{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor må jeg kører bil der ikke er indregistreret
  • #1   13. maj 2023 Privat grund, og lukkede baner

  • #2   13. maj 2023 Meget få steder.. Danske trackdays kræver som oftes en vognbog..

    Tog lige dette fra nogen som holder et par hvert år, og dette er deres krav
    For alle biler gælder, at:

    Bilen skal være EU-typegodkendt og skal i princippet kunne synes
    Har bilen vognbog (racerbil), så skal den være indregistreret
    Bilen skal være i teknisk forsvarlig stand (vi forbeholder os retten til at afvise biler, der ikke vurderes forsvarlige)
    Bremse- og blinklys skal fungere
    Bremser og dæk skal være i god stand
    Bilen må max støje 95 dB ved forbikørsel


  • #3   14. maj 2023 Vedr trackdays har det været lidt skiftende.
    Jeg ved at nogle af dem tidligere har haft en kategori som hed ikke indregistrerede køretøjer. Oftest nogle halvgiftige sataner der blev kørt i.
    Jeg tror desværre at en del af dem har fjernet disse grupper af to årsager, gruppen optager en timeslot og oftest var der relativt få i gruppen. Samt at de ofte støjer for meget.
    Og støj er blevet et meget stor problem for racerbanerne omkring os.

    https://www.facebook.com/groups/85362241808
    Spørg evt hos ms-r.se det er min foretrukne trackday "klub". De er super flinke, det er et dansk par der driver det, de er bare flyttet til sverige,

    Jeg har ikke brugt de danske et par år, men der er f.eks. trackdayklubben.dk som har eksisteret i mange mange år, deres regler:
    Bilen skal være EU-typegodkendt og skal i princippet kunne synes
    Har bilen vognbog (racerbil), så skal den være indregistreret
    Bilen skal være i teknisk forsvarlig stand (vi forbeholder os retten til at afvise biler, der ikke vurderes forsvarlige)
    Bremse- og blinklys skal fungere
    Bremser og dæk skal være i god stand
    Bilen må max støje 95 dB ved forbikørsel

    Balladen er at stort set alle arrangementer slår sig op som advanceret køreteknisk kursus, for så dækker forsikringen. Det betyder også at du kan ikke bare køre som en hjernedød, så bliver du sparket ud. Har set et par stykker blive sendt hjem, en enkelt klarede det som jeg husker det på lige omkring 30 mins. Han blev ved med at forsøge at drifte (og skidt) og fik advarsler etc. Drifting er ikke velkomment de fleste steder af flere årsager. Støj, der rives sten ud af asfalten=højere slid, samt andre biler kan blive ramt af det. Samt at risikoen for at ramme andre er markant højere for du fylder mere og er sværere at læse.
    Det er ikke forbudt at gå lidt sidelæns, men generelt er drifting er ikke velkomment.
    Jeg har set alverdens biler til trackdays alt fra en gammel golf gtd til ferrari, lamborghini, Masarati fra vidst omkring 1935 ish.
    Generelt er reglerne at enten er der overhalings områder, ellers påligger det den bagfra kommende at sikre at det går fornuftigt for sig. (man skal selvfølgelig kigge spejle etc).
    Det er vidst blevet muligt at købe en dags forsikring til trackday, ved at ms-r forsøgte noget og det gjorde trackdayklubben vidst også.

    De fleste ligger i niveauet bmw330, bmw z4, Subaruer, diverse hot hatches, altid lotuser og oftest nogle Porscher.

    LAD VÆRE at antage at din forsikring dækker, det er set før at forsikringsselskaberne har folk til stede på banerne, eller kigger billederne igennem for at finde problembørn iblandt deres kunder. Der har været mindst en sag jeg kender til hvor personen blev taget i forsikringssvindel (inden det var ok med forsikringerne at man kørte trackday). Tjek ALTID med din forsikring om de dækker og husk at du kan blive ansvarlig for andre som ved normal kørsel.

    Klubberne er super hjælpsomme så spørg dem. Findes der en ferrari klub ved de sikkert en del om det også, og har muligvis deres egne dage. Det mener jeg at BMW klubben og Porsche klubben har.


  • #4   14. maj 2023 Du må godt køre der, hvor der ikke er noget politi i nærheden

  • #5   14. maj 2023 Hvis man skal se bort fra baner, kan man sige at du må køre alle de steder hvor posten ikke kommer. Det plejer at være en god målestok. Så ingen offentlige veje (med mindre du er 438HK Biturbo Galant 4x4).
    Dvs hvis du kan få lov kan du vælte rundt på transport firmaers parkeringspladser og lign.
    Og er du glad for grus med din ferrrari, kan du fise rundt på diverse privat ejede skovstier etc.


  • #6   14. maj 2023 https://www.facebook.com/LegalStreetrace

    Flyvepladsen ved Holeby , på Lolland. Der køres 402m nogle gange om året.

    Eller du kan se om du kan leje banen, som Zenvo nogle gange gør, når de skal have prøvekørt lidt smiley


  • #7   14. maj 2023 Overvej alle omkostninger og besvær ved at have sådan en bil.

    Hvor skal den opbevares, hvad koster forsikring (tyveri), skal du eje eller leje bil og autotrailer til at trække den til bane, forsikring på bane, drifts- og vedligeholdelsesomkostninger (mener motoren skal ud ved tandrem skifte) mm.

    Jeg budgetterer selv med en omkostning på omkring 10.000 kr. pr. dag jeg er på bane, og det er "billigt" da jeg kan køre bilen til/fra banen uden at skulle tænke på transport af en indregistreret bil.


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 83
    #8   17. maj 2023 Alle steder der er offentlig tilgængeligt må du IKKE køre. Mener end ikke du må køre i din egen indkørsel, da den er offentligt tilgængelig.

Kommentér på:
Hvor må jeg kører bil der ikke er indregistreret

Annonce