{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.008 visninger | Oprettet:

Regler for omsyn? {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.

Jeg har nu fået fixet de problemer der var med min spand som syn manden fandt. Har papir på omsyn.

Har 2 spørgsmål jeg gerne vil have svar på:
- Når jeg kører den til omsyn/syn vil de så kigge på hele bilen igen eller kun de ting som der står? - da jeg skiftede drivaksel manchetter på bilen har jeg ikke fået rengjort abs ringen ordenligt eller har ødelagt en føler så nu lyser den for abs.

- Må jeg godt kører i den privat indtil den skal omsynes?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler for omsyn?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   15. jun 2020 Abs lampen må ikke lyse og nej du må kun køre til og fra værksted/syn til den er godkendt

• #2   15. jun 2020 Til syn kigges der ikke efter andre fejl, men
    Alt der er tydeligt skal de naturligvis reagere på

• #3   15. jun 2020 Så laver du lige dit ABS ellers er det OMSYN igen

• #4   15. jun 2020 #1 så må ikke kører ned og købe dele til at lave bilen med?

#2 Okay. Så det er som et normalt syn

#3 Det vil jeg gøre smiley

Så der faktisk ingen forskel på syn eller omsyn udover man allerede har været til syn inden for sidste måned smiley

• #5   15. jun 2020 Jeg har tit hentet dele i bilen selv om det er fra syn til værksted men nu laver jeg selv min bil så derfor gør jeg det men alt andet kørsel er ekstremt minimalt indtil den er synet. Man ved aldrig hvornår man møder reklame bilen med bliztbom på taget smiley

Havde dit ABS ikke lyst så skulle han kun tjekke om du har lavet det der er skrevet med henblik på (OMSYN) Men du dumper hvis du køre ind med en ABS lampe der lyser
    '

• #6   15. jun 2020 #5 - Super, kører også ned og henter dele og laver lortet selv imorgen smiley

og så fixer jeg lige det abs lort

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #7   16. jun 2020 Prøv at læse hvad der står på sedlen fra synshallen. Der står at bilen skal være synet inden x antal kalenderdage, og bilen kun må køre fra bopæl til værksted, eller fra værksted til synshal og mellem bopæl og synshal. Politiet udskriver en bøde og klipper måske pladerne samtidigt.

• #8   16. jun 2020 Det er kun de ting der står på omsynsrapporten han skal kontrollere, men som tidligere nævnt er der kommet nye fejl han spotter alene ved at sætte sig ind i den, så må han gerne notere dem som nye fejl. Så den går ikke.

• #9   16. jun 2020 Kan ikke forstå det med at man kun må kører til og fra synshal/værksted. Hvis man selv laver den og jeg så kører til syn hvordan kan man bevise det ? Eller skal de det

• #10   16. jun 2020 Du har en fejl på din bil, det betyder du ikke må benytte bilen før den er repareret.
    Det kan vel ikke være så svær at forstå?

• #11   16. jun 2020 #10 det fint du

• #12   16. jun 2020 Ja det er nemlig rigtig fint.
    Det betyder jo heller ikke du ikke selv må lave den, men blot at du ikke må køre med fejl.

• #13   16. jun 2020 1. De skal kun kontrollere punkterne ved et omsyn med mindre de ser noget åbenlyst. Eks ABS fejl eller nedslidte dæk. Udstødning der er knækket eller andet åbenlyst.

2.
    Nej du må kun køre til værksted og til syn i omsyns perioden.
    I praksis er der dog ingen der gør det. De køre som normalt indtil bilen er omsynet.

Der er forskel på loven og hvad folk gør.

• #14   16. jun 2020 Det mere om hvad bøden er på hvis det er smiley
    Skal kører en god tur inden syn så den er godt varm. Har tingene til bilen nu dog

• #15   16. jun 2020 Det skal være en ualmindelig sur betjent for at han giver en bøde for det.

• #16   16. jun 2020 hvis man nu bare køre fornuftige og ikke gør opmærksom på sig selv.

så tror jeg ikke på, der er nogen der har/få bøde for og køre i bilen.

• #17   16. jun 2020 Tvivler da også på der er nogen her inde som har prøvet at blive stoppet og fået bøder for det smiley Med mindre de selvfølgelig er gået over tid osv..

• DisConFlubberated

#18   17. jun 2020 Dalsgaard - de der har prøvet det, skilter nok ikke med det...

• #19   17. jun 2020 nej nok ikke ??

• #20   17. jun 2020 Før hen tænkte jeg ikke så meget over det.. men tænker lidt om det er noget deres “nye” nr plade scannere bimler op om, hvis man kører forbi dem..?

• #21   17. jun 2020 Hej som du sikkert selv er nået frem til.
    Du må køre fra synshallen til reparatør/værksted. Efter stumper, nej.

Abs lampe. Den dumper som en flue og du får et nyt omsyn. Check evt om det ikke er sensoren der driller.

Nej det er ikke som et alm syn de Checker kun de ting der er skrevet fra sidste syn.
    Men har den feks haft for tynde bremseskiver så Checker de om bremserne virker på rullefeltet. Fordi det (absolut) er relevant..

Men det er bare at få det lavet og overstået med det omsyn ????

• 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #22   18. jun 2020 Hej, er I sikre på at man "får" et nyt omsyn, hvis bilen dumper til et omsyn, jeg er sikker på at det er nyt syn forfra, lige som hvis man kommer for sent til omsynet, jeg har tidligere købt en gammel Passarati,hvor manden ikke lige fik sig nosset færdig, og kom 2 dage for sent, det udløste et nyt syn forfra, til normal pris, han var træt af sig selv, idet den nye unge synsmedarbejder fandt andre fejl, end ved første syn, SÅE et omsyn mere! OG så var bilen billigt til salg smiley

• #23   18. jun 2020 Hvis de finder flere fejl ved et omsyn udløser det et nyt omsyn.
    Men det er helt korrekt at overskrider man dato, udløser det er helt nyt syn.

• DisConFlubberated

#24   18. jun 2020 Ja hvis der opdages åbenlyse fejl, som fx en motor eller ABS lampe der lyser, så bliver det en ommer. Men er der ikke andet, så er det kun fejlene på sedlen der bliver kigget efter.

Kommentér på:
Regler for omsyn?

Annonce