{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
210 visninger | Oprettet:

Betalte for brugt bil men forhandleren leverede den ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Forhandleren vil ikke tilbagebetale mine penge, selvom han ikke har leveret bilen.

Vi mødtes sidste lørdag. Aftalen var, at han skulle tage min gamle bil i bytte, og at jeg først skulle prøvekøre den nye bil.

De første to “red flags” var:

Han kom 25 minutter for sent.

Han havde dobbeltbooket, så vi var to personer, der skulle prøvekøre bilen samtidig.

Jeg gjorde ham opmærksom på, at jeg havde brug for en bil hurtigt. Jeg valgte alligevel at købe bilen, og vi aftalte, at han skulle omregistrere den, så jeg kunne få den med hjem samme dag.

Jeg betalte, og han gik i gang med at sætte nummerplader på bilen. Her opdagede han, at bilen ikke var synet, og derfor kunne den ikke omregistreres.

Han undskyldte mange gange og lovede at levere bilen på min adresse om mandagen.

Efter fire dage uden at høre fra ham. skrev jeg til ham om ONSDAGEN, at jeg ønskede at annullere købet. Jeg har ikke underskrevet nogen slutseddel, og jeg havde ikke hørt fra ham i mellemtiden. Det viste sig senere, at han havde været syg.

Han mener, at aftalen er bindende. Jeg mener derimod, at den ikke er, fordi aftalen var, at han skulle tage min gamle bil i bytte og levere den nye bil om mandagen – og han har ikke overholdt sin del af aftalen. Han skrev ingen gang han ikke kom mandagen.

Hvem af os har ret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Remove snow/ice from a stuck car 400 kr.
  • Opsætning af køkkenelementer og bordplade i Århus N 3.500 kr.
  • Vinduespudsning 750 kr.
  • Montering af 6 lamper 1.600 kr.
  • Hænge 2 fjernsyn op 1.000 kr.
  • Flytning af vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betalte for brugt bil men forhandleren leverede den ikke?
  • #1   i dag kl. 09:44 Altså ind i mellem så snyder i fandme jer selv.
    Nogle af de historier man hører, der kunne bilen ligeså godt have været uden motor og hjul med de såkaldte handler eller køb i har været igang med.

Er der overhovedet en overførsel med en lile tekst, eller bare et eller andet der viser, at du har betalt for noget?
    Du siger forhandler, men i skulle mødes et eller andet sted?

• Erjegblevetsnydtt
    Erjegblevetsnydtt Online Tilmeldt:
    feb 2026

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #2   i dag kl. 09:49 #1: Jeg er godt klar over i bagklogsskabens lys at jeg har snydt mig selv. Vi mødtes hos forhandleren, jeg prøvede bilen. og tænkte jeg fik den med hjem, jeg havde aldrig forestillet mig en forhandler ikke ville give mig den med hjem? På overførslen står der bilens navn.

• #3   i dag kl. 09:56 Har du overført penge for en bil uden at få bilen, en slutseddel og en kvittering, så har du satme også selv bedt om problemer.. smiley

• Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2019

Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 18
    #4   i dag kl. 10:12 Jeg kan se du er fra Fyn, vil du ud med hvilken forhandler der er tale om ?

• Erjegblevetsnydtt
    Erjegblevetsnydtt Online Tilmeldt:
    feb 2026

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #5   i dag kl. 10:26 #3 Jeg er godt klar over det, men forløbet var at vi sad inde på hans kontor, han sagde overfør pengene, så får jeg lige ordnet det med nummerplade.

Så efter jeg overførte pengene gik alt galt. Som udgangspunkt stoler jeg jo på firmaer, de har en del gode anmeldelser på trustpilot. Altså jeg tænker bare det var en formalitet med nummerplade. Jeg har købt 1 bil i mit liv, så jeg var ikke klar over processen.

#4 Det er en forhandler I Horsens, tror ikke jeg kan nævne navnet uden at komme i problemer.

• Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 39
    #6   i dag kl. 13:56 du ser spøgelser gi dog manden en chance han er blevet syg måske alvorligt ta det roligt du skal nok få din bil vær lidt tålmodig tro på folk ikke mal fanden på væggen mvh Morten

• #7   i dag kl. 16:59 du skriver han har dobbelt booket to køber på samme tid ovenikøbet levere han uden omkostning samt er han opmærksom på bilen pludselig ikke er synet. du må gerne sende mig en privat besked med hvem forhandleren er det er ikke ulovligt. men jeg tror han har lånt butikkens bil og håbet på en af jer ville overføre så derefter komme med den tamme undskyldning omkring syn. men du har os forpligtelse som købet selv at tjekke oplysninger på bil via nr plade eller stelnummer. der står syn samt km oplysninger og enda os hvad den har dumpet til syn. så du kan tjekke op om den er fusk synet.... igen jeg antager bare han har snydt dig. kan sagtens tage fejl

• #8   1 time siden KK og lånt forhandlerens kontor også?
    Ny bruger med fantastisk historie, Anders And - vores historier er bedre end dine.

profilbillede
Kommentér på:
Betalte for brugt bil men forhandleren leverede den ikke?

Annonce