{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.106 visninger | Oprettet:

Vil gerne importere en amerikansk skolebus og ombygge den {{forumTopicSubject}}

Hej er lidt nysgerrig med om nogen kender miljø regler og de ting hvis man vil importere en amerikansk skolebus og lave den om til foodtruk, tænker i retning af miljø zoner og om den overhovedet kan indregistreres herhjemme

Det er en årg 2008

Håber på lidt respons
??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne importere en amerikansk skolebus og ombygge den
  • #1   26. feb 2020 der findes ihvertfald allerede et par us skolebusser her i dk, men om de er på plader ved jeg ikke.
    men det er lidt af en opgave du vil igang med, en ting er jo selve ombygningen som kommer til at tage ret lang tid, derefter kommer alle fødevare godkendelserne osv osv.
    tror det er ret mange penge der skal bruges plus det sikkert heller ikke er specielt billigt at få fragtet en skolebus over den forvoksede skovsø

• #2   26. feb 2020 Har tjekket transport og kan lave det meste selv så er kun el og gas jeg skal have nogen til at lave på den. Nej det tager nok et år halvandet gør den står klar fra start til slut og ja koster en del men det gør det jo også at finde lokaler til det ellers

• #3   26. feb 2020 Hvis jeg var dig,havde jeg importeret en veteranbus istedet,så slipper du for meget bøvl. smiley

• #4   26. feb 2020 Er det sådan en du vil lave om til food truck

profilbillede
  • #6   26. feb 2020 Hvad med højden fra disk til kunder, bliver det ikke noget højt, hvis du skal have en ordentlig arbejdsstilling til dig selv,træls at bruge 1 år på ombygning, hvis det ødelægger din ryg at bruge den. Hvis den kan overholde gældende højde længde og ikke mindst bredde, så kan du nok godt få den godkendt, men tvivler på at du kommer ind i miljøzonerne pga forurening,

• #7   26. feb 2020 Hvis det er med diesel skal en 2008 opfylde krav om miljøzone. Men lur mig om sådan en skolebus ikke findes med benzinmotor - så er det måske nemmere?
    Og ja, tingene bliver en million milliard gange nemmere hvis den er veteran.

PS: Hvis du kan få den synet som lastbil så er registreringsafgiften 0,00 kr. Men du skal selvf stadig betale moms og told for at få den hjem fra USA.

• #9   26. feb 2020 Var det her ikke både nemmere og billigere?

https://streetfooddenmark.com/koeb-leasing-af-food-trucks/

• #10   26. feb 2020 Det er ikk de store af busserne der skal laves om det er de mellem størrelse så den skal nok kunne komme rundt

• #11   26. feb 2020 Jo det er nemmere og billigere men det er ikk så specielt så ikk det jeg vil lave

• #12   26. feb 2020 Veteran er på ingen måde at anbefale som et billigt alternativ, da den med garanti vil bryde med originalitets kravet

Bussen skal indrettes så den godkendes af fødevare styrelsen, dem bør du gå i dialog med tidligt i processen

Derudover er bus jo ensbetydende med vist antal sæder, kørekort til bus og fartskriver. Så bussen skal helt sikkert have en form for ny typegodkendelse og ændring til varebil/lastbil alt efter total vægten

Det vil helt sikkert være specielt, men med alt respekt så ville jeg foretrække en der kunne lave ordentligt mad frem for en fancy truck.

Hvad er planen, at den skal ud og køre året rundt frem for faste lokaler, eller som supplement til en eksisterende restauration

Jerry's i Frederikshavn har haft en brandbil de kørte ud med og serverede kød fra grill

• #13   27. feb 2020 Ja det er meningen at finde nogle faste steder og se om der kan arrangeres noget med træf, ja det er jo ikk nok at have en smart bil hvis man ikk kan lave god mad men det har jeg heldigvis styr på ??

• #14   27. feb 2020 Jamen en dialog med fødevarestyrelsen og beskrivelse af krav og regler er nok første skridt. Så ved du om det kan lade sig gøre at komme i mål, og hvordan det skal laves

Så kontakter du skat, og får svar på hvordan køretøjet registreres og til hvilket formål. Så ved du jo hvordan du skal forholde dig til kørekort osv

Så begynder du at undersøge om der reelt er mulighed for at holde hvor du tænker, og måske laver et budget for indkøb og drift samt salgsforventninger. Så kan du se om ideen overhovedet holder hvis du også skal tjene lidt penge

Kommentér på:
Vil gerne importere en amerikansk skolebus og ombygge den

Annonce