{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Syn med andre bremser? {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg kom til at studse lidt over, hvordan reglerne egentligt er i forbindelse med syn, hvis man skifter sine bremse til et sæt performanceskiver og klodser?

Altså stadig med samme bremsekaliber og dimensioner på skiverne, men med rillede skiver i stedet for de originale blanke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn med andre bremser?
  • #1   10. jul 2019 Må indrømmer jeg kender ikke reglerne, men har synet min gamle civic 3-4 gange med sådan nogle bremser, har aldrig hørt noget.

  • #2   10. jul 2019 Der er intet problem. Det er ikke "performance skiver". Det er helt almindelige skiver med OEM specs der er boret huller i der har lidt racer look, og du kan købe dem hos FTZ, au2parts osv.

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.900
    #3   10. jul 2019 skal man gå i små sko, må man ikke bare skifte bremser med andre, så skal der foreligge en godkendelse på at de overholder samme krav som standard bremser.

    men de fleste synsmænd, siger ikke noget til det, så længe de er samme størrelse som standard.


  • #4   10. jul 2019 Jeg kan ikke finde noget om at bremseskiver kræver godkendelse, men er det selve bremsekalibrene, så skal de være typegodkendt til bilen, ellers skal der foreligges dokumentation på de overholder kravene til bremseevne mv.

    Så for at du skifter bremseskiver og klodser er de ligeglade med, bare den bremser smiley


  • #5   10. jul 2019 Jeg fandt dog dette:

    Montering af bremseskiver (og eventuelt tilhørende calipre) og -tromler med friktionsfladedimensioner og slidmål, der afviger fra køretøjsfabrikantens angi-velser, anses for at være syns- og registreringspligtige konstruktive ændringer, der forudsætter dokumentation fra køretøjsfabrikanten eller et anerkendt prøv-ningslaboratorium. Det skal dokumenteres, at EF-direktivet/ECE-regulativet om bremser for den aktuelle køretøjskategori er opfyldt, når bremserne er monteret på den konkrete køretøjstype og -model.Afvigelser i form af huller eller fræsespor i friktionsflader, udført af komponentfa-brikanten, anses dog ikke for at være konstruktive ændringer.

    Så længe du bevarer standard størrelsen på skiver (vil ofte kræve skift af kalibre for at ændre det), så skulle det være ok.


  • #6   10. jul 2019 Har også synet min før uden problemer.. Der var tüv papir med i pakken da jeg købte zimmermann sportskiver den gang..

  • #7   11. jul 2019 Køb zimmermann skiver der er kba godkendelse med

Kommentér på:
Syn med andre bremser?

Annonce