{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.139 visninger | Oprettet:

Michael B
Michael B
Tilmeldt:
27. dec 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23

Bil har været ved forhandler 4 gange på en måned {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg håber der er nogle kvikke hoveder herinde.
For 5 uger siden købte min datter en peugeot 208. Allerede dagen efter da hun skulle på arbejde, begyndte motorkampen at lyse, og bilen midstede alt trækkræft, og kunne ikke køre mere end 20 kmt. Hun tog kontakt fil sælger, og de blev enige om at den skulle tilbage, så de kunne finde fejlen, dagen eter kunne hun igen hente bilen, og den kørte også fint, lige indtil næste morgen, så lavede bilen samme fejl igen, de fik igen bilen op og denne gang skiftede de tændrør på bilen, da hun hentede bilen, kørte den igen godt, og samme ballade dagen efter da hun skulle på job igen.. Bilen tilbage igen, og efter en uge, kunne hun så hente bilen, og denne gang havde de lavet goet på kaburatoren. hun fik hentet bilen, og kørte i den halvanden dag, og nu står bilen så igen og melder fejl på motorlampen. Hun tog kontakt til sælger i fredags, og de ville vende tilbage i dag. Min datter har lige haft ringet til mig, og fortalte de havde kontaktet hende, og snakkede noget om den skulle på et peugeot værksted, den "melodi" har vi så hørt to gange nu, men hun kunne ikke snakke, for hun var på job, så de aftalte hun ville ringe tilbage i eftermidda når hun har fri.
Nu er det bare jeg tænker, kan de blive ved med at forsøge at forbedre fejlen. Desværre er bilen købt i kommission, og jeg har set der står "ingen garanti" på slutseddelen. Men tænker at de godt ved den er gal, siden de tager den op 4 gange.
Jeg har så læst at det med kommissions salg er noget lort, men har selv handlet deroppe 2 gange og har ikke oplevet problemer, men for at vende tilbage til hendes situation, hvor står hun så nu. Kan hun forlange at få en anden bil, eller pengene retur, måske med et mindre tab. Eller er vi der hvor vi skal kontakte FDM, hvis de kan og vil gøre noget ved det.
Det er en bil til knap 60.000kr,
Håber der sidder en eller flere, som kan fortælle hvordan hun skal forholde sig nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil har været ved forhandler 4 gange på en måned
  • #1   9. sep 2019 Det er en udbredt misforståelse, at man ved at sælge en bil i kommission kan afskære kunderne fra rettighederne i henhold til købeloven. Kommission er et begreb, som har sin egen lov, nemlig kommissionsloven. Når man sælger en vare i kommission, handler sælgeren, kommissionæren, i eget navn. Det vil sige, at den virksomhed, som har indgået en kommissionsaftale med en kunde om at sælge hans bil, handler i virksomhedens eget navn. Det betyder også, at salget dermed er et forbrugerkøb, når bilen sælges til en forbruger, og at købelovens ufravigelige, også kaldet præceptive, forbrugerkøbsbestemmelser er gældende for handlen. Sælgerfirmaet kan dermed ikke tage et gyldigt forbehold om, at bilen sælges som beset eller lignende vilkår. Et sådant vilkår vil blive tilsidesat, hvis det kommer til en sag, i lighed med hvad der sker i alle andre forbrugerkøb. Det vil simpelthen ikke være et gyldigt forbehold.

    Med andre ord:
    De skal reparere den eller lade købet gå tilbage.


  • #2   9. sep 2019 De har ikke lavet noget ved Kaburtoren. Den køre med indsprøjtning ligesom alle andre biler efter 1990 ca. At de ikke kan finde fejlen er problematisk og det bør være dem der stå for det. Men ved ikke hvordan Kommissions salg forgår. Den har kostet hvad man må mene er normal forhandler pris så kommisionsalg giver ikke mening de star fra 45000 og op efter. Ved forhandlere

  • #3   9. sep 2019 #1
    Det kan man godt, hvis det klart og tydeligt fremgår, at sælger ikke er part i handlen, men sælger på vegne af en kunde. Vi er enige om, at det i så fald ikke i retlig forstand er kommissionssalg - men det bliver ofte kaldt det i daglig tale alligevel.


