{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Ole B
Ole B
Tilmeldt:
19. maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943

Skrotningspræmie {{forumTopicSubject}}

Jeg har en bil til at stå, som jeg har brugt til markræs og som jeg har betalt skrotningspræmie for til den tidligere ejer, i forventning om at jeg selv senere kunne få den udbetalt hos en hugger - men det kan man så ikke mere - den tidligere ejer vil derimod få udbetalt skrotningspræmien 2 gange, hvis jeg skrotter bilen.

Nogen, der har en vejledning til at undgå dette og til at jeg kan få skrotningspræmien, som jeg har lagt penge ud for.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrotningspræmie
  • #1   28. okt 2020 Der er kun at tage kontakt til den tidligere ejer,og så få pengene af ham når de bliver udbetalt vis han vil det. har selv været igennem det samme med en gammel skrot bil jeg hade købt.

  • #2   28. okt 2020 Han får jo ikke skrotpræmien to gange ?

    Du har købt bilen for det han han kunne have fået i skrotpræmie, og du har så haft det sjovt med den i en periode ?

    Nu står du så med en bil der ikke er blevet omregistreret i dit navn , og så er det vel egentlig dit prolem at skffe dig af med bilen .

    Med mindre du kender den tidligere ejer godt så er han nok ligeglad med bilen - du har købt hans bil, og dermed de problemer der følger med ?

    Da jeg læste dit indlæg, troede jeg det var skrevet af en 16 årig teenager , men din profil siger jo noget andet, så du burde være moden nok til at trække på skuldrene , og sige "PYT" !!!

    Næste gang du skal have en mark racer så find en der stadig er lidt syn på , omregistrer den i dit navn, og afmeld den igen nogle dage efter , så er det dig der får skrotafgiften tilbage .



  • #3   28. okt 2020 Du skal bare have den senest registrerede ejer af bilen til at udfylde en fuldmagt til skrotning af bilen. Så kan du få skrotpræmien udbetalt.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #4   28. okt 2020 Jeg mener at idag bliver skrotpræmie overført til sidste registreret ejers nemkonto, så tror ikke at det er nok med fuldmagt, men du skal nok prøve at høre autogenbrug om det.

  • #5   28. okt 2020 Henrik H: sidst jeg skrottede en bil var vel i 2013 eller deromkring, så der kan være lavet ændringer sidenhen.

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #6   28. okt 2020 Uden at have set tragedien så ville jeg nok sælge nogle af de stumper der stadig er brugbare, og smide resten på genbrugspladsen , så tror jeg du får din "skrotpræmie " helt eller delvist tilbage ?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #7   28. okt 2020 #5 reglerne er nemlig ændret så det er sidst registrerede ejer der få penge

  • #8   28. okt 2020 #7 - gælder det også hvis man har en fuldmagt fra den sidste registrerede ejer?

  • #9   28. okt 2020 Ja det gælder også selv om du har en ophugning attest fuldmagt. da det er bleven lavet om så lige meget hvad får den sidste ejer skrot pengene,vis man køre den til en ophugger. Så den ophugning attest er kun til at smide ud. Hade selv sådan et på en bil jeg skrottet for nogen måneder siden. Men kendte så tidligere ejer af bilen så fik dem da aligevel. men gør du ikke det så får du ikke nogen skrot penge.

  • #10   28. okt 2020 Jeg har lige stået i samme situation. Ringede til tidligere ejer. Tilbød ham 200kr for at overføre 2000 kr til mig når de 2200 kr fra skrotningen kommer.

  • #11   1. nov 2020 Hvis der er lavet en slutseddel vd handel, så er det vel stadig den nye ejer, der får beløbet

  • #12   1. nov 2020 Nej det lige meget om der er lavet en slut seddel.det altid den person der står som ejer af bilen på reg attesten,der får udbetalt de skrot penge vis bilen bliver kørt til en ophugger. Så står bilen ikke i ens navn på attesten, så får man heller ikke en kr i skrotning afgift.

  • #13   1. nov 2020 Så som jeg skrev vis ikke den er om reg i den nye købers navn, så bliver pengene udbetalt til den der har haft bilen på plader sidst i deres navn. der er kun vis man kan at lave en aftale,med den person som står på reg attesten. om man kan få udbetale pengene af dem,ved evt de får lidt for at gøre det.og kan man ikke det så får man ikke en kr i skrot på bilen

  • #14   1. nov 2020 Du kan jo sælge den som gammelt jern. Ca 1 kr pr kg. Er der alu fælge på får du ca 8 kr pr kg for dem. Er det ikke også 50 kr for batteriet.

Kommentér på:
Skrotningspræmie

Annonce