{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.064 visninger | Oprettet:

Jake Martin M
Jake Martin M
Tilmeldt:
3. aug 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Køreprøve {{forumTopicSubject}}

Jeg var til min første køreprøve her idag som jeg desværre dumpede.

Jeg forstår dog bare ikke helt hvorfor.

Jeg kører langsomt ind igennem et fodgængerfelt, nærmest triller da der er en bus et par meter længere fremme.

Her jokker den sagkyndige så på bremsen, da der er nogle fodgængere på den anden side af vejen træder ud (imens jeg allerede er godt og vel 1/3 igennem feltet.)

Jeg ved godt jeg skal holde tilbage for fodgængere, men i den her situation træder de jo ud imens jeg allerede er på vej igennem.

Er dette retfærdigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køreprøve
  • #1   3. aug 2018 Ja. Du skal jo være opmærksom på hvad der sker på begge sider af vejen.

  • #2   3. aug 2018 Jamen hvis de først træder ud når jeg er på vej igennem, jeg havde nemlig først holdt tilbage for at se om nogle skulle over, det var der ingen der viste intentioner til, så kører jeg jo igennem.

    Jeg forstår ihvertfald ikke helt at det åbenbart er forkert.


  • #3   3. aug 2018 så du har holdt tilbage i et potentielt tomt fodgængerfelt, for at tjekke om der var nogen!?!?

    men teori er, at han ar dumpet dig for du du køre for "usikkert" (er for nervøs)


  • #4   3. aug 2018 Nej nej der var massere af mennesker over det hele da det var mit I Roskilde centrum, så jeg hilste for at se om nogle ville over, det var der ingen der viste intentioner om. Så jeg begynder jo at stille og roligt køre igennem, da der så er nogen på den anden side af vejen træder ud i feltet. Det er så der at klodser bremserne i med det samme.



  • #5   3. aug 2018 Kunne du komme hele vejen over fodgænger feltet??

    Som jeg læser det, har motorsagkyndig måske vurderet du ville spærre fodgængerfeltet fordi bussen spærrede for du kunne komme helt igennem det


  • #6   3. aug 2018 Ja jeg kunne godt komme helt igennem fodgænger feltet, han sagde jeg var til fare for dem på dne modsatte side af vejen der trådte ud

  • #7   3. aug 2018 Jamen måske det bedste var og forklare og tage en snak med din kørelærer

    Måske han og den sagkyndige skulle have haft en snak om situationen, og forklaret dig det hele bedre

    Der var jo ingen herfra der kender hele situationen, og alle aspekterne. Han vurderede i alt fald bare anderledes end du gjorde


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #8   3. aug 2018 Du skriver at der er end bus et par meter foran dig,hvordan kan du saa komme fri af fodgaengerfeltet ?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #9   3. aug 2018 hvis fodgængere står og venter på at komme over og du så stopper er det jo i den sagkyndiges øjne et tegn på at du har set dem og de mener så du holder tilbage. hvis du så derefter kører frem skal den sagkyndige bremse dig.. op på hesten igen ...

  • #10   3. aug 2018 Det er jo indlysende. Hvis der træder fodgængere ud på fodgængerfeltet, da du er 1/3 inde i feltet, har du ikke overholdt din vigepligt. De skal ikke vente på, at du har forladt feltet. Hvis en bus foran hindrer dig i at komme gennem feltet, skulle du i mine øjne vente foran feltet. Ligesom du ikke må køre frem i et lyskryds, hvis du ikke har mulighed for at køre gennem krydset.

  • #11   3. aug 2018 Lige så snart der er nogle som bare antyder, at de skal over, så skal man stoppe.. Det lærte jeg i hvert fald smiley

  • #12   3. aug 2018 Du har dumpet og ny køreprøve. Den kan ikke omstøbes. Det bare træls. Mere opmærksomhed

  • #13   3. aug 2018 Det er ikke første gang det er sket
    Min søn kørte faktisk rigtig godt, men alligevel lavede han en fejl.

    Det var ikke rart men det skete i 1973 og nu kører han stadig godt
    men tit for stærk siger politiet


  • #16   3. aug 2018 Køresagkyndige har forklaret dig hvorfor du dumpede, men du kan bare ikke huske hvad han sagde.

    Om igen.


