Betalte for brugt bil men forhandleren leverede den ikke? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Forhandleren vil ikke tilbagebetale mine penge, selvom han ikke har leveret bilen.
Vi mødtes sidste lørdag. Aftalen var, at han skulle tage min gamle bil i bytte, og at jeg først skulle prøvekøre den nye bil.
De første to “red flags” var:
Han kom 25 minutter for sent.
Han havde dobbeltbooket, så vi var to personer, der skulle prøvekøre bilen samtidig.
Jeg gjorde ham opmærksom på, at jeg havde brug for en bil hurtigt. Jeg valgte alligevel at købe bilen, og vi aftalte, at han skulle omregistrere den, så jeg kunne få den med hjem samme dag.
Jeg betalte, og han gik i gang med at sætte nummerplader på bilen. Her opdagede han, at bilen ikke var synet, og derfor kunne den ikke omregistreres.
Han undskyldte mange gange og lovede at levere bilen på min adresse om mandagen.
Efter fire dage uden at høre fra ham. skrev jeg til ham om ONSDAGEN, at jeg ønskede at annullere købet. Jeg har ikke underskrevet nogen slutseddel, og jeg havde ikke hørt fra ham i mellemtiden. Det viste sig senere, at han havde været syg.
Han mener, at aftalen er bindende. Jeg mener derimod, at den ikke er, fordi aftalen var, at han skulle tage min gamle bil i bytte og levere den nye bil om mandagen – og han har ikke overholdt sin del af aftalen. Han skrev ingen gang han ikke kom mandagen.
Hvem af os har ret?
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 140 Annoncer: 29 Emner: 45 Svar: 331
Nogle af de historier man hører, der kunne bilen ligeså godt have været uden motor og hjul med de såkaldte handler eller køb i har været igang med.
Er der overhovedet en overførsel med en lile tekst, eller bare et eller andet der viser, at du har betalt for noget?
Du siger forhandler, men i skulle mødes et eller andet sted?
feb 2026
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 103
nov 2019
Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 18
feb 2026
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
Så efter jeg overførte pengene gik alt galt. Som udgangspunkt stoler jeg jo på firmaer, de har en del gode anmeldelser på trustpilot. Altså jeg tænker bare det var en formalitet med nummerplade. Jeg har købt 1 bil i mit liv, så jeg var ikke klar over processen.
#4 Det er en forhandler I Horsens, tror ikke jeg kan nævne navnet uden at komme i problemer.
jan 2020
Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 39
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 201
Betalte for brugt bil men forhandleren leverede den ikke?