{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.605 visninger | Oprettet:

Rustplet på 2 måneder gammel bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Opdagede her idag, da jeg satte sommerdæk på fruens bil, disse to rustpletter. Malingen er simpelthen røget af i 2 flager, og der er overfladerust.

Hvad kan dette skyldes ?? Stenslag?

Snakkede med forhandleren (Citroën), og de ville ikke dække det, da det er noget der er kommet udefra...

Er det bare og betale ved kasse 1 ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustplet på 2 måneder gammel bil
  • #1   1. apr 2019

    profilbillede
  • #2   1. apr 2019 Det er bag venstre fordæk

    profilbillede
  • #3   1. apr 2019 Sandsynligvis stenslag.

    Det er bare at slibe dem fri for rust, give dem en primer der binder med rusten, og så lukke dem med en lakstift i bilens farve, slutte af med klarlak og slibe det jævnt med vandslibepapir.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #5   1. apr 2019 kasse 1 medmindre du kan finde den ansvarlige Sten smiley

  • #6   1. apr 2019 Jeg fik Peugeot til at slibe og ordne rust på dørkanten af min, det gjorde de uden beregning da jeg holder service der, det kan ikke ses og tænker ikke det har kostet ret meget at få lavet hvis man skule have betalt smiley

  • #7   1. apr 2019 2 måneder gammel bil???
    Kan det nu også passe???? ??


  • #8   1. apr 2019 #7 hvor gammel mener du en bil skal være før den kan ruste?

  • #9   1. apr 2019 Skulle heller ikke mene, at en to md gammel bil, kan have så tydelig rust pletter.

  • #10   1. apr 2019 Mener skam ikke der er en bestemt alder på hvornår en bil kan rust smiley
    Tænker mere på den bil, ligner på de billeder i mine øjne, en bil man er ligeglad med og en man næste skulle tro have kørt mark race.. Men altså så rusten som det der nu også er så ligner det også noget der har siddet der mere en 2 måneder


  • #11   1. apr 2019 Det er en påført skade enten fra en sten, et skateboard eller lignende.

    Så det er en selv betaler.


  • #12   1. apr 2019 Hvis lakken slåes af kommer der lynhurtigt rust. Det kan være sket allerede den første dag

  • #13   1. apr 2019 Bilen er bare ikke blevet vasket for nyligt, derfor den er beskidt !

    Bilen er indregistreret start februar . Lille Citroën C1.

    Bilen må bare forbi Citroën og blive ordnet. Bare møg nederen.

    Syntes bare det er vildt at malingen er faldet af i flager. :(:(


  • #14   1. apr 2019 Til de nysgerrige, så er nummerpladen CE64602. Indregistreret d. 24 januar.

    Og dengang var der intet, da vi gik bilen igennem med forhandleren .

    Bilen er en bybil, så ingen grusvejen


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #15   1. apr 2019 få en fast pris på det og spørg så en maler hvad han skal have ..


  • #16   1. apr 2019 Det er dælme ærgerligt smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #17   1. apr 2019 # 16 også ærgeligt det er opdaget så sent..


  • #18   1. apr 2019 Ofr de 300kr på et sæt stænkklapper til foran, så du fri for det fremadrettet. Men lakken på de små er meget sparsom, så man skal død og pine være over det

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #19   1. apr 2019 du kan også give den gummihud smiley


  • Finn B
    Finn B Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Svar: 6
    #21   2. apr 2019 Prøv at gå ind på bilka buler. Dk. Mener de kan nøjes med at lakere området hvor lakken er defekt.

  • #22   2. apr 2019 Prøver og høre den lokale maler. Citroën vil ikke give en pris på det, eller tid på hvor hurtigt de kan få det fixet.
    De maler ikke selv,så den skal fragtes ud til anden maler, og udover dette kræve 200kr pr dag i lånebil..


  • #23   5. apr 2019 Jeg har set MASSER af mennesker som banker sne og sjap af deres fødder på netop bilens vange inden de sætter sig ind. Altså ved at sparke sideværts på vangen. My 2 cents.

  • #24   11. apr 2019 Jeg vil sige som #3 siger.

    Men bilen er mere end 2 måneder, fordi rusten er over 2 måneder gammel, jeg vil sige mindst et halv år. Så når du siger to måneder gammel bil, så mener du at du købte en brugt bil for to måneder siden?

    Hvis du mener at du har købe en ny bi for to måneder siden, så har du 6 måneder garanti hvor det skal laves på for forhandlers regning. Herefter har du yderligere 1,5 år reklamationsret.

    Garanti betyder at forhandleren skal beviser at det er dig som har lavet skaden og har skylden, reklamationsretten betyder at du skal kunne sandsynliggøre at det har værter der fra før du købe køretøjet.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #25   11. apr 2019 #24 bilen er reg. første gang 24-01-2019....

  • #26   11. apr 2019 Det blev ikke bemærket den gang vi hentede bilen hos forhandleren. Derfor det må være sket efter vi har hentet bilen. Forhandleren sagde de intet kunne gøre, andet end at lade mig betale ved kasse 1.
    Er igang med at indhente tilbud fra en automaler.
    Bilen er som skrevet, spritny.


  • #28   11. apr 2019 1200+ moms, så det er fint nok:)

  • #29   11. apr 2019 Stensalget kan godt have været der da du fik den leveret, spørgsmålet er om det kan ruste så meget på 3 måneder. Jeg tvivler, og der er omvendt bevisbyrde de første 6 måneder.

    Så kan forhandleren beviser at det ikke var der ved levering!!!

    Omvendt så sandsynligheden for at du selv har køre i bilen da det skete stor. Men det er altså alderen på rustpletten som jeg tvivler på - det er gået alt for stærk i forhold til din garanti.


Kommentér på:
Rustplet på 2 måneder gammel bil

Annonce