{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Import af bil fra tyskland {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med at importere min bil fra Tyskland med til DK da jeg er flyttet fra Tyskland tilbage til DK. Ligenu har jeg de tyske eksportplader på (røde på siden med dato) som har en tidsbegrænset gyldighed, og forsikringen dertil også.
Jeg har nu fået bilen toldsynet i DK, men skal jo så vente på værdifastsættelse før jeg kan fortsætte.
Jeg fik fortalt at Quickimport kunne få denne process til at gå hurtigere, men de har skrevet at de ikke kan hjælpe fordi bilen tidligere har været dansk og pga. corona.. Så jeg bliver nødt til at gøre det gennem SKAT (som er igang). SKAT skriver på deres hjemmeside at jeg har 30 dage til at få bilen registreret og må køre i den til da.
Men problemet er jo at forsikringen løber ud da den kun varer 9 dage... Jeg har talt med et dansk forsikringsselskab som ikke ville forsikre den. Nogen forslag til hvordan jeg undgår at min bil bare skal stå mens jeg venter på værdifastsættelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af bil fra tyskland
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   2. feb 2021 Der er desværre intet at gøre. re import er noget kringlet noget, da der vidst er en lille bitte rabat at hente (Derfor at quick import ikke vil gøre det)
    Og hvor længe skat er om at værdisætte den bliver svært at sige, da der også er kommet nye regler, som de ikke selv kan finde ud af.. (N)

Hvis du ikke kan undvære en bil, så find dig en billig kasse, og lad den anden stå imens, for du har faktisk ikke andet valg, desværre

Kommentér på:
Import af bil fra tyskland

Annonce