{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 fladskærme op 1.125 kr.
  • Udskiftning af opvaskemaskine 500 kr.
  • Opsætning af bruser 1.200 kr.
  • Skift af ballofix og skift af brusearmatur 1.200 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Ledning forkortelse på lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstra fjernlyslygter
  • #1   14. jan Mener ikke der er noget der hindrer dig i at montere ekstra lygter på din Vitara.
    De er dog pæn store dem du har fundet, 8" er lig med 20 cm

https://blitzblink.dk/pages/vejledning-til-fjernlys

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 25 Svar: 1.319
    #2   14. jan som jeg lige kan google så hedder det parvis 2 eller 4 (ikke 3 som svenskerne)
    E mærkning på biler efter 2005
    referenceværdi må ikke være over 100 tilsammen

dem du linker til er lidt en gråzone da de skriver at de leveres som e-mærkede , men ved aktiveret powerboost er lygten IKKE længere ECE R112 godkendt ?

men har man papirene med godkendelsen i bilen kan man da altid vise bent-betjent dem hvis han er morgensur over lygteføringen (aktiveret powerboost eller ej)

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

Følgere: 1 Svar: 128
    #3   15. jan Det synes at lyder underligt at en helt ny bil skal have så dårligt lysudbytte fra de originalt monterede hovedlygter.

Hvad siger værkstedet? Bare sådan lige at få vognens lygter kontrolleret for funktion og justering...?

Har du overvejet at udskifte lyskilderne, hvis lovligt typegodkendt, til LED-typer?

IMHO vil det være synd af montere sådan nogle Brian-lygter på en helt ny bil.

/

• #4   15. jan #3:
    Den er lige kommet kort før jul, og jeg HAR været på værksted og sagt at fjernlyset er det mest ringe jeg nogensinde har set. Det er jo LED forlygter den er udstyret med, men der er slet ikke samme guf i som på gamle halogenlygter eller min gamle bil med xenon.
    Og jeg syntes ærligt, ikke det er forsvarligt at køre med så fesent lys som der er på den. smiley
    #2: Jeg har været i kontakt med en fra brylle led som fortæller at lygten kommer og er forudindstillet i ECER148 mode, så det er op til mig selv om jeg vil slå det til. han understreger så også at lygten i sin boost version ikke er lovlig at bruge på offentlig vej, men boost versionen mere er tiltænkt landbrugsmaskiner, offroad folk osv. der køre ude i marker og skove osv.
    han gave udtryk for det var en yderst populær lygte og de solgte rigtig mange af dem til netop 4x4 folk, lastbiler osv. så det er jo nok nogle funktioner der er kommet for at blive smiley
    #1:
    Jeg talte med en sød medarbejder ved brylle led, som også ærligt sagde det var noget afen stor klods og sætte på sådan en "lille" bil, og han mente at dem her: https://www.brylleled.dk/epix10-standard ville egne sig bedre nu hvor jeg var besluttet at der skulle ekstra lygter på. men han sagde så også at jeg ikke var den første der havde købt ny bil med LED forlygter som brokkede sig over fjernlyset, så det var noget han hørte rigtig tit og solgte en del LED bare og fjernlygter på.
    Så jeg har bestilt sådan et sæt her i hvid, da det så passer med en hvid bil smiley
    https://www.brylleled.dk/epix10-standard

• #5   15. jan Er 2.100,- for et sæt eller er det pr stk?

• #6   15. jan Jeg havde selv sådan en her på min Ranger Raptor.
    https://www.ekstralys.dk/lazer-linear-18-elite-dbl-kraftig-slank-led-fjernlys-bjelke
    Skulle jeg have ekstra fjernlys igen ville jeg nok vælge noget tilsvarende igen.
    Den fylder ikke så meget og er med dobbelt e mærke, dvs. den teknisk set er godkendt som et lygte par (2 lygter) og derfor er lovlig at montere i Danmark.
    Det er der ikke voldsomt mange LED "bjælker" som er.
    Den kan også "boostes" så den ikke er godkendt, så giver den masser af lys.

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

#7   16. jan Og bare et godt råd:

Lad det autoriserede Sutzuki værksted montere de ekstra lygter. Du risikerer at fraskrive dig enhver form for garanti på den nye bil hvis du selv eftermonterer eller får eftermonteret af tredie-part. Det kan blive ubeskriveligt rigtig dyrt...

Og så mener jeg altså stadig du skal bede værkstedet om at fixe de fejlende originale lygter. Har du prøvet det gamle råd med at kigge langlys-mønsteret op mod en væg i mørke omgivelser?

Sikker det der auto-nedblædning er konfigureret korrekt i bilen? Hvad hvis du slår det fra? Er det så stadig kritisk dårligt lang-lys på bilen?

• Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

#8   16. jan Og lige en mere:

Hvad siger det autoriserede værksted's målinger på Lumen? De har måleværktøjer der måler kalibreret korrekt.
    Tallet fra smartphonen er ligegyldigt i denne sammenhæng.

Kommentér på:
Ekstra fjernlyslygter

Annonce