig, Holland, Letland, Litauen, Luxembourg, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

    Hvis bøden ikke kan inddrives via de danske myndigheder, er det ikke usædvanligt, at den udenlandske myndighed forsøger at inddrive bøden ad anden vej, fx via et inkassobureau.


  • #7   14. jul 2018 De tager bilen fra dig..

  • #8   14. jul 2018 Vi har også været i Østrig i år
    vi holdt os til det vi måtte køre
    men det er da interessant at høre hvad det koster.


  • Klaus K
    Klaus K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 9 Svar: 14
    #9   14. jul 2018 10 sekunders søgning gav følgende:
    https://fdm.dk/sites/default/files/inline-files/B%C3%B8der%20i%20Europa.pdf


  • #10   14. jul 2018 Jeg kan se at 20 km/t så er det 70 euro og 2180 euro vis man kommer over 150 km/t, derfor leder jeg lidt efter en som var fået en fart bøde i Østrig omkring de 130-140 km/t:)

  • #12   14. jul 2018 Fængsel på livstid

  • #13   14. jul 2018 Tysk er ikke lige mit stærke men kan godt se det, men hvad tænker du så, vis det var i Danmark ville det være en betinget frakendelse af kortet, men er det også det når den kommer fra Østrig eller hvordan ? Nogen der ved det ??

  • #14   14. jul 2018 Nej, du får ikke frakendt kørekortet i DK for en forseelse der er sket i udlandet.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #15   14. jul 2018 Du kan højest miste retten til at køre i Østrig, de kan ikke røre kortet i andre lande (Endnu)


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #16   14. jul 2018 De kan endnu ikke røre dit danske kort, men du kan få kørselsforbud/inddraget førerretten i østrig.

  • #17   15. jul 2018 Bøden ender på ca 220€, og du skal regne med at der kommer et brev fra deres motorkontor, da EU tillader dem at indhente dine oplysninger i dansk system.

    I mit tilfælde gik der 6 måneder inden jeg fik brevet. Men hvad der sker hvis ikke man betaler bøden, eller om de rent faktisk kan indkasser pengene på anden vis, ved jeg ikke.

    Jeg havde også kørt 25-40km for hurtigt.


  • #19   15. jul 2018 Argh, okay jeg takker for alle kommentaren, se frem til nyt billede ??????

  • #20   17. jul 2018 Kørte 102 i Spanien i juni i år. Grænsen var 100 ?????? Den kom hjem direkte til mig. 100€ Og 50€ hvis man betaler inden 20 dage. De gemmer fine info og når man kommer igen så nummerplade checker de. Og er det uden bil så pas checker de. Måske. I lufthavnen. Hvad der sp sker hvis man ikke har betalt ?????? PS der kom endnu en idag. 50€ for at køre uden lys i en tunnel ????????????

  • #21   17. jul 2018 Uden bil pas tjekker de siger du? Hvad hvis du siger bilen er solgt og det ikke der ejer den bil men har samme nummerplade smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #22   17. jul 2018 i_ipek
    De har direkte adgang til DMR, så de kan se hvornår bilen er afmeldt/solgt så den kan være svær at bevise medmindre det faktisk var sandt


  • #23   17. jul 2018 Ja okay ;D
    - Blev selv blitzet for ca 2 år siden i tyskland den kom aldrig. Meen hvis jeg bliver stoppet så tager de bøden kontant er vi enig eller?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #24   17. jul 2018 Pengene skal falde på stedet idag, selv om de også har adgang til DMR smiley
    Fik de omkring sidste sommer


  • #25   17. jul 2018 Hvad hvis man ikke har pengene, og et dankort på stedet? smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #26   17. jul 2018 Pas, har jeg aldrig prøvet ;D
    Men tænker at de bare sender den, nu hvor de faktisk har mulighed for det.. Men skal ikke kunne svare på det, før i tiden fik man lov til at ringe hjem og overføre dem, hvis de gad vente


  • #27   17. jul 2018 Ja hvis de tog tlfnen eller bare indtastet forkert nummer med vilje for ikke at betale.. Der er da muligheder hehe. De må gerne sende bøden hjem, den bliver bare ikke betalt? smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #28   17. jul 2018 En bøde fra tysk politi vil idag kunne blive opkrævet som den danske smiley
    Og de kan endda tage den til inkasso hvis de gider


  • #29   17. jul 2018 Ved ikke om Tyskland gør på samme måde som i DK, men hvis en udlænding ikke kan betale med det samme, så konfiskeres bilen til der betales..