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #4   9. sep 2019 Tak for det Myggen. Jeg vil bare mene, når de har forsøgt 4 gange, Og han ikke har kunne få en lånebil nogen af gangene, grundet de ikke har nogle biler, "som de kan være bekendt at låne ud" som en af sælgerne sagde. Så hun har kørt i vores bil i stedet for, da hun har en job der skal passes. Så har hun virkelig været mere large end mange andre ville være.
    Men er lettet over at hører de ikke kan bemme sig bag salgsmetoden
    TAk Myggen


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #5   9. sep 2019 #3
    Her er hvad der står på slutseddelen.


    profilbillede
  • #6   9. sep 2019 Den seddel er ikke god nok til at slippe ud af kommissionsbetingelserne, er jeg ret sikker på. Det skal fremgå mere tydeligt, hvem sælger er osv., vil jeg mene.

    Men problemet er måske lidt, at selv om I har loven på jeres side, så vil man jo ikke til at køre en retssag, ligefrem...


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #7   9. sep 2019 Altså med andre ord, bare blive ved med at smide bilen op til dem, de laver jo ikke det der skal laves. De prøver med alt muligt andet. Men kan så regne ud hun ikke står skide godt stillet.

  • #8   9. sep 2019 Jeg vil mene, at I rent lovmæssigt står godt. Det var det, jeg mente med det. Men jeg vil også gætte på, de ikke vil give op uden kamp, så det KAN ende i retssag, før I får ret og evt. kan levere bilen tilbage, eller hvad I nu vil.

    Men det er voldsomt frustrerende under alle omstændigheder. Det forstår jeg godt.


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #9   9. sep 2019 Ja, det er meget frustrerende , isør for hende, da hun skal låne vores bil, for at kunne aflevere hendes knægt, og selv komme på job. Heldigvis er konen og jeg førtidspensionister, og bruger ikke vores bil hverdag. Det er da kun hendes held, at vi kan undvære vores så meget. Men derfor har hun det stadig ikke godt med at skulle bruge vores bil så meget. Det var jo ikke derfor kun skulle have en anden bil :). Men tak for hjælpen. Dejligt der er nogle ude ved tasterne og træder til, når andre har brænd nallerne smiley

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #10   9. sep 2019 #2
    Jamen det er det hun fik med hjem sids hun hentede bilen deroppe!
    Er langt fra selv mekanikker, eller på anden måde inde i det tekninske omkring biler, men går da ud fra, når de smider sådan en seddel med, så må den være gyldig, ellers skyder de dem selv hårdt i foden, for så der snak om svindel vil jeg da mene, og det har jeg svært ved at tro.


  • #11   9. sep 2019 Muligt du har taget fejl af Karburator og Generator?

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #12   9. sep 2019 #11
    Det er muligt smiley


  • #13   9. sep 2019 Det skal du nok lige være sikker på inden du kaster om dig med svindel anklager smiley

    Bare en venlig bemærkning.


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #14   9. sep 2019 Jeg referere til det 1, billede, Det der er lavet der. Jeg/vi har hele tiden holdt en venlig tone, og ser ingen grund til andet. Men det er da muligt jeg har skrevet forkert i mit opslag. Det er heller ikke vigtigt hvad der er lavet i denne sag, det er vigtigst at de laver det der skal laves. som sagt er jeg ikke en haj inden for det område. Mener bare at de har haft 4 forsøg, og min datter stadig står uden bil. Og ville bare høre hvordan hun stod stillet, hvis hun ønskede handlen skulle gå tilbage.
    Men takker da bestemt for alle jeres meninger og forslag mm smiley


  • #15   9. sep 2019 hehe ja hverken karburator eller generator, men katalysator.

    Men ja de skal da bare lave den, eller sende den til nogen der kan hvis de ikke magter opgaven.


  • #16   9. sep 2019 her er linket fra autobranchen

    https://autobranchendanmark.dk/kommission-og-garanti/


  • #17   9. sep 2019 Det er kke første gang de er opppe i pressen eller på nettet..,
    Husk nu for pokker at kig jer omkring inden køb..
    Er i uheldige så er det 1,2’eren hvor en del har forhøjet olieforbrug ...


