{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.221 visninger | Oprettet:

Benjamin S
Benjamin S
Tilmeldt:
30. jan 2020
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3

Salg af Engros biler til cvr {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri forum
Jeg har kigget på en bil til salg af engros hos en forhandler. Dog har jeg ikke noget cvr nr jeg kan bruge. ift købeloven skal han give reklamationsret hvis det er til salg af privat, hvilket han ikke gider rode sig ud i. Så ville høre hvad mine muligheder var. Kan jeg oprette et cvr nr lovligt for at købe bilen. Eller hvad er det jeg skal gøre for at kunne købe bilen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af Engros biler til cvr
  • #1   30. jan 2020 Du skriver bare under på, at der ikke er reklamationsret. Det gjorde jeg sidst jeg købte en engrosbil.

  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #2   30. jan 2020 Som jeg skrev er det så bedragri, da købeloven siger at hvis du køber til privat skal der være reklamationsret på så det betyder det papir er = 0 værd.

  • #3   30. jan 2020 For at sige det pænt...

    Så lad dog for helvedes være med at købe en engro bil hvis du vil have reklamationsret.

    Engro er som regel en billigere bil, og du kan jo bare tilbyde forhandleren det han vil have ekstra for at sælge bilen med reklamationsret.
    Engro er og bliver for erhverv imellem.


  • #4   30. jan 2020 Du kan godt oprette et CVR-nummer. Du kan også låne et. Afhængigt af, hvor godt du kender vedkommende, burde det ikke koste dig ret meget. Jeg har lånt et af mine ud nogle gange til fx familie.

  • #5   30. jan 2020 Lad være hvis du ik selv kan reparere biler..
    For så er du bare blevet “snydt” og forhandleren har været en “idiot”


  • #6   30. jan 2020 Jeg er aldrig blevet snydt af det. Jeg har handlet sådan flere gange. En nem måde at tjene nogle tusinde på.

    Det er jo ikke værre end at købe af en privatperson. Bilen bliver ikke automatisk dårligere af at blive solgt af en forhandler.


  • #8   30. jan 2020 Enkelte forhandlere vil godt tage "chancen" og sælge til privat uden cvr nummer

    Men du har ret i, at det kræver en stor tillid fra forhandleren, da man som køber jo altid kan kræve bilen ikke er købt som engros

    Engros salg er fint hvis man kan gennemgå bilen og lave eventuelle defekter selv. Mange sælger engros fordi bilen ikke passer ind i ens sortiment af brugte biler


  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #9   30. jan 2020 Så hvis jeg har en god ven som gerne vil låne hans cvr nummer ud? Er det så lovligt at bruge det? og kan bilen stadig registreres til mit navn?

  • #10   30. jan 2020 Den skal formelt sælges til din vens firma, og så skal du købe den af hans firma bagefter. Men det er bare en formalitet. Du kan indregistrere den til dig selv med det samme.

  • Benjamin S
    Benjamin S Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 9 Emner: 1 Svar: 3
    #12   30. jan 2020 Okay! tak for hjælpen

  • #13   30. jan 2020 Der er sgu da ikke det fjerneste strafbart ved at gøre det. Nu må du holde, Trolle...

  • #14   30. jan 2020 Jeg snakkede bare med en ven som er brugtvognsforhandler og han havde intet problem i at købe den på hans CVR.

    Den bil fik jeg ingen problemer med.


  • #15   30. jan 2020 Brug 19552101, det er vist Skats og det plejer en af mine kammerater at bruge
    Det bliver ikke registreret nogle steder (udover på slutsedlen), og han indregistrere dem i eget navn


  • #16   30. jan 2020 Hvis man gør, som #15 beskriver, SÅ er det til gengæld ulovligt. Meget.

  • #17   30. jan 2020 Nu nævnes der at det er bedre at købe på almindelig vis pga evt fejl og mangler. Hvor mange er ikke blevet røvpulet af en almindelig forhandler?
    De vil da heller aldrig stå ved alt det de lovede under handlen, for så skal de af med penge, og det er også derfor de trækker det i langdrag, så man typisk kommer ud over reklamationsretten.

    Selvom noget står skrevet, så er der da i hvert fald ikke garanti for at det overholdes.


  • #19   30. jan 2020 Jeg har vel deltaget på kryds og tværs i over 25 engros handler til private(inkl. til mig selv) og har endnu til gode at nogen er blevet snydt.

    Folk der pr. automatik har fordomme om en engros-bil skal bare holde sig væk - så er der flere gode handler til os andre.


  • marcel D
    marcel D Tilmeldt:
    mar 2021

    Svar: 1
    #20   10. mar 2021 Nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig, hvis jeg køber engros med mit eget CVR nummer og herefter sælger videre til en ven. Min ven sælger vælger derefter at sælge den videre i privat handel indenfor et par dage er reklamationsretten stadig gældende for den nye køber?

Kommentér på:
Salg af Engros biler til cvr

Annonce