{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.716 visninger | Oprettet:

Salg til cvr nummer {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg er 5 års bilforhandlere, jeg har solgt en bil til en bilforhandlere, han har set og prøvet også dagen efter kom han og betalt forbilen og omregistrreret hvor vi også har skrevet på slutseddel, der står at bilen er uden garanti og solgt til forhandler osv,
Da vi kom til bilen har han startet også har han hørt en piver lyd i 15 SEK når den var kold fra kiderem men han mener det var noget med motor, jeg har skrevet på bagsiden på hans slutseddel at bilens motor har ikke problemer hvis der er problemer så dækker jeg omkostninger, jeg vil høre om han kan misbruge, og gælder den håndskrift på bagsiden på hans til en garanti når der står tydedigt at den sælges uden garanti og til forhandler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg til cvr nummer
  • #2   3. jan 2020 Den kan ikke sælges uden garanti, når du netop har givet en garanti på motoren. For det er jo det, du reelt har med skriften bagpå.

    Det er i så fald nok alene et spørgsmål om, hvorvidt det er en reel fejl, og om remmen vil karakteriseres som en del af motoren. Her vil jeg umiddelbart mene, den anden part har en god sag.

    Det er dig, der har lavet kontrakten. Det betyder i udgangspunktet, at tvivl i kontrakten kommer den modsatte part til gode.


  • #3   3. jan 2020 Jeg vil i øvrigt ikke kalde det en ubegrænset garanti. Som jeg læser din tekst (hvis den ligner den på kontrakten), så giver du kun garanti på, at motoren er i orden ved indgåelse af handlen. Det er jo ikke sådan, at han kan komme om et år og kræve, du erstatter motoren, fordi den er sprunget i luften.

  • #5   3. jan 2020 Vær opmærksom på at dette vist er erhverv til erhverv(sådan læser jeg det)
    Så er det helt andre regler der gælder. Som forhandler forventes du at være vidende om hvad du køber. Du har derfor ikke samme beskyttelse som en forbruger. Heller ikke hvis du som erhverv køber af privat. Samme årsag til at mange forhandlere har biler de kun sælger til CVR nr, fordi de ikke orker at slås med slutkunden og deres rettigheder.
    Jeg kan ikke gennemskue hvad der sker når en kontrakt både afspejler en garanti og er solgt uden garanti, det er lidt for meget gråzone til at jeg kan bunde. (alt for mange år siden jeg havde erhvervsret).
    Skriften bagpå er dog nok stadig problematisk, for den er mere klar og specifik, end den generelle garanti afsigelse forest.


  • #6   3. jan 2020 Spænd den kilerem og kom videre

    Mvh


  • #7   3. jan 2020 Eller spray kileremmen med Silicone og se om hyle-lyden forsvinder.

Kommentér på:
Salg til cvr nummer

Annonce