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #18   9. sep 2019 Vi har lige snakket med dem igen, og de har foreslået at bilen kommer til Peugeot og får en softwrareopdatering, jeg får ved samme lejighed dem til at gå bilen igennem. Sælger betaler for opdateringen, så betaler jeg med glæde resten af regningen for gennemgang af bilen.
    Ja, man skal se sig ordenligt for, det er der ingen tvivl om, men fejl som denne, er ikke lette at se, da vi kørte en prøvetur i bilen, kørte den helt ok, og der var ingen lamper som lyste. Det kom først morgnen efter. Om det skyldes fugt et eller andet sted eller andet har jeg ingen ide om, men det er bare pussigt at den kun opstår om morgnen, eller i meget fugtigt vejr.
    Nu må vi se hvad de siger til bilen ved Peugeot på onsdag, når den har været deroppe. De har for pokker vel mere styr på det på et autoriseret værksted .)


  • #19   9. sep 2019 Det lyder som et fint kompromis alternativet taget i betragtning. En retssag trækker tænder ud for alle parter. Og den er dyr - også selv om man vinder.

  • #20   9. sep 2019 altså firmaet må jo have en lånebil eller i så fald skaffe hende en, det er da ærlig snak at melde ud at hun kan ikke undvære den bil hver dag

    var det mig så ville jeg køre på et peugeot værksted få lavet en fejludlæsning og peugeots syn på hvad der er galt og holde det op mod hvad forhandleren siger, hvis peugeot siger at det er en tilstoppet egr ventil og forhandleren vil spise hende af med hun skal køre med additiv i brændstoffet så er den jo helt galt bare for at tage et eksempel

    hvad siger forhandleren da at der skulle være galt siden man er så langt ude i at det er generatoren som får bilen til at gå i nødprogram?


    en softwareopdatering kommer ingenting til at hjælpe, det er 100% sikkert en mekanisk fejl


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #21   9. sep 2019 #20 Forhandler har ikke selv værksted, og har bare forsøgt at få bilen lavet ved en de selv bruger, men på osndag kører vi den selv til Peugeot, så må vi se hvad dommen bliver.
    Nej de har ingen biler de kan være bekendt at låne ud, det var beskeden fra sælger.. smiley
    Skræmmende besked synes jeg smiley


  • #22   9. sep 2019 Kinnerup Autokommission har før fået dårlig omtale, men det er nogen år siden jeg har hørt noget dårligt fra den kant.

  • #23   9. sep 2019 Der er intet galt i, at de frasiger sig garantiforpligtelser, for det er ingen forpligtet til at yde. Hvad de ikke kan fraskrive sig, og heller ikke har fraskrevet sig, er reklamationsretten. Heri gør formodningsreglen sig gældende de første seks måneder - Og i dette tilfælde stiller forbruger (din datter) med garantilignende rettigheder

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #24   10. sep 2019 #22
    Har intet dårligt at sige om Kinnerup Auto. Har været i god dialog med dem hele tiden, og de har også forsøgt at finde fejlen. Så hvad det angår har jeg ikke noget at beklage mig over, jeg ville bare hører om det var umuligt at lade handlen gå tilbage, gider ikke stå og spille smart, hvis de har ret til at nægte.


  • #25   10. sep 2019 Lidt øv historie.
    I har desværre valgt at gamble bed at købe bil på den måde.
    Det er kendt at defekte biler eller nogle med periodiske og til tider dyre fejl sælges i kommissions salg. Lidt billigere for at lokke købere.

    Tror ikke i får mulighed for at levere den tilbage. Og garanti har i faktisk ikke.

    Det gode er jo at de faktisk prøver at få bilen lavet, Men den skal nok hent til nogle mere Peugeot kyndige og så koster det lidt spare penge.
    Men det går måske op med det bilen var billigere end markedsprisen

    Føler med jer. Det er sgu øv


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #26   10. sep 2019 Original Peugeot tester (Kina clon eller ej) er det eneste rigtige, til en Peugeot, de andre finder ikke altid den rigtige fejl.

