{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Magnus P
Magnus P
Tilmeldt:
4. jul 2022
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 7

Veterankørsel {{forumTopicSubject}}

Hej, når en bil er synet som veteran, så må den jo kun benyttes til lejlighedsvis kørsel. Hvad er straffen hvis man bliver taget? altså hvis man kører den til og fra arbejde?

Og hvis en diesel den ikke er veteransynet men normal syn og den er 35 år gammel må den så køre i miljøzoner uden partikelfilter?

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veterankørsel
  • #1   3. jun Lejlighedsvis kørsel er mere en aftale mellem dig og din forsikring.
    Forskellige forsikringer kan have forskellige begrænsninger.
    Din bil skal være registreret til veterankørsel for at køre i miljø zone uden partikel filter, dette skal fremgå af Køretøjsregisteret (DMR).


  • #2   3. jun Registreringen til veteran sker hos motorregistret men er et krav for at du kan få den forsikret som veteran. Nu skal du så bare finde et forsikringsselskab som vil forsikre den som hverdagsbil istedet for at snyde med dette.

    Risikoen er simpel. Laver du en skade og forsikringsselskabet kan se at du har brugt den til daglig transport, så dækker de dig ikke....kører du en familie ned, så bliver det en rigtig RIGTIG dyr erstatning..... lad nu være !!!!!

    Et godt eksempel: én fra min klub var på vej ud og vise sin bilen frem på sin fridag. Han fik en påkørsel i valby og meldte det til forsikringen, han var iøvrigt uden skyld. MEN da stedet desværre var på ruten imellem hans job og hjemme anslog forsikringen at det var arbejdsrelateret kørsel så han fik ikke skaden dækket.....var skaden nu istedet en ulykke kan du måske regne ud hvad prisen blev og hvilken regning du ser ind i......


  • #3   3. jun det kan være forskelligt præcis hvad de forskellige forsikringsselskaber definerer som lejlighedsvis kørsel. Men dybest set betyder det bare at det ikke er dit primære køretøj. Man må gerne køre på arbejde engang imellem, det er stadig kun lejlighedsvis kørsel. Kig evt på hvad aros forsikring har af betingelser:
    https://www.aros-forsikring.dk/forsikringer/veteranforsikring/hvornaar-maa-du-bruge-din-veteranbil/

    Hvad "straffen" er kan være forskelligt fra selskab til selskab. Men alt fra øget selvrisiko, lavere dækning eller helt frafaldet dækning ved skader.

    Jeg har selv kørt veteran MC i mange år og mit selskab har ingen problemer med at man tager den på arbejde engang imellem.


  • #4   5. jun #1 har du en kilde på det med DPF og Veteraner?
    For min kollega og jeg har læst rundt omkring og det som om alle artikler osv vi kan finde cirkler omkring emnet uden at svare på det.



  • #5   5. jun #4
    Lidt nede på siden står det som jeg tror du søger
    https://miljoezoner.dk/regler-og-koretojer/regler-for-varebiler/


  • #6   5. jun #5 så forstår jeg ikke hvorfor veteran posten skulle bruge en hel halvsiders artikel hvor de ikke fik budskabet igennem.

    Så kan der da godt være man skal finde sig en W124 med om606


Kommentér på:
Veterankørsel

Annonce