{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.245 visninger | Oprettet:

Lars L
Lars L
Tilmeldt:
2. maj 2023
Emner: 1 Svar: 1

Total skade {{forumTopicSubject}}

God dag alle sammen,

Jeg har haft min bil totalskadet, og forsikringsselskabet vil betale mig 50.000 DKK, som startede med 48.000 DKK. De sagde, at hvis bilen var total fejlfri og ikke havde ridser på bagsiden og på siden, ville de betale 55.000 DKK. Men betyder dette noget, hvis bilen er totalskadet?

Kan jeg få flere penge for det? Han siger, at de faktisk skal bruge "selvrisk" to gange for at dække de andre skader, der ikke blev lavet af skaden, der gjorde bilen totalskadet.

Er der nogen, der ved, hvad jeg kan gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total skade
  • #1   2. maj 2023 Når din bil bliver skadet skal den vurderes af en taksator fra forsikringsselvskabet.
    Han vurderer skadens omfang og overstiger den x antal % af bilens værdi bliver bilen totalskadet.
    Han vurderer bilens værdi før skaden.
    Der ser han på standen af bilen som ridser, buler, udstyr osv og finder tilsvarende så han får din bils værdi.

    Havde din bil stået perfekt uden lakskader/fejl havde den været 55000kr værd.
    Din bil har så nogle ridser, skader som trækker ned i værdi og bliver vurderet ti 50000kr.

    Du kan selv undersøge hvad andre biler i SAMME stand som din før skaden står til og se om du kan få en magen til din for 50000kr.
    Er de dyrere kan du klage og fremvise beviser, er det prisen så må du tage de 50000kr.

    MVH Simon


  • #2   3. maj 2023 Hvis du synes den er mere værd så takker du nej og lægger på.. Han skal nok ringe til dig igen med en bedre pris

    Husk.. Er du forsikret hos tryg, fdm/tryg med deres super dækning, så har du ret til en gratis lånebil i op til 35 dage når bilen er totalskadet.. Så du kender til dine rettigheder smiley du får bilen hos AVIS.


  • #3   3. maj 2023 Men du kan ikke blot tage de dyreste på DBA eller Bilbasen. Dog skal du altid forvente de sammenligner med en bil der er købt ved forhandler på normale vilkår.
    Prøvede det med min Civic den vurderede de til 15.000kr men kunne så forklare at den kun havde kørt 140.000km og ikke 280.000 som den de sammenlignede med og at min havde elruder og funktionelt A/C
    Så fik jeg den op på.
    Så du skal havde argumenterne i orden og være fiar.




  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.916
    #4   3. maj 2023 Taksator skal gøre det billigste muligt, for forsikring.
    Og de finde alle smuthuller, for og få prisen så langt ned som muligt.

    Og har man en dårlig vedligeholdt bil, og det ses, trækker det ned.

    Så som andre skriver, finde biler til salg ved forhandler med tæt på samme udstyr og km og se hvad de stå til
    Det er det, de bruger som udgangs punkt


  • #5   3. maj 2023 Hvad er bilen værd?

  • Lars L
    Lars L Tilmeldt:
    maj 2023

    Emner: 1 Svar: 1
    #6   4. maj 2023 Goddag, det er vanskeligt at fastsætte en præcis værdi på min bil, da den ikke er tilgængelig på internettet. Det drejer sig om en Kia Rio 2014 CRDI 1,1, som har kørt cirka 190.000 km.

  • #7   4. maj 2023 De har adgang til gamle annoncer fra dba, bilbasen osv.. Så de kan sidde og spole annoncer tilbage helt fra 5 år siden og vurdere prisen derfra

  • #8   4. maj 2023 Så tænker jeg ikke du blevet snydt.

Kommentér på:
Total skade

Annonce