  • #27   10. sep 2019 Hedder det sig ikke at man har ret til at leve bilen tilbage når at sælger/forhandler 3 gange i streg har forsøgt at rette en fejl, som er den samme uden held?

  • #28   11. sep 2019 3 eller 4 gange, men her er det måske andre regler der gælder, det står ikke helt præcist for mig.

  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #29   15. sep 2019 købte engang bil ved biltorvet. forhandleren sagde til mig hvis bilen går i stykker skal jeg kontakte tidligere ejer af bilen, derfor kontaktede jeg fdm. fdm skrev til mig at der skal være garanti på bilen første 6 mdr.

  • #30   15. sep 2019 Perle81, de tror de kan snige sig udenom hvor gærdet er lavest

  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #31   15. sep 2019 danger. det må jeg give dig ret i. det er bare sørgeligt.

  • #32   15. sep 2019 #29 nej de skal give dig 2 års reklamation hvor de første 6 måneder er deres pligt at bevise fejlen ikke var der ved køb.
    Garanti er en service de kan tilbyde.


  • per N
    per N Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #33   17. sep 2019 fik de den lige tilbage eller?

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #34   17. sep 2019 Nej. De tog den op igen. Peugeot i Viborg havde den til kontrol i onsdags, og der opdagede de der havde været svejset på katalysatoren, og det på ingen måde var tæt. Og så var der 2 motorophæng der skulle skiftes. Så nu har jeg bedt forhandleren om at skifte den forbandede katalysator, det er 3. gang de får den tilbage med katalysator fejl, de andre 2 gange har de ikke gjort andet end at slette fejlen, og gjort motor ren.

  • per N
    per N Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #35   17. sep 2019 godt i fandt ud af hvad den fejlede og håber du får det lavet kvit og frit

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #36   17. okt 2019 I dag er bilen så afleveret tilbage, og penge retur. Så må jeg prøve at finde en anden dyt til tøsen ??

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #38   17. okt 2019 Det gør den ikke. De levere den tilbage til ham der solgte den til dem.

  • #39   26. okt 2019 Som jeg læser det, er kommisionssalg, blot at en forhandler tager sig betalt for annonceringen fra den egentlige ejer. Også set som "sælges for kunde" Det er ikke forhandleren der skal stille nogen garanti på bilen, da det aldrig har Været hans.
    Bilen er købt uden garanti, så det er ærgeligt, men det fremgår desværre alt for tydeligt at bilen er købt som beset.


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #40   26. okt 2019 Jonas, så længe den gamle ejer ikke står på købskontrakten, er det en forhandler der sælger bilen. Men som tidligere skrevet, så er bilen leveret tilbage til den gamle ejer, og min datter fik hver en øre tilbage for købet. Så hel ærgerligt er det ikke. Dog gik det først stærkt da FDM, blev nævnt over for dem, så helt frasige sig garanti kan de ikke, så var denne sag jo ikke endt med dette udslag.

  • #41   26. okt 2019 Komissionsalg hvor at den bilsælger bilen står ved IKKE skal have noget ansvar og forpligtigelser kræver at der følges nogle ret strikse og bestemte regler.

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #42   28. okt 2019 Men sjovt nok, endte det med kinnerup auto lod handlen gå helt tilbage. Så på den måde var det tidligere ejer, som sjovt også var ham der forsøgte at få bilen fikset alle gangene, der endte med selv at stå med bilen igen. Så på den måde slap kinnerup auto for tab.

  • #43   28. okt 2019 Var det en 1.2 benzin? De er kendt for at stort olie forbrug som taget livet af katalysatoren.

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #44   28. okt 2019 Det var 1.0 vti mener jeg den hed. Har siden hørt de også er skod I den årgang. De æder olie, smadre tændrør og kat. Men har også hørt at man kunne hælde noget i olien, så problemet ikke var løst, det er der bare ikke mange værksteder som vil gøre. Hvorfor ikke?? Aner det ikke, er på ingen måde kyndig på de områder:)

Kommentér på:
Bil har været ved forhandler 4 gange på en måned

Annonce