    Det eneste loven fra EU har lavet om er, at EU lande selv kan finde ejerinfo på køretøjer uden at skulle afvente det danske politi, men de kan stadig kun inddrive dem som hver anden privat virksomhed..


  • Bent J
    Bent J Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 11 Svar: 2
    #30   17. jul 2018 På er spørgsmål omkring at miste kørekortet for en forseelse i udlandet, er reglerne nogenlunde lette at gennemskue. Alm. forseelser som giver en bøde giver ikke kørekortproblemer, dog kan man blive idømt en kørsels-karantæne på nogle måneder i det pågældende land.
    Lidt anderledes ser det ud for en alvorligere forseelse, f.eks. med slemmere personskade eller dødsfald. Normalt vil sådan en ulykke ende i en retssag, og hvis du har nogen form for skyld, og dit forsikringsselskab skal betale personerstatning, vil et retsreferat altid blive tilsendt en dansk domstol, som så tager stilling til en evt. frakendelse af kørekortet, som det var en ulykke i Danmark. Forseelser som spritkørsel og narkopåvirket, vil altid udløse frakendelse af førerettenogså i Danmark.


  • #31   17. jul 2018 Jeg blev blitzet med 180km/t på en 110 zone i holland i 2016. Men fik aldrig bøden. Så de kan nok kun læse nære landes nr-plade

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #32   17. jul 2018 yakup
    Det var også før maj 2017, hvor de fik muligheden for det smiley
    Så gør du det idag, så sender de dig en regning


  • #33   18. jul 2018 Hvis du ofte kører i udlandet så få en nummerplade uden dk bogstaverne og eu flaget. Det kan give en bøde at køre rundt uden men fotofælderne finder dig aldrig.

  • Paul Honeyball S
    Paul Honeyball S Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #34   18. jul 2018 Østrig har ikke ensartede bødesatser afhængig af, i hvilken delstat og politikreds forseelsen sker. Da du har kørt over 40 km/h hurtigere end tilladt på stedet, ligger bøden på 726 €, men har du kørt hensynsløst, stiger bøden til 2.180 €. Bøden kan inddrives også i Danmark; det er en skrøne, at den ikke kan, idet Danmark er med i en EU-ordning om selvsamme. Det fungerer helt udmærket kan jeg bekræfte.

  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #36   22. jul 2018 Jeg kørte 56 i 50'er zone hvor det gik nedad bakke (stærekasse) ..
    Det gav en bøde på 30 euro.
    Modtog besked fra rigspolitichefen om at de havde videregivet min adresse til det østrigske politi og få dage senere kom opkrævningen.
    Overskridelsen skete 13/7-17 og jeg modtog opkrævningen 07/01-18.


    profilbillede
  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #38   16. feb 2019 Hvad endte bøden egentlig på?

  • #39   16. feb 2019 Han blevet udleveret til Østrig og henrettet med fem nakkeskud. Så han endte aldrig med at modtage bøden. Læste om det i nyhederne.

  • Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 1
    #40   25. sep 2019 Jeg har fået en bøde på 55 euro, for at kører 131 hvor man måtte kører 100 i Østrig

  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #41   25. sep 2019 De havde målt mig til 120, så EUR 40.-. ????

  • #42   25. sep 2019 Fik denne af bil udlejer Malaga

    Dear Customer,

    We kindly inform you that we have received a traffic fine.

    According to our records and signed rental agreement the above facts happened while the car was rented by you.
    Please note that the traffic authorities are now the responsible of sending you the notification of fine by post. If not yet, you should receive it in a future.

    As per our terms and conditions we will debit the amount of 40.00 € EUROS) by way of traffic fine management fee and transaction cost produced to our company.

    As your credit card is denied, you need to send us a new credit card number with expiration date and cvc in order to proceed with the charge, otherwise We cannot help you
    again in future reservations

    With this charge, we proceed according to our policy showed in the booking confirmation, paragraph “THE RENTAL PRICE DOES NOT INCLUDE” where the client is informed literally: “If the vehicle receives a fine during the rental period the lessee or main driver is held responsible. Said fines carry a cost of 40.00.

    Yours sincerely
    Kind regards
    Reservation Dpt
    Descripción: Descripción: Descripción: Descripción: 091201-malagacar-sin-fondo


  • Jens C
    Jens C Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #43   25. sep 2019 Lyder lidt underligt. Jeg fik bøden fra det østrigske politi via Sixt, og lavede en bankoverførsel direkte til politiet.

  • #44   25. sep 2019 Det oprindelige bøde var vedhæftet ??????

    profilbillede
  • #45   25. sep 2019 Du skal aldrig sende dit kortnr inkl udløbsdato og CVC.

Kommentér på:
Fart bøde!

Annonce