{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skat af privat bilsalg - Flere biler. Import.
  • #1   6. feb 2022 Der er regler nedskrevet om at alt indtægt over 25.000kr årligt skal indberettes.

• #2   6. feb 2022 What ?

Alt indtægt skal indberettes. Hvor har du de 25.000 fra ?

• #3   6. feb 2022 Det er hvad jeg er blevet fortalt af min tante der arbejder ved skat.

• #4   6. feb 2022 Hvis du henter flere biler hjem af gangen, og flere biler om året, hvordan vil du så komme udenom skat mener du driver erhvervsvirksomhed ??

jeg vil nok tænke mere over, hvordan skat ser på dit salg, end selve skatten af gevinsten.

Hvis du kører ned og henter en enkelt bil en gang imellem, kører i den i en periode for derefter at sælge den, så er der jo ingen skat ved salg med gevinst

men det lyder på dit indlæg som om, at du faktisk vil drive erhvervsvirksomhed, bare uden du skal yde garanti på bilerne du sælger, samt uden du skal forholde dig til reglerne om moms

• #5   7. feb 2022 Hej Rene.

Tak.

Jamen de vil nok se det som et slags erhverv, da det jo er med henblik på at tjene penge, men også for at jeg kan have en bil selv.

Hvad sker der så ?

Er det brugtmoms du tænker på ?

• #6   8. feb 2022 Hvis bilerne købes ind som erhverv, så er det jo pludselig et momsregistreret firma der sælger bilerne til en privat køber

så skal du forholde dig til
    - Garanti og reklamation
    - Brugtmoms
    - Hvem ejer bilen, dig privat eller firmaet.
    - Beskatning af fri bil
    - Overskud/underskud af firma

• #7   9. feb 2022 Rene. Jeg har ikke et momsregistreret firma.

• #8   9. feb 2022 Hvis du systematisk henter biler hjem fra Tyskland, betaler afgift og sælger dem videre

så vil skat nok mene du driver erhvervsvirksomhed, også skal du momsregistreres

Men du er nok nød til at være mere konkret, før skat og andre kan vejlede dig korrekt.

Henter du en 3-5 biler hjem, syner og betaler afgift for derefter og sætte til salg med fortjeneste. Så skal du beskattes

henter du 1 bil hjem, syner og betaler afgift, også kører i bilen privat i en periode, også tjener penge er det reelt skattefrit.
    Dog vil skat nok ikke være enige i det er skattefrit hvis du sælger bilerne så snart de er kommet på plader i dit navn, så vil de måske mene det er med videresalg for øje de er importeret

• #9   9. feb 2022 Der skal svares skat. Mit spørgsmål er bare hvordan. Hvordan skal jeg betale skat ?

• #10   9. feb 2022 hvis der skal svares skat, så er salget systematisk og du driver enten hobby eller erhvervsvirksomhed

Det helt konkrete svar må du nok få ved og kontakte skat, de kan også vejlede dig inden du går i gang

• Tomi J
    Tomi J Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #11   21. jan 2023 Rene: Hvor lang tid er "periode" man skal køre importeret bil, før man må sælge den videre uden at skat blander sig hvis man tjener på det?

Måned? Halvt år? Et år?

• #12   22. jan 2023 Der er mange eksempler på hvornår salg er skattefrit, og hvornår der skal betales skat af et salg

Først og fremmest skal det afgøres om genstanden er erhvervet med henblik på videresalg eller som privat køb

Næste skridt er at kigge på om hyppigheden det sker med

Så du må nok søge oplysningerne på nettet, der er som jeg ved det ikke nogle nedskrevne regler med man tager ofte udgangspunkt i gamle domme

• #13   23. jan 2023 Jeg har en bror som er bilsælger og han køber en bil til indkøbspris og kører lidt i den indtil han får den solgt igen altsammen i privatregi ved siden af hans normale arbejde.

Han spurgte for nogle år siden hos skat omkring hvordan de så på den slags

Deres svar dengang var at hvis det “kun” var 3-4 gange om året han skiftede bil så havde de ingen problemer med det

Men som de sagde det er klart skifter du ti biler om året så vil de begynde at overveje om du driver bilforretning og dermed skal have en cvr nummer

Kommentér på:
Skat af privat bilsalg - Flere biler. Import.

Annonce