  • gazi Y
    gazi Y Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 19 Følgere: 5 Svar: 1
    #19   7. aug 2018 Vis der ikke stoppe plads i midten på vejen så skal du holde tilbage men vis der der stå plads i midten så kan du godt køre over afheninge af hvad for en vognbane du køre i.
    Plus tror du kommer for tæt på bussen så du har ingen afstand


  • Inge  J
    Inge J Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #20   7. aug 2018 Er der noget "godt" ved, at du dumpede. Ja. Det er der. Det mest usikre i trafikken i dag -inde i en by -er at fodgængere er helt utilregnelige. Det er dem, jeg er allermest opmærksomme på. Sådan var det ikke tidligere.
    Så nu ved du det og kan fremover undgå en ulykke.
    Så bare prøv igen. (-: (-: (-:


  • #21   7. aug 2018 Jeg vil sige det kommer an på bredden af vejen. Hvis fodgængerne f.eks. skal krydse 4 vognbaner i fodgængerovergangen, har motorsagkyndig da tabt sutten, da du længe kan nå at passere fodgængerovergangen, inden de når over til dig. Bare et eksempel.
    På den igen, jeg dumpede selv første gang, på en dum motorsagkyndig i 1998 smiley Men han var kendt for at dumpe elever for ting der ikke havde foregået, du har muligvis oplevet det samme her.
    Jeg blev dumpet på at køre 60km/t i en 50km zone, han havde også skrevet vejnavnet på. Min kørerlærer rystede på hovedet og vi kørte på samme vej derfra, 60km zone hele vejen. Men bestod anden gang.


  • #22   7. aug 2018 Det er svært at vurdere spidsfindigt uden at overvære situationen. MEN der OPTRÆDER psykopat-køresagkyndige derude i samfundet, og de lokale kørelærere kender dem, men det er næsten umuligt at komme dem til livs (fordi kørelærerne ikke kan stå sammen om det)

  • #23   7. aug 2018 Ville det være retfærdigt hvis du påkørte en af dem pga manglende opmærksomhed?

  • #24   7. aug 2018 Nu er det ved at være en del år siden jeg tog mit kørekort. Men jeg kan klart huske, at jeg i teoriprøven kun havde én enkelt fejl. Denne fejl omhandlede netop, at jeg i testen havde "krydset af", at jeg ville holde tilbage ved et fodgængerfelt, selv om der stod 2 personer VED fodgængerfeltet men ikke i selve feltet. Jeg har i sagens natur ikke set din kørsel, men jeg har altid lært, at hvis personerne ikke er inde i fodgængerfeltet, så må man køre. Så jeg synes det er en lidt streng "dom", med mindre den sagkyndige har vurderet, at de var marginalt inde i feltet.

    http://www.xn--krekortonline-bnb.dk/470/holdendegaende-teoriundervisning-gratis

    Modsat står her dog at: "Ved fodgængerfelter skal du holde tilbage for fodgængere der er på vej ud eller er i fodgængerfeltet".

    Men i praksis kan der sagtens være situationer, hvor det jo ikke kan afgøres entydigt.


  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #26   7. aug 2018 Nu har vi kun din version. Motorsav kyndig har nok en anden.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
    #27   7. aug 2018 Må indrømme at jeg ikke selv har prøvet at dumpe, men har da ved diverse køreprøver oplevet at få påpeget en mindre fejl (lige så irriterende som at dumpe, når man nu er perfektionist)
    jeg tror dog ikke der findes en enkelt person i det Danske land, som ikke har følt sig uretfærdigt behandlet ved at dumpe en køreprøve.
    Det korte af det lange er: Du skal holde tilbage for fodgængere, men det skal du også for bussen hvis den begynder at blinke ud.
    jeg har selvsagt ikke været med på turen, men kan forestille mig at prøvesagkyndig har vurderet at din kørsel generelt var for usikker. I den pågældende situation har han så vurderet at du har overset noget eller generelt manglet overblik
    Min kørelærer sagde: sæt altid farten ned når du nærmer dig et fodgængerfelt. er der personer indenfor 5 skridt før eller efter feltet, er det sikreste at standse helt og vente på at de er væk. er der noget (f.eks. en bus) som tager dit udsyn for vejens videre forløb, standser du FØR fodgængerfeltet, og venter ligeledes på at den er væk.

    kan kun sige "bad luck" mester. få dig et par timers rutinerings kørsel hos din kørelærer, og så op på hesten igen.
    er sikker på det går bedre i 2. omgang.
    held og lykke.


  • Benny N
    Benny N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 7
    #28   8. aug 2018 Den er ret nem... Står der nogle ved et fodgængerfelt og skal over, holder du tilbage.... Hvor svært kan det være

  • #30   8. aug 2018 Min kørerlærer bankede bremserne i bund, fordi han fejlvurderede situationen, jeg fik en undskyldning. Det samme kan ske for motorsagkyndig. Vi er stadig kun mennesker og kan alle fejle. Men selvfølgelig, hellere holde en gang for meget tilbage, end en gang for lidt.
    Motorsagkyndig kan bare rigtig nemt tørre en fejlvurdering af på eleven.


Kommentér på:
Køreprøve

Annonce