{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senest synsdato
  • #1   21. mar 2019 Det er datoen for at køretøjet senest fremstilles til syn.

• #2   21. mar 2019 Seneste synsdato = dagen hvor bilen sidst er synet.

• #3   21. mar 2019 Det er to forskellige udmeldinger :S

• #4   21. mar 2019 Så må du sætte det ind i en kontekst, for som det står skrevet "seneste synsdato" så er det datoen hvor bilen sidst er synet.

• #5   21. mar 2019 Det er færdselsstyrelsen der er begyndt at bruge betegnelsen "senest synsdato" fremfor "senest periodisk synsdato".
    Det er forvirrende, for hvad vil der ske hvis bilen skal til omsyn, og når ikke at blive synet før senest synsdato??

• #6   21. mar 2019 Der sker ikke noget, for du får 30 dage til at omsyne bilen i, så du kan i teorien ligge de 30 dage til datoen for hvornår bilen skal være synet.
    Det er så værd at bemærke at du ikke må køre i bilen i de 30 dage, du må kun køre den til mekaniker, og når den er lavet så er det direkte i synshallen.

• #7   21. mar 2019 Har man så 2 år til næste syn fra senest synsdato eller fra faktisk synsdato?

• #8   21. mar 2019 2 år fra datoen som står på din synsindkaldelse.
    Man kan ikke "flytte" synet 30 dage ved hver syn, du kan kun flytte din synsdato hvis du laver et registreringssyn, men det gør ingen jo pga kun 30 dage.

• #10   21. mar 2019 Da jeg synede min bil sidste år, var der under 30 dage til synsdatoen, spurgte synsmanden om det kunne blive et problem hvis jeg overskred datoen, og det sagde han at det gjorde det ikke, og der står også på papirene man får udleveret med fejlene på, at man har 30 dage til at få synet bilen i.
    Og desuden så går der 9 uger fra synsdatoen, før man får bøde for manglende syn.
    Så følger man reglerne og kun kører bilen til og fra mekaniker og synssted i de 30 dage, så er det altså ikke et problem.
    Men det er klart, at hvis man ligger og siller rundt lørdag nat i byen i de 30 dage, så skal og bør det give bøder.

Det er da muligt der er kommet nye regler som jeg ikke har hørt om, men sådan var det for mig sidste år i hvert fald.

• #12   21. mar 2019 ""Nej der sker nok ikke noget, men bilen har altid skulle være godkendt senest sidste synsdato."" Der er muligvis rigtig, så forstår jeg bare ikke at synsvirksomhederne udleverer papirer, hvor på der står at man har 30 dage til at få bilen godkendt ved omsyn?

""Men man får først en påmindelse ca 9 uger efter sidste synsdato. Men hvis man kører i den og møder politiet efter sidste synsdato kan man være uheldig at de tager pladerne. Kender en der fik dem taget en uge efter sidste synsdato."" Det er også det jeg skriver smiley

• #14   22. mar 2019 skal ens bil være synet senest 10/4
    og man køre til syn den 9/4
    og bilen skal til om syn.
    få man 30 dage til omsyn
    de 30 dage gælder kun om
    overskrides de 30 dag skal der foretages nyt syn.

men bilen skal stadig være godkendt sender den 10/4. og bliver ikke forlænget med de dage man har til omsyn.

køre man rundt i bilen i de 30 dage(udover til mekaniker eller syn)
    og man bliver stoppet af politiet, kan de rent faktisk tage plader. da bilen ikke er godkendt til at køre på vejen.
    om de vil, er op til den betjente det stopper en

og bliver man stopper efter seneste synsfrist.
    kan politiet give dig en bøde

• #15   22. mar 2019 Toyota forever har ret: Dit syn incl alle mulige omsyn skal være afsluttet på den dato der er stemplet i din indkaldelse. Ellers kan man jo bare "omsyne" sig selv i 2 år til næste syn.

• #16   22. mar 2019 Så jeg kan konkludere på det hele, at hvis bilen bliver kasseret til syn pga. en pære som skal udskiftes, så må man ikke køre i den mere end nødvendigt i 30 dage indtil den er blevet godkendt! Det er godt nok rådne regler, når man samtidig kriminalisere bilister fordi de har en forlygte som ikke er indstillet korrekt.
    I princippet betydet det at man har kortere tid til at få synet bilen.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #18   22. mar 2019 Hvis bilen skal til omsyn, må du faktisk slet ikke køre i bilen, andet end direkte til mekaniker og derfra og til syn. Du må ikke køre i netto eller på arbejde i den så.

• #19   22. mar 2019 #16
    Hvorfor er det rådne regler? Det er da vores alles sikkerhed det gælder. Du får da også en bøde af politiet hvis du kører rundt uden lys på fordi dine pærer er sprunget, så er det da trods alt billigere at en synsmand siger til dig at det skal laves.

Og det er da noget værre vås "at man i princippet har kortere tid til at syne bilen i" Hvor kommer det fra? og hvordan mener du det skal forstås? For man får da ikke kortere synstid mig bekendt.

• #20   22. mar 2019 #19 Det er rådne regler fordi man har afskaffet betinget godkendt, så nu bliver man nød til at tage til omsyn bare fordi lygterne ikke er indstillet korrekt!
    Hvor mange herinde som nogenlunde har styr på regler ved helt præcis hvordan man indstiller lygterne?
    Desuden har det ikke noget med sikkerhed at gøre, at man ikke må køre bil i 30 dage til privat formål, når bilen skal omsynes. For i princippet kan en bil blive godkendt og ugen efter få utætte bremserør og køre i den stand i 2 år frem til næste periodisk syn!
    Derfor gavner disse skærpede regler kun sikkerheden overfor dovne bilister, så de kan syne deres biler hurtigere og glemmer at biler skal være i en forsvarlig stand hele året. Jeg synes man hellere burde indføre syn hvert år som man har i Sverige, frem for at kassere nummerplader og indhente bøder som man hellere vil i DK.

• #22   22. mar 2019 Der er ting som nemlig ikke kan høres eller mærkes af en gennemsnitlig bilist, og det er ikke alle som har en lift i garagen der kan tjekke at deres bil fejler noget.
    Derfor holder det argument ikke, med at man ikke må køre bil inden omsyn pga. sikkerhed

• #25   22. mar 2019 I taler om fejl som er synlige, selvfølgelig er det rimeligt at det skal laves og at bilen ikke må benyttes privat inden omsyn.
    Jeg taler om usynlige fejl som ikke kan høres, mærkes eller lugtes.
    Du kan køre fra synshallen med et godkendt stempel, og 5 minutter efter få et stenslag lige i synsfeltet og kan køre med den stand i 2 år til næste syn uden nogen opdager det. Men at man ikke må køre i 30 dage privatkørsel i en bil som skal til omsyn pga. et stenslag den er dumpet er ikke fair.
    Giver det mening eller skal jeg uddybe mig mere? smiley

• #27   22. mar 2019 Det giver absolut ingen mening, for hvis du har et stenslag som ikke er lovlig så skal bilen køres direkte på værksted før du må køre videre.

Ligegyldig hvordan du vender det, så må man IKKE køre i en bil som ikke er i lovlig stand.
    Så kan du selv tage beslutningen om at køre på værksted, eller politiet eller en synsmand kan sende dig på værksted for at få bilen lavet i lovlig stand.

• #28   22. mar 2019 Man kan da sagtens køre en bil med et stenslag uden gener for sig selv og andre. Det er noget pjat med de de nye regler, de burde hellere fokusere på at lappe vegne hvert hul er som en brønd.
    Og igen hvis man ser det i forhold til sikkerhed, så vil ingen opdage alle de biler som køre med et stenslag og som lige er blevet godkendt af syn, fordi syn kun er en vurdering på stedet, derfor er de skærpede regler om omsyn ligegyldige.

• #29   22. mar 2019 Man kan også køre rundt med fælge der er for brede, eller en fjernet katalysator så bilen forurener for meget.
    Men det gør det da ikke lovlig bare fordi man kan smiley

Og hvis du er så meget imod reglerne, hvorfor sørger du så ikke bare for at have en bil der er i lovlig stand? så slipper du også for at betale for et omsyn.

Der går 8 uger fra du får en synsindkaldelse, til bilen skal være synet, så der er da masser at tid til at få bragt tingene i orden.

For mig lyder det som om du brokker dig bare fordi du kan, og fordi du ønsker at springe over hvor gærdet er lavest, og fordi du ikke gider gå op i at have en bil som faktisk er lovlig at køre i.

• #30   22. mar 2019 Heldigvis har alle mine biler kørt gennem syn første gang, men jeg synes stadig at reglerne er skæve.

De to eksempler du kom med (katalysator og fælge) kan du ikke tage i betragtning, fordi det er noget folk bevidst bytter ud inden syn, for at omgå syn regler, det er ulovligt og forkert.
    Det jeg taler om er noget som enhver nemt kan komme til ikke at opdage (stenslag, utætheder, lys indstilling) det burde man give en advarsel på og ikke bøder, for det er ikke noget man som bilist opdager ellers som nævnt skal man indføre syn hvert år, hvis man virkelig er interesseret i folks sikkerhed. Frem for at fokusere på 30 dage og glemme at bilister kan køre 2 år uden man selv eller myndighederne opdager det.

• #32   22. mar 2019 ""Det jeg taler om er noget som enhver nemt kan komme til ikke at opdage (stenslag, utætheder, lys indstilling) det burde man give en advarsel på og ikke bøder,""

Det er jo netop de fejl vi har synsmanden til at opdage for os, og han giver mig bekendt ikke bøder, han giver netop en advarsel om at tingene skal bringes i orden inden bilen igen er lovlig at køre i.
    Om der så skal være syn hvert eller hvert andet år er en hel anden diskussion.

• #33   23. mar 2019 #30 med din måde at tænke på, så skal der da indføres syn hver dag. At ændre fra 2 år til 1 år vil da ikke hjælpe meget på den der får et stenslag i ruden dagen efter bilen er synet smiley

• #34   23. mar 2019 Jeg har ikke nævnt nogen steder om hvad jeg vil foretrække at gøre... Men Igen personalisere i emnet, frem for at tale om reglerne gør nogen gavn.
    Tak for jeres svar alle sammen, vi lukker den her.

• #35   24. mar 2019 #34 Jeg citerer dig lige fra #20:
    " Jeg synes man hellere burde indføre syn hvert år som man har i Sverige"

Og så lukker vi den her smiley

Kommentér på:
Senest synsdato

